بهترین نرم افزار فروش 2023 برای رستوران و کافه کدام است؟

نرم افزار رستورانی

علاوه بر منو دیجیتال که مدتی است در رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، نرم افزار رستوران هم از دیگر تکنولوژی‌های جدیدی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر، برای ثبت فروش رستوران پرکاربرد شده‌اند؛ اگرچه استفاده از تکنولوژی و فناوری برای اداره رستوران و کافی‌شاپ، موضوع جدید و تازه‌ای نیست اما همواره این نرم‌افزارها به‌روز می‌شوند و امکانات جدیدی به مشتریان و البته مدیر رستوران و کافه می‌دهد که جذابیت‌های زیادی دارد.

به گزارش کاماپرس، از این رو همواره این دغدغه برای صاحبان رستوران و کافی‌شاپ ایجاد می‌شود که کدام نرم افزار رستوران بهتر است و اصلا مزایای استفاده از نرم افزار فروش رستوران و کافی‌شاپ چیست؟

مزایای نرم افزار فروش رستوران و کافی‌شاپ

کافی‌شاپ و رستوران، در بیشتر موارد محلی برای قرارهای کاری، دورهمی‌های دوستانه و گفتگو هستند و از این رو اداره باکیفیتشان، بر میزان مشتریانشان می‌افزاید. درواقع، سرویس‌دهی مناسب به مشتری در مجموعه‌های رستورانی اولین گام برای کسب موفقیت و داشتن مشتریان وفادار و همیشگی است. اگر کافی شاپ و رستوران به خوبی اداره شوند، مشتریان هم تبدیل به «همان همیشگی» خواهند شد! حال، فرایند خدمات دهی بهتر به مشتریان با نرم افزار، بسیار مهم است که در ادامه به برخی از مزایای آن پرداخته می‌شود؛

سهولت در عملیات حسابداری

رسیدگی به امور حسابداری، یکی از مزایای نرم افزار فروش رستوران است. حسابداری مکان‌هایی مثل رستوران و کافی‌شاپ می‌تواند کار پیچیده‌ای باشد و در نبود نیروی انسانی متخصص، سخت به نظر می‌رسد. اما با استفاده از بهترین نرم افزار فروش 2023 می‌توان به کار سهولت بیشتری بخشید. حتی این کار، از هزینه‌های حسابداری و نیروی متخصص نیز می‌کاهد. ثبت خریدها، مدیریت هزینه‌های جاری آب و برق، میزان درآمد، هزینه دستمزد کارکنان، مدیریت چک‌ها و… همگی در سیستم هوشمند نرم افزار قابل انجام است.

بهره‌وری بیشتر و پیشگیری از خطای انسانی

انسان‌ها ممکن است در مواقع خستگی و فشار کاری بالا دچار خطا شوند. از این رو، بعید نیست که کارکنان رستوران در زمان خدمات‌دهی به مشتریان، چک کردن لیست موجودی و… خطا کنند. اما نرم افزار رستوران از این خطاها می‌کاهد. همچنین از آنجا که نرم افزار یک سیستم هوشمند است، موجب بهره‌وری و سرعت عمل کارکنان در کافی شاپ و رستوران‌ها نیز می‌شود. به عبارت دیگر، سیستم هوشمند، می‌تواند دستورات از پیش تعریف‌شده را اجرا کند. پس دیگر نیازی به انرژی و وقت زیاد نیروی انسانی نیست و در پس آن، ناهماهنگی هم پیش نمی‌آید.

آریاک سفر

نرم افزار رستوران

گزارشات دقیق و جامع

محبوب‌ترین ویژگی نرم افزار فروش برای مدیران کسب و کار، گزارش‌گیری است. امکان گزارش‌گیری روزانه در پایان ساعت کاری برای مدیران کافی شاپ، فست فود، کترینگ، رستوران، فود کورت و مجموعه‌های پذیرایی بسیار کاربردی است. این گزارش‌های روزانه شامل فاکتورهای خرید، جمع فروش صندوق برای هر کاربر، تعداد غذاهای خروجی و قیمت هر پرس منو، گزارش پیک موتوری و اطلاعات کامل عملکرد مجموعه در طول روز است.

گفتنی است که مزایای گفته شده، مزایای پیش‌فرض هر نرم‌افزار رستوران هستند. اما یک نرم افزار فروش خوب، ویژگی‌های دیگری نیز دارد که آن را منحصر به فرد می‌کند. در ادامه با ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش 2023 برای رستوران و کافه آشنا خواهیم شد؛

بهترین نرم افزار حسابداری رستوران چه ویژگی دارد؟

مدیران و صاحبان مشاغل رستورانی و کافی‌شاپی، با دانستن مزایای داشتن نرم افزار رستوران، به دنبال بهترین آن می‌گردند. هر نرم افزار رستوران چند ویژگی مهم دارد:

منوی دیجیتال

حتما پیش آمده که به عنوان مشتری به رستوران بروید و به جای منو کاغذی یا تابلو منو، با کیوآر کد یا فناوری ان اف سی رو برو شوید. در اینگونه موارد باید این کدها اسکن شده تا منو دیجیتال در تلفن همراه یا هر دستگاه هوشمند دیگری مشاهده شود. این یک منو دیجیتال یا منو دیجیتال دیداری است!

ارائه محصولات، خدمات و قیمت‌های مربوطه در نرم‌افزار ایده خوبی برای به نمایش گذاشتن تنوع کافه‌ شما خواهد بود. امروزه، منو دیجیتال رستوران با امکاناتی که به مشتریان و مدیران کسب و کار ارائه می‌دهد به خوبی جایگزین منوهای کاغذی قدیمی شده است.

نرم افزار کافی شاپ

یک منوی دیجیتال خوب می‌تواند شامل مواردی مثل محصولات و توضیحات آن‌ها، ثبت تصاویر محصولات، نمایش ساعات کاری و اطلاعات تماس و توضیحاتی در مورد برند باشد.

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که کدام نرم افزار رستوران بهترین منو دیجیتال را ارائه می‌دهد و در کل بهترین منو دیجیتال چیست؟ جالب است که منو دیجیتال رستوران ماپرا متصل به نرم افزار رستوران است و با مکمل شدن خدمات بهتری به مشتری ارائه می‌دهد.

منو دیجیتال ماپرا به گونه‌ای طراحی شده که استفاده از آن بسیار راحت است. اما نکته قابل توجه آن این است که محتوا و جزئیات آن قابل ویرایش و اختصاصی است! همچنین، ماپرا منو دیجیتال آنلاین خود را به پرداخت روی میز مجهز کرده است. فناوری که نه تنها زحمت پرسنل را کاهش می دهد، باشگاه مشتریان رستوران و کافی شاپ را غنی می کند. با فناوری سفارش و پرداخت روی میز ماپرا، مدیر رستوران از هرجا وضعیت لحظه ای مجموعه خود را به راحتی رصد می‌کند.

ماپرا استندهای منحصر به فرد و زیبایی را نیز طراحی و ساخته است که تنوع بالایی دارد و مدیران رستوران و کافه می‌توانند با گزینه‌های بیشتر اقدام به انتخاب استند کیو ار کد یا ان اف سی کنند.

باشگاه مشتریان

هدف نهایی صاحبان کسب و کار برای استفاده از نرم افزار رستوران و منوی دیجیتال، به دست آوردن مشتریان همیشگی و پایدار است. یک گام بلند برای جذب اینگونه مشتریان، داشتن سیستم باشگاه مشتریان است. نرم افزار ماپرا سیستم باشگاه مشتریان هوشمند را نیز ارائه می‌دهد که منجر به وفاداری هرچه بیشتر آن‌ها می‌شود. مثلا با این سیستم می‌توان به کاربران امتیاز داد، سلیقه و رفتار آن‌ها را آنالیز کرد و در نهایت در جهت رفع نیاز آن‌ها کوشید.

صندوق و مدیریت فروش

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک نرم‌افزار کافی‌شاپ، صندوق و مدیریت فروش است. این قسمت می‌تواند شامل مواردی مثل ثبت و دسته‌بندی محصولات، مدیریت میزان فروش و بدهی‌ها، حسابداری و گزارش‌های مالی باشد.

در کنار این، صدور فاکتور آنلاین همراه با لینک پرداخت و دریافت رسید و اتصال آن به نظرسنجی هوشمند به طور یکپارچه، امکان دیگری است که ماپرا به طور خاص ارایه می دهد.

منوی دیجیتال

انبارداری و کنترل هزینه ها

انبارداری رستوران و کافه، از دیگر دغدغه های مدیران صنعت غذا است. کنترل هزینه ها، محاسبه بهای تمام شده، مغایرت انبارها، انبارگردانی، آلارم های کنترل موجودی و اطلاع به موقع از وضعیت انبارها، آن هم با دسترسی آسان از هرجا حتی در سفر، شاخص دیگری است که پلتفرم ابری فروش ماپرا به صورت یکپارچه ارایه می‌دهد.

شرکت مدرن آتی پرداز آرکا با نام تجاری «ماپرا» با حدود پانزده سال تجربۀ حرفه‌ای، مجموعه‌ای از کارآمدترین نرم افزارهای تخصصی رستوران، کافه و فست فود را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. نرم افزارهای رستورانی ماپرا پلتفرمی حرفه‌ای با 16 نرم افزار و امکان دسترسی با تلفن همراه با انواع سیستم عامل‌ها است. این نرم افزار رستورانی، برای اولین بار مجهز به پرداخت روی میز و پلتفرم ابری فروش شده است. ماپرا از هر جهت یک انتخاب مناسب است.

انتهای پیام

مرتبط با : ماپرا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز