بهترین کامپیوتر برای معمارها کدام است؟

اگر رشته معماری می‌خوانید یا قصد خواندن این رشته را دارید احتمالا یکی از سوالاتی که برایتان پیش می‌آید این است که چه کامپیوتر یا لپ تاپی ارزش خرید بیشتری دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار لپ تاپ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یکی از ابزار مهم دانشجویان معماری سیستم مناسب است که اولین پیشنهاد می‌تواند کیس باشد؛ زیرا طولانی مدت از سیستم استفاده می‌شود و کولینگ بهتری دارد،  همین امر سبب می‌شود سیستم زودتر خنک شود و کار سریع‌تر انجام خواهد شد. با آنکه خرید کیس شاید بهتر باشد ولی بسیاری نیز برای کارشان به لپتاپ احتیاج دارند که در ادامه مشخصات یک لپتاپ مناسب معرفی خواهد شد.

اگر دانشجوی معماری هستید و تا حدودی به نرم‌افزارهای مورد نیاز این رشته آگاهی دارید باید در مرحله اول مشخص کنید که چه نرم‌افزارهایی موردنیازتان است. اگر با نرم‌افزارهای فاز 2 یا رندرهای سی‌پی‌یو کار دارید باید سراغ سیستمی بروید که سی‌پی‌یو بهتری دارد چون زمان رندر کردن کمتر و در نتیجه سرعت رندرکردن بیشتر خواهد شد همچنین تست رندر نیز سریع‌تر اتفاق می‌افتد و کار به سرعت صورت می‌گیرد.

سی پی یو و جی پی یو سیستم چگونه باید باشد؟

در بحث سی‌پی‌یوها؛ اینتل و ای ام دی مورد مقایسه قرار می‌گیرد که تمامی نرم‌افزارها اکثرا ای ام دی را پشتیبانی می‌کنند، البته اگر نرم‌افزاری پردازشی تک هسته‌ای داشته باشد سی پی یو اینتل مورد استفاده قرار می‌گیرد که کارایی بهتری دارد. بهتر است قبل از خرید لپتاپ نیازسنجی شود که به چه نرم‌افزارهایی با چه سی‌پی‌یویی احتیاج دارید و سپس سراغ خرید سیستم بروید.

آریاک سفر

به غیر از سی پی یو یک مسئله مهم دیگر بحث جی پی یو یک سیستم است به خصوص زمانی که قرار است از سیستم کار زیادی کشیده شود. یحث جی پی یو بسیار مهم است زیرا هرچه میزان آن بیشتر باشد سرعت کار نیز به مراتب بالاتر می‌رود که کمترین گرافیک موردنظر حداقل باید 4 گیگابایت وی رم داشته باشد. نسل زمانی یک سیستم نیز بسیار مهم است چون اگر قدیمی باشد اجازه دسترسی به نر‌افزار را نخواهید داشت که حداقل نسل زمانی باید 1050 باشد تا نرم‌افزارها به درستی کار کنند.

رم و حافظه مورد نیاز لپتاپ دانشجوی معماری

برخی اوقات برای انجام پروژه نیاز خواهید داشت که چند نرم‌افزار به طور همزمان فعال باشد و از آن سمت در گوگل نیز صفحات متعددی باز شود که این حالت به رم نیاز دارد که حداقل رم مورد نیاز برای یک معمار 16 گیگابایت است که اگر کمتر از آن باشد سیستم کشش انجام کارها را نخواهد داشت.

حافظه لپتاپ اگر اس اس دی باشد بسیار مناسب‌تر است زیرا نرم‌افزارها به سرعت باز می‌شوند و کارایی سیستم بیشتر خواهد شد و از آنجایی که آرشیو نیز نکته مهم و حائز اهمیتی است و فرد معمار یا دانشجوی معماری به آرشیو نیاز دارد چه بهتر که لپتاپ اچ دی دی نیز باشد تا آرشیوی عظیم در اختیار وی قرار گیرد.

نکات بسیار مهم پیش از خرید لپتاپ مناسب

لپتاپی که خریداری می‌شود بهتر است به سیستم کولینگ مجهز باشد البته کولینگ را می‌توان جدا نیز تهیه کرد تا لپتاپ به سرعت خنک شود و کارایی آن به تاخیر نیفتند.

اگر می‌خواهید با لپ تاپ خود بیرون از خانه نیز کار کنید، بهتر است به سراغ سیستم‌هایی با نمایشکر مات بروید زیرا نور خورشید سبب افت عملکردتان نخواهد شد.

نکته دیگر این است که می‌توانید به سراغ لپ‌تاپ‌های سبک و کوچک بروید زیرا حمل‌ونقل کردن آن‌ها آسان‌تر است و در خانه نیز می‌توانید لپتاپ را به مانیتور وصل و کارایی بهتری را تجربه کنید.

در آخر بهتر است سراغ سیستم‌های مک نروید و از سیستم عامل ویندوز استفاده کنید زیرا برخی نرم‌افزارها در مک به سختی اجرا می‌شوند و عملکردتان به تعویق خواهد افتاد.

کدام مدل لپتاپ برای دانشجویان معماری مناسب‎تر است؟

شاید بتوان گفت لپتا‌پ‌های گیمینگ برای دانشجویان  معماری مناسب‌تر است ولی باز هم این مورد، بستگی به نیاز هر فرد دارد.

شاید بتوان گفت در حال حاضر بهترین لپتاپ‌های بازار برای دانشجویان معماری و همینطور گیمرها، این محصولات هستند: لپتاپ اومن 16 با قیمت 46 میلیون و 690 هزارتومان، لپ‌تاپ‌های مدل لژیون لنوو که از قیمت 29 میلیون و 400 هزارتومان تا 65 میلیون و 500 هزارتومان در بازار موجود است و لپتاپ ایسر پردیتور هلیوس با قیمت 42 میلیون و 500 هزارتومان از سیستم‌هایی هستند که می‌توان آن‌هارا بهترین لپ‌تاپ‌ها در زمینه معماری دانست که سیستم کولینگ بسیار خوبی نیز دارند.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز