بهترین کالاها برای صادرات به قطر کدامند؟

صادرات و واردات کالا یک فرآیند تجاری است که بر طبق موازین قانونی هر کشوری انجام می‌شود. کشور ایران به دلیل تحریم‌های همه جانبه امکان صادرات و واردات با همه کشورها را ندارد. اما صادرات به قطر و واردات از این کشور همچنان ادامه دارد و این منطقه یکی از درگاه‌های مهم تجاری ایران محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فعالیت‌های تجاری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، براساس قوانین تجارت بین الملل، صادرات در واقع کالا یا خدماتی است که در یک کشور تولید شده و به کشور دیگری فروخته می‌شود. فروشنده این کالاها و خدمات یک صادرکننده است.

ایران از سال‌های گذشته و بعد از تشدید تحریم‌ها با کشور قطر مراودات تجاری بیشتری داشته و این کشور یک بستر امن و مناسب برای ادامه تجارت ایران با کشورهای منطقه است. قطر از لحاظ اقتصادی بیشتر تک محصولی بوده و یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان کالا در خاورمیانه به حساب می‌آید. در حقیقت کشور قطر تنها در تولید مواد پتروشیمی دارای مزیت است، بنابراین از لحاظ سایر کالاها و محصولات نیاز به برقراری مراوده تجاری با دیگر کشورها دارد.

افرادی که دارای کارت بازرگانی هستند باید با رعایت برخی موازین قانونی داخلی و کشور قطر برای صادرات اقدام کنند. عدم توجه به نکات ریز قانونی صادرات به قطر زمینه را برای شکست فعالیت تجاری و مشکلات بعدی فراهم خواهد کرد.

آریاک سفر

برای صادرات به قطر به این نکات توجه کنید؟

افرادی که مایل به تجارت با قطر هستند باید از کالاهای مورد نیاز این کشور آگاهی داشته باشند. معمولا کشور قطر به دلیل نداشتن منابع لازم برای تولید شیرینی و شکلات، مصالح ساختمانی، انواع مواد غذایی، محصولات کشاورزی، سبزی‌ها و انواع میوه، پسته، صنایع دستی و زعفران و سایر ادویه‌ها، شرایط مناسبی را برای واردات این کالاها دارد.

تاجرانی که مایل به صادرات به قطر هستند باید علاوه بر آگاهی از موازین قانونی مرتبط با تجارت کشور مبدا و مقصد، مدارک مشخصی نیز در این خصوص داشته باشند. این مدارک شامل لیست مشخصات دقیق کالا، مهر حلال برای محصولات خوراکی، گواهی وزارت بهداشت، نوشتن فاکتور فروش به دو زبان انگلیسی و عربی، ارائه کد اقتصادی منحصر به فرد، گواهی از تولیدکننده و ارائه مجوزهای مورد نیاز اداره گمرک و وزارت صمت است.

صادرات به قطر با شرکت بازرگانی وانیکس

معمولا صادرات به قطر هم برای کشور و صادرکنندگان و هم تاجران سود زیادی به همراه دارد و از لحاظ موقعیت ارتباطی و مسائل این چنینی مورد توجه است. افرادی که برای انجام صادرات به قطر تازه کار هستند یا امکان نظارت روی تمامی مراحل مربوط به صادرات را ندارند می‌توانند از خدمات شرکت بازرگانی معتبر وانیکس در این خصوص بهره ببرند.

شرکت وانیکس انواع خدمات تجارت بین المللی را به تاجران ارائه می‌‌دهد و کمک کننده تسهیل روابط است. در صورتی که تاجران مایل به انجام صفر تا صد تمامی مراحل صادرات به قطر یا دیگر فعالیت‌های تجاری باشند، اما برای چگونگی پیشبرد آن به مشاوره نیاز دارند، می‌توانند از کارشناسان وانیکس کمک بگیرند.

چرا وانیکس؟

شرکت وانیکس به دلیل داشتن مشاوران مجرب و باسابقه، به خوبی در زمینه چگونگی انجام فعالیت تجاری اعم از انتخاب کشور، شیوه حمل و نقل، انتخاب کالای مورد نظر و … برای تاجران مناسب است.

تفاوت عمده این مجموعه با دیگر شرکت‌های بازرگانی، گارانتی آن است. شرکت وانیکس برای گارانتی به مشتریان خود چک تضمین ارائه می‌دهد و به همین دلیل است که مشتریان آن با آسودگی خاطر تمامی مراحل فرآیند تجاری را به این مجموعه می‌سپارند.

افرادی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات شرکت وانیکس هستند بهتر است با این مجموعه تماس بگیرند تا کارشناسان مجموعه در زمینه مورد نظر آن‌ها را راهنمایی کنند. علاوه بر تماس تلفنی، افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی یا مراجعه حضوری امکان آگاهی از شرایط و خدمات این مجموعه را خواهند داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : وانیکس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز