بهترین کارناوال های اسپانیا

بهترین کارناوال اسپانیا
لست سکند

در کشور اسپانیا جشن ها و کارناوال های بسیار زیادی در طول سال برگزار می شود، این فستیوال ها نشانگر فرهنگ و تمدن قومیت های مختلف این کشور است. فرهنگ هایی مانند یونانی، رومی، ایبری و.. وجود دارند که هر یک بنا بر آداب و رسوم خود این فستیوال های شاد را برگزار می کنند.

به گزارش کاماپرس بنابر اعلام روشنی گشت، کشور اسپانیا جزو کشورهای اروپایی به شمار می آید. این کشور با در برداشتن بخش وسیعی از شبه جزیره ایبری به یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی تبدیل شده و گردشگران بی شماری را در طول سال پذیرا می باشد. گردشگران علاوه بر بازدید از مکان های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و.. از کارناوال های معروف این کشور بازدید می کنند، چرا که این کارناوال ها بسیار مهیج، شاد و رنگارنگ است.

یکی از کارناوال ها، فستیوال بارسلونا است که چیزی حدود یک هفته زمان برایش صرف می شود و یک سنت تاریخی است. در این فستیوال مردم جشن و پایکوبی دارند و لباس های محلی بسیار زیبا می پوشند. این فستیوال تقریباً از قرن شانزدهم میلادی تاکنون به طور متداوم هرساله در خیابان های اسپانیا برگزار می شود. این جشنواره های سنتی بسیار زیبا و چشم نواز هستند و لباس هایی که شهروندان اسپانیایی در این کارناوال ها استفاده می کنند، رنگارنگ جذاب و زیبا است.

اگر میخواهید با شرایط اخذ ویزای شینگن آشنا شوید حتما لینک زیر را دنبال نمایید و یا با آژانس روشنی گشت تماس بگیرید02188901967

کارناوال رنگارنگ و موزیکال اسپانیا

شهروندان اسپانیایی عاشق جشن و پایکوبی هستند و برای آنها اندازه کارناوال در اولویت نبوده، بلکه به انرژی و شادی آن اهمیت می دهند. کارناوال های اسپانیا شامل جشن هایی است که در آخر ماه فوریه برگزار می‌شوند. شهروندان اسپانیایی در این کارناوال ها لباس محلی بر تن دارند.

راز آسمان پایتخت

از میان کارناوال های مختلف برخی از آنها با شکوه تر برگزار شده و طرفداران بیشتری دارد مانند کارناوال لس پالماس، گران کاناریا، کابالاگاتا، کارناوال سفید، سانتا کروز، کارناوال کادیز، بیلسا، تاراگونا، باداجوز و..

یکی از کارناوال های جذاب و مهیج که در آن انفجاری از رنگ و صدا را می توان دید، کارناوال لس پالماس است که در جزایر قناری برپا می شود. جالب است بدانید این کارناوال توسط اشخاص بسیار زیادی که تعداد نفرات آنها چیزی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر تخمین زده اند، تماشا می شود. در این جشن رویدادهای مختلفی نیز شکل می گیرد که مهم ترین آنها جشن کشیدن یا حمل ملکه و تاجگذاری آن است.

بیشتر گردشگرانی که تصمیم می گیرند به اسپانیا سفر کنند، زمان سفرشان را طوری برنامه ریزی خواهند کرد که لااقل به یکی از این فستیوال ها بروند و از نزدیک شادی و پایکوبی شهروندان اسپانیایی را از نزدیک نظاره گر باشند.

بهترین تور اسپانیا

جشنواره لاس فالاس والنسیا

معروف ترین کارناوال اسپانیا، جشنواره لاس فالاس والنسیا است. والنسیا یکی از شهرهای اسپانیا است که در این شهر یک کارناوال بسیار معروف و مهیج برپا می شود. این کارناوال را شهروندان والنسیایی در ماه مارس برگزار می کنند و جزو بزرگترین جشن‌های اسپانیا می باشد که علاوه بر شهروندان اسپانیا، گردشگران و بازدیدکنندگان بی‌شماری در این جشن شرکت نموده و به تفریح می پردازند.

تاریخچه این جشن به قرون وسطا برمی‌گردد و زمان آن هنگامی بوده که مردم وسایل مازاد زمستانی خود را به آتش می کشیدند. البته اسپانیایی ها امروزه به این کارناوال آب و تاب بسیار زیادی داده و با برپا کردن آتش بازی به این سنت، آداب رسوم احترام ویژه ای گذاشته و جشن می گیرند.

شهروندان اسپانیایی در این کارناوال بسیار شاد و خوشحال هستند، لباس های زیبا و جذاب بر تن می کنند  و مردم والنسیا در این جشن بزرگ وسایل غیر قابل استفاده ای که نیاز است دور انداخته شود را می سوزانند.

سانتا کروز

سانتاکروز مکانی در جزایر قناری اسپانیا است که در اواخر ماه فوریه شاهد یک جشن و پایکوبی سنتی و محبوب به نام کارناوال سانتا کروز است که یکی از معروف ترین کارناوال های جهان به شمار می آید. این کارناوال با هزاران رنگ و لعاب در میان مردمان اسپانیا برپا می‌شود، در این کارناوال شما انواع مختلف موسیقی و رقص و آواز را شاهد خواهید بود.

در این کارناوال بسیار زیبا افراد عجیب دسته دسته از مقابل چشمان تماشاگران عبور می‌کنند، تماشاگران این اشخاص را با شوق و ذوق بسیار زیاد تماشا نموده و برای آنها کف میز نند، گاهاً با آواز آنها خود را همراه نموده و تکرار می کنند. در این کارناوال شما با اشخاص عجیب غریب مواجه خواهید بود، اشخاصی که لباس های عجیب نامتعارف و رقص های ریتمیک و آرایش های عجیبی دارند. سر و صدا و هیاهو به طور مداوم به گوش تماشاچیان می‌رسد، در این کارناوال اتومبیل هایی با نقاشی و تزئینات خاص وجود دارد و گاهاً بعضی از افراد و اشیاء موجود در این جشن خنده دار و حیرت آور هستند.

گردشگرانی که به جزایر قناری سفر می کنند، علاوه بر بازدید از این جزیره بسیار زیبا و لوکس می‌توانند از این کارناوال با شکوه دیدن نمایند. سانتاکروز مرکز تنریف است و  در این شهر چشم انداز های بسیار زیبا و اسکله های جذابی وجود دارد.

این شهر هنگامی که کارناوال مهیج و خاص سانتاکروز در آن برپا می‌شود، بسیار شلوغ و مملو از جمعیت است. این مراسم و جشن در یونسکو به ثبت رسیده است.

 

قصد سفر به خارج از کشور را دارید؟ حتما تور اروپا نوروز 1402 را دنبال نمایید و یا با آژانس روشنی گشت تماس بگیرید02188901967

بیلسا

یکی از بهترین جشنواره های اسپانیایی، بیلسا نام دارد. بیلسا یک شهر کوچک در اسپانیا است که یکی از بهترین جشنواره های اسپانیا در این مکان برپا می شود. از این کارناوال به عنوان قدیمی ترین کارناوال اسپانیا نیز یاد می‌شود. این کارناوال را اسپانیایی ها به منظور حفظ عادات غیر مسیحیان برگزار می کنند.

در این جشنواره تماشاچیان شاهد یک حرکت جمعی از شخصیت های خاص هستند، به عنوان مثال یک جوان خود را همانند شخصیت افسانه‌ای بلز می کند و در طول مراسم و جشن حضور دارد. همچنین بانوان با پوشش و لباس های خاص عروسکی در سرتاسر شهر رژه می روند. علاوه بر این یک عروسک پوشالی بسیار بزرگ که در تالار شهر آویزان است، در واپسین روز کارناوال به صورت نمادین برای اتهاماتش محکوم به مرگ است و در دادگاه سوزانده می شود.

هر یک از این کارهایی که در جشن ها و فستیوال های اسپانیا انجام می شود، یک فرهنگ و سنت را از اقوام گذشته اسپانیایی ها تداعی نموده و آن را زنده نگه می دارد. این جشنواره ها حال و هوای بسیار خاصی دارد، برگزار کنندگان این جشنواره ها تلاش می کنند هر ساله در وقت معین این کارناوال بدون کم و کاستی و تنوع بسیار زیاد برپا شود.

گردشگران بی شماری در سراسر دنیا اسپانیا را برای تماشای این کارناوال مقصد سفر خود قرار می دهند، با یک برنامه ریزی خوب و دریافت راهنمایی از مشاوران مجموعه ما سفر خاطره انگیزی را از اسپانیا و کارناوال های آن داشته باشید.

تاراگونا

تاراگونا یکی از شهرهای اسپانیا است که هر دو سال یکبار در این شهر یک جشنواره مهم و کارناوال بسیار جذاب برگزار می شود، این رویداد بسیار عظیم و باورنکردنی است، به طوریکه شما در این جشن بزرگ چندین هزار زن، مرد، و کودک را مشاهده می کنید که از شانه های یکدیگر بالارفته تا یک هرم انسانی بسیار بلند و بزرگ را تشکیل بدهند.

چیزی که در ذهن انسان تجسم می شود قابل باور نیست، ولی این جشن مهم به یکی از سنت های معروف کشور اسپانیا مبدل شده است. علاوه بر ساخت هرم انسانی، یک مسابقه جذاب و دیدنی در جهان نیز به شمار می آید. این مسابقه به عنوان میراث فرهنگی در یونسکو به ثبت رسیده است‌.

جالب است بدانید شرکت کنندگان بسیاری در این مسابقه شرکت نموده و هرم های انسانی زیبا و بسیار بلندی تشکیل می دهند. در بعضی موارد ارتفاع این هرم های انسانی به بلندای یک ساختمان ۱۰ طبقه خواهد بود. این جشنواره معروف در ماه اکتبر و در یکی از شهرهای اسپانیا به نام تاراگونا برپا می شود و همکاری و کار گروهی موفق شهروندان اسپانیایی را برای تماشاگران به نمایش می گذارد.

افرادی که در ساخت این هرم انسانی شرکت می کنند، از سنین های مختلف بوده و نهایت همکاری را با یکدیگر دارند. تماشای ساخت این هرم انسانی زنده بسیار جذاب و هولناک است. ترس و دلهره و هیجان هر لحظه با شما همراه خواهد بود، طوری که تماشاگران هر لحظه احساس ترس برای پرتاب شدن یک انسان از ارتفاع را دارند، ولی این افراد با مهارت این ترس را به هیجان و شادی مبدل می کنند.

تور اسپانیا

کارناوال باداجوز

یکی دیگر از کارناوال های معروف در اسپانیا که هر ساله با شور، شوق شهروندان اسپانیایی برپا می شود، کارناوال باداجوز در اکترمادورا است. در این کارناوال سراسر شهر مملو از جمعیت است و شرکت کنندگان در این کارناوال لباس های عجیب بر تن دارند، همین پوشش ها، برگزاری رقص های دسته جمعی، مسابقات، هیاهو و شادی بی وصف مردم اسپانیا این کارناوال ها را برای گردشگران جذاب و متمایز کرده است، به طوریکه گردشگران بی شماری از سرتاسر جهان طوری برنامه سفر خود را تنظیم می کنند که با برپایی این کارناوال ها در اسپانیا حضور داشته و از نزدیک شاهد این همه شور، هیجان، سرگرمی و تفریح باشند.

هنگام حضور در این کارناوال های زیبا شما احساس خستگی نخواهید داشت، چون نظیر کارناوال باداجوز را در هیچ کشور دیگر نخواهید دید.

در این جشنواره ها زنان و مردان از حیوانات، پرندگان، الگو گرفته و حتی در برخی موارد لباس هایی بر تن دارند که از پر و پولک است، همین خاص بودن نشان از آن دارد که شهروندان اسپانیایی هزینه و زمان زیادی را برای برگزاری این فستیوال ها صرف می کنند که علاوه بر شاد بودن باعث پیشرفت روزافزون صنعت گردشگری اسپانیا خواهد بود.

بیشتر کارناوال های برگزار شده در اسپانیا ریشه تاریخی و فرهنگی عمیقی دارند، به عنوان مثال یکی از کارناوال معروف که سن فرمن نام دارد، قدمتی بالغ بر ۴۰۰ سال دارد که در آن آیین و مراسم خاصی توسط زنان برپا می شود که در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه خواهیم داد.ا

اگر از علاقه مندان سفر به اسپانیا هستید حتما  لینک تور اسپانیا را در آژانس روشنی گشت دنبال نمایید و یا با آژانس روشنی گشت تماس بگیرید02188901967

کارناوال سن فرمین

کارناوال های محبوب اسپانیا باعث شده است تا گردشگران زیادی قبل از شروع این کارناوال ها، طوری برنامه ریزی کنند که در این هنگام در آنجا حضور داشته باشند. یکی از جشن های محبوب ،کارناوال سن فریمن است که یک تاریخچه جالب دارد. در این جشن گاها خسارات زیادی به افراد وارد می شود، چون گاوهایی که در این حشن حضور دارند ناخودآگاه وقتی با هیاهو و جمعیت زیاد روبرو می شوند، سرکش شده و به اشخاص آسیب می زنند.

این جشن هر ساله در تاریخ ۶ تا ۱۴ جولای برپا می شود. مردمان اسپانیا تاریخچه این مراسم را این گونه بیان نموده اند که در گذشته های بسیار دور یک مبلغ دینی به نام سن فرمت می زیسته است که به وسیله رومیان سرش از بدنش جدا شده و گاوها بدن آن را در شهر چرخانده و همگان آن را مشاهده نموده اند، طبق روایات گذشتگان زنی که لباس سفید بر تن داشته به کمک این مبلغ آمده است و به همین دلیل افراد زیادی مخصوصاً زنان در این مراسم لباس سفید بر تن می کنند.

این جشن از ساعت ۸ صبح شروع شده و حدود ۱۲ گاو در میانه مردم رها می شوند، سپس شرکت کنندگان و اشخاصی که دوست داشته باشند به شکل دسته جمعی شروع به دویدن می کنند، همین فرار برای اشخاص امکان به وجود آمدن خسارت را بیشتر می کند.

این کارناوال مهیج یکی از محبوب ترین جشن ها در میان شهروندان اسپانیایی است، در صورتی که دوست دارید اسپانیا را از نزدیک مشاهده و در این کارناوال های بی نظیر حضور داشته باشید، زمان سفر را به درستی تعین کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : روشنی گشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز