بهترین کتاب برای فیزیک رشته ریاضی

فیزیک یکی از سخت‌ترین و البته مهم‌ترین دروس است. هم داوطلبان رشته ریاضی و هم داوطلبان تجربی، باید این درس را به خوبی یاد بگیرند. البته درس فیزیک برای داوطلبان رشته ریاضی یک درس رتبه‌ساز نیز به شمار می‌رود به طوری که اگر درصد فیزیک را بالا بزنند، رتبه‌شان تا چندین عدد جابجا خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب‌های کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اهمیت درس فیزیک باعث شده است که مدام برای داوطلبان این سوال ایجاد شود که چگونه فیزیک بخوانند؟ یا اینکه بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی چیست؟ داوطلبان می‌دانند که کسب درصد بالا در درس فیزیک، کسب یک رتبه خوب را تضمین می‌کند. اما بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند رمز کسب این درصد چیست؟ در جواب این سوال باید گفت فقط و فقط تمرین و تکرار!

چگونه فیزیک تمرین کنیم؟

فیزیک در کنکور، 45 سوال را در بر می‌گیرد که حدود 55 دقیقه مدت زمان پاسخگویی دارد. برای رسیدن به تسلط کافی در پاسخگویی به سؤالات فیزیک در مدت‌زمان تعیین شده، تسلط بر مسائل و مفاهیم این درس، تنها راه نجات خواهد بود که تنها با تمرین و ممارست بسیار، قابل کسب است. اما این تمرین و ممارست بدون اصول نمی‌شود! ممکن است بسیاری از دانش‌آموزان ساعت‌ها زمان خود را به تمرین فیزیک بگذرانند اما باز هم در حل تست‌ها موفق نشوند. از این رو در ادامه چند نکته برای یادگیری بهتر فیزیک یادآوری خواهد شد؛

1. فراموش نکنید که سطح آمادگی هر دانش‌آموز متفاوت است. هرکس باید باتوجه به سطح آمادگی و یادگیری خود شروع به خواندن فیزیک کند. دانش‌آموزانی که آمادگی بیشتری دارند می‌توانند شروع به حل تست کنند و دانش‌آموزانی که در آغاز راه هستند، شاید بهتر باشد به سراغ درسنامه‌ها بروند. خرید کتاب فیزیک کنکور ریاضی کمک می‌کند تا داوطلبان به درسنامه‌های معتبر دسترسی داشته باشند.

آریاک سفر

2. بهتر است دانش‌اموزان تلاش کنند تا هر درس جدیدی را پیش از تدریس معلم پیشخوانی کنند. پیشخوانی باعث می‌شود که در زمان تدریس، درس با سرعت بیشتری در ذهن تثبیت شود و فرمول‌ها هیچگاه از یاد نروند.

3. خلاصه‌نویسی یک اصل ضروری برای یادگیری درس‌های فرمولی مانند فیزیک است. معمولا توصیه می‌شود که دانش‌آموزان دفترچه‌ای را به خلاصه‌ها اختصاص دهند و هربار با نکته جدیدی روبرو می‌شوند، آن را یادداشت کرده و مرور کنند.

4. خلاصه‌نویسی نباید باعث فراموشی فهم مفهومی شود! فیزیک با مسئله‌هایش است که جان می‌یابد، بنابراین باید در کنار حفظ فرمول‌ها، دانش‌اموزان سعی کنند آن‌ها را یاد بگیرند و کاربرد آن‌ها را در مسئله درک کنند.

5. همانطور که گفته شد، سطح یادگیری اهمیت دارد. یادگیری درس فیزیک گام به گام و به ترتیب صورت خواهد گرفت و به یکباره نمی‌توان پس از مطالعه و یادگیری مطالب کتاب درسی، به سراغ حل تست‌های کنکور سراسری رفت. این موضوع از ترکیبی بودن سوالات تست فیزیک نشان می‌گیرد. برخی مباحث پیوسته و تلفیقی هستند و برای حل یک سوال نیاز به تسلط روی چندین مبحث است.

6. منبع اصلی سوالات کتاب درسی است! چراکه بخش زیادی از امتحانات مدرسه از کتاب درسی خواهد بود و از طرف دیگر نیز حل آن‌ها تا حدودی تسلط بر مباحث را بیشتر کرده و دید کلی از سوالات مباحث به داوطلب می‌دهد. اما پس از کتاب درسی، باید به سراغ بهترین کتاب برای فیزیک رشته ریاضی رفت تا مطالب تمرین و تکرار شود.

کدام کتاب فیزیک بهتر است؟

کتاب تست فیزیک ریاضی خیلی سبز از بهترین کتاب‌های کنکور ریاضی در راستای آمادگی دانش آموزان برای شرکت در آزمون‌ سراسری تهیه و تالیف شده است. هر فصل این کتاب به منظور مطالعه آسان، چندین درس را در برمی‌گیرد و در ابتدای هر درس، درسنامه‌ای جامع و مفهومی آورده شده که تمامی مفاهیم و مطالب کتاب درسی را به انضمام نکات تکمیلی و تستی، به بیانی ساده و گویا به صورت طبقه بندی شده آموزش می‌دهد.

در میان توضیحات درسنامه نیز، تست‌هایی همراه با پاسخ گنجانده شده است. اما علاوه بر این، بانک کاملی از پرسش‌های چهارگزینه‌ای برای هر درس درنظر گرفته شده است که ترکیبی از سوالات تالیفی و منتخب پرسش های کنکورهای سراسری سال‌های گذشته هستند. این کتاب به همراه بسیاری کتاب‌های کاربردی دیگر، همگی از سایت کتابانه قابل خریداری هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز