بهترین سایت برای انتشار رپرتاژ آگهی کدام است؟

تولید و انتشار رپرتاژ آگهی یک سرمایه‌گذاری سودمند برای همه کسب و کارها به حساب می‌آید مشروط بر آن که این سرمایه گذاری دقیق و هدفمند انجام شود.

حتما می‌دانید انتشار رپرتاژ آگهی در سایت‌های پربازدید خبری بر افزایش رتبه سایت، بهبود رتبه الکسا و همچنین بهبود سئو تاثیرات مثبتی دارد. اما با وجود سایت‌های خبری متعددی که اقدام به پذیرش رپرتاژ آگهی می‌کنند،  این پرسش مطرح می‌شود که کدام سایت را برای این منظور انتخاب کنیم که بیشترین بازدهی را به نسبت هزینه برای کارمان داشته باشد؟
یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب سایت ناشر که رپرتاژ آگهی شما را منتشر کند، گستردگی جامعه مخاطبان است. هرچه این جامعه بزرگتر باشد، بی‌تردید با توجه به تعداد بازدیدها ترافیک بیشتری به سوی سایت شما روانه می‌شود.

وبسایت آلکسا یکی از معتبرترین منابع رتبه‌بندی سایت‌ها است که با در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد کمی و کیفی، رشد و افول سایت‌ها را ثبت می‌کند. ساده‌ترین شیوه برای انتخاب سایت‌هایی که می‌خواهید رپرتاژ آگهی خود را در آنها منتشر کنید، مراجعه به آلکسا و بررسی وضعیت آن‌هاست.

بهتر است قبل از اینکه مناسب‌ترین سایت‌های ایرانی برای انتشار رپرتاژ آگهی را به شما معرفی کنیم، شاخص‌های کلیدی آلکسا را مرور کنیم تا خود شما نیز بتوانید از این به بعد سایت‌های مرجع را با یکدیگر مقایسه و حتی میزان پیشرفت یا پسرفت آنها را ارزیابی کنید.

در ادامه به زبانی ساده با مهمترین شاخص‌های آلکسا آشنا می‌شوید:

آریاک سفر

1- میزان ورودی از موتورهای جستجو (Search Traffic):

این عدد که به صورت درصد نمایش داده می‌شود، نشان می‌دهد که از هر 100 بازدیدکننده سایت، چند نفر از طریق گوگل وارد آن شده‌اند. این عدد اگر در محدوده 40 تا 60 باشد، منطقی است؛ چراکه نشان می‌دهد این سایت علاوه بر اینکه مورد پسند گوگل است، مخاطبان وفاداری نیز دارد که به صورت مداوم به آن مراجعه می‌کنند. بنابراین اگر چنین سایتی به شما لینک بدهد و رپرتاژ آگهی شما را منتشر کند، نزد گوگل اعتبار بیشتری کسب می‌کنید. اگر قصد خرید رپرتاژ آگهی دارید و می‌خواهید از طریق نتایج جستجو در اینترنت دیده شوید، بهتر است این فاکتور مهم را در نظر بگیرید.

برخی تصور می‌کنند باید رپرتاژ آگهی خود را در سایت‌هایی منتشر کنند که میزان ورودی آنها از موتورهای جستجوگر بالاتر از 80 درصد است. این تصور در حالی درست است که نرخ پرش (در ادامه متن، معرفی می‌شود) زیر 50 باشد.

اگر یک سایت هم میزان ورودی‌های بالایی از گوگل داشته باشد و هم نرخ پرش بالایی داشته باشد، ترجیح بر آن است که در آن رپرتاژ آگهی منتشر نکنید چراکه به احتمال زیاد این سایت با ترفندهایی کاربران را به سمت خود جلب می‌کند اما نمی‌تواند به نیازهای اطلاعاتی آنها پاسخ دهد. به همین دلیل در آینده نزدیک از چشم گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌افتد.

حد مطلوب: اگر این شاخص برای یک سایت بیش از 40 درصد باشد، برای انتشار رپرتاژ آگهی رسانه مناسبی است.

2- تعداد لینک‌های دریافتی از سایر سایت‌ها (Site Linking in):

این عدد نمایانگر تعداد لینک‌هایی است که به سایت مورد نظر داده می‌شود. هر چه این عدد بالاتر باشد، بهتر است؛ چراکه نشان می‌دهد سایت معتبری است که دیگر سایت‌ها و صفحه‌های اینترنتی به آن لینک داده‌اند. از این رو، گوگل در رتبه بندی خود برای این سایت، اولویت بالاتری را در نظر می‌گیرد.

اگر قصد خرید رپرتاژ آگهی دارید و می‌خواهید مطلب شما به عنوان محتوای معتبر شناخته شود، بهتر است این فاکتور مهم را در نظر بگیرید.

حد مطلوب: اگر این شاخص برای یک سایت بیش از 1000 لینک باشد، برای انتشار رپرتاژ آگهی رسانه مناسبی است.

3- میانگین زمان ماندگاری کاربران روی سایت (Daily Time on Site):

این عدد متوسط زمانی که هر کاربر به صورت روزانه برای خواندن و بازدید مطالب در وبسایت صرف می‌کند را نشان می‌دهد. هر چه این عدد بالاتر باشد، نمایانگر جذابیت محتوایی سایت است. در نتیجه، گوگل این شاخص را برای رتبه‌دهی به مطالب سایت در نظر می‌گیرد.
اگر قصد خرید رپرتاژ آگهی دارید و می‌خواهید احتمال بازدید مطلب شما توسط کاربران سایت ناشر بالاتر باشد، بهتر است این شاخص را در نظر بگیرید.

حد مطلوب: اگر این شاخص برای یک سایت بیش از 2 دقیقه باشد، برای انتشار رپرتاژ آگهی رسانه مناسبی است.

4- میانگین تعداد صفحه‌های دیده‌شده توسط هر کاربر (Daily Pageviews per Visitor):

این عدد میانگین تعداد صفحه‌هایی است که کاربر پس از ورود به سایت روی آنها کلیک می‌کند. هر چه این عدد بیشتر باشد، بهتر است؛ چراکه نشان می‌دهد مطالب وبسایت با نیاز مخاطبان همخوانی بیشتری دارد. از این رو، گوگل در رتبه دهی مطلب این سایت اولویت بالاتری را در نظر می گیرد.

اگر قصد خرید رپرتاژ آگهی دارید و می‌خواهید احتمال بازدید مطلب شما توسط کاربران سایت ناشر بالاتر باشد، بهتر است این شاخص را در نظر بگیرید.

حد مطلوب: اگر این شاخص برای یک سایت بیش از 2 صفحه باشد، برای انتشار رپرتاژ آگهی رسانه مناسبی است.

5- نرخ خروج کاربران از سایت (Bounce Rate):

این عدد که به صورت درصد نمایش داده می‌شود، نشان می‌دهد که از هر 100 بازدیدکننده سایت که از طریق یک لینک وارد سایت شده اند، چند نفر پس از بازدید آن مطلب فورا سایت را ترک می‌کنند. هرچه این عدد پایین‌تر باشد، بهتر است؛ چراکه نشان می‌دهد محتوای سایت با سلیقه کاربر نزدیک‌تر است و کاربر علاقه بیشتری برای گردش و ماندن در سایت نشان می‌دهد.

اگر قصد خرید رپرتاژ آگهی دارید و می‌خواهید کاربران بیشتری مطلب شما را ببینند، بهتر است این شاخص را در نظر بگیرید.

حد مطلوب: اگر این شاخص برای یک سایت کمتر از 60 درصد باشد، برای انتشار رپرتاژ آگهی رسانه مناسبی است.

6- رتبه آلکسا (Alexa Rank):

این عدد که به عنوان مهمترین فاکتور رتبه بندی سایت ها در نظر گرفته می‌شود، برآیند مجموعه‌ای از فاکتورها است که به مهمترین آنها اشاره کردیم. این عدد با در نظر گرفتن شاخص‌های کمی و کیفی تعیین می‌شود. آلکسا برای هر سایت معتبر، حداقل دو رتبه ارایه می‌دهد؛ یکی رتبه جهانی که بر اساس مقایسه آن سایت با تمام سایت‌های فعال در جهان است و دیگری رتبه ملی که بر اساس رفتار کاربران هر کشور سنجیده می‌شود.

هرچه این عدد پایین‌تر باشد، بهتر است؛ چراکه نمایانگر جایگاه بالاتر سایت در جمع رقبا است.

حد مطلوب: اگر این شاخص برای یک سایت در مقیاس جهانی کمتر از 5 هزار و در مقیاس ملی کمتر از 300 باشد، برای انتشار رپرتاژ آگهی رسانه مناسبی است.

7- اعتبار دامنه (Domain Authority):

یک فاکتور مهم دیگر اعتبار دامنه است که نشان‌دهنده کیفیت سایت است. برای ارزیابی این فاکتور باید سراغ سایت Moz بروید. وبسایت Moz با معیار کیفیت سنجی سایت‌های معتبر، عددی بین 0 تا 100 را برای هر سایت مشخص می‌کند. هرچه این عدد بالاتر باشد بهتر است؛ چراکه نشان می‌دهد سایت با الگوریتم‌ها و قوانین گوگل سازگاری بیشتری دارد. گوگل نیز برای رتبه بندی مطالبی که عدد اعتبار دامنه آنها به 100 نزدیک‌تر است، اولویت بالاتری را در نظر می‌گیرید.

حد مطلوب: اگر این شاخص برای یک سایت بیش از 40 باشد، برای انتشار رپرتاژ آگهی رسانه مناسبی است.

اکنون کارشناسان « گروه رسانه‌ای کاما » با توجه به مجموعه فاکتورهایی که میزان اعتبار و رتبه یک وبسایت را مشخص می‌کنند، به مقایسه و بررسی 10 سایت برتر خبری ایران طبق شاخص‌های آلکسا پرداخته‌اند. گفتنی است اولویت‌بندی این سایت‌ها بر اساس میزان بازدهی در انتشار رپرتاژ آگهی صورت گرفته است. به این معنی که مناسب‌ترین سایت برای انتشار رپرتاژ آگهی با در نظر گرفتن تمام شاخص‌ها، رتبه اول را دریافت کرده است و سایر سایت‌ها به ترتیب پس از آن آمده‌اند:

1- ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران یا ایسنا اولین خبرگزاری غیردولتی است که از سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرده است. این سایت به دلیل ماهیت دانشگاهی خود، از اعتبار بالایی نزد اقشار مختلف کاربران و سایر رسانه‌ها برخوردار است.

رتبه آلکسای ایران: 49 (خیلی خوب)

ورودی از موتورهای جستجو: 44.9 درصد (خیلی خوب)

تعداد لینک‌های دریافتی: 17.204 (عالی)

میانگین زمان ماندگاری کاربران: 3:38 (خوب)

میانگین بازدید صفحه: 3،33 (خوب)

نرخ خروج: 52.1 درصد (متوسط)

اعتبار دامنه: 87 (فوق‌العاده)

هزینه انتشار رپرتاژ آگهی: از 200 هزار تومان تا 950 هزار تومان (بسیار به‌صرفه)

ارزیابی کلی: ایسنا در میان تمام سایت‌های خبری ایران اعتبار دامنه بالاتری دارد. تعداد بسیار زیاد لینک‌های دریافتی این سایت نشان‌دهنده مرجع و قابل اعتماد بودن آن است. رتبه آلکسای ایسنا همواره بین 20 تا 50 ایران بوده و از این بابت، ثبات بسیار خوبی دارد. درصد ورودی کاربران از موتورهای جستجوگر به ایسنا نشان می‌دهد این سایت کاربران وفادار قابل توجهی دارد.

با تمام این محاسن، هزینه انتشار رپرتاژ آگهی در ایسنا بسیار به‌صرفه است. سایر رقبای ایسنا در حالی‌که مزیت‌های این سایت را ندارند با قیمت‌های به مراتب بالاتری رپرتاژ آگهی منتشر می‌کنند. البته تعداد چشمگیر رپرتاژهایی که در ایسنا منتشر می‌شود گویای استقبال بسیار زیاد و رضایت بالای شرکت‌ها از همکاری با ایسناست. ناگفته نماند، ایسنا تنها سایت خبری است که رپرتاژ آگهی‌های خود را در صفحه اول نیز منتشر می‌کند. این ویژگی ایسنا نیز بر محبوبیت آن بین مدیران کسب و کارها و کارشناسان سئو و بازاریابی محتوایی افزوده است.

2-مهرنیوز

خبرگزاری مهر با گرایش سیاسی اصول‌گرا و معتدل یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور است. اخبار مهر در حوزه‌های متنوع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و… تولید و منتشر می‌شود. این رسانه از سال 1382 فعالیت خود را در سه بخش فارسی، انگلیسی و عربی آغاز کرد.

رتبه آلکسای ایران: 50 (خیلی خوب)

ورودی از موتورهای جستجو: 36.2 درصد (متوسط)

تعداد لینک‌های دریافتی: 18946 (عالی)

میانگین زمان ماندگاری کاربران: 7:09 (فوق العاده)

میانگین بازدید صفحه: 4.09 (خیلی خوب)

نرخ خروج: 44.9 درصد (خوب)

اعتبار دامنه: 79 (خیلی خوب)

هزینه انتشار رپرتاژ آگهی: حدود یک میلیون تومان

ارزیابی کلی: مهر در میان تمام سایت‌های خبری بیشترین تعداد ارجاع را دارد. همچنین بیشترین زمان ماندگاری کاربران روی سایت نیز به مهر اختصاص دارد. این سایت در شاخص‌های «میانگین تعداد صفحه‌های دیده‌شده توسط هر کاربر» و «اعتبار دامنه» جز سه سایت برتر این ارزیابی است. جایگاه مهر در آلکسا طی سال‌های اخیر همواره بین 40 تا 70 در نوسان بوده است. با در نظر گرفتن این محاسن هزینه انتشار رپرتاژ در خبرگزاری مهر نیز منطقی و به‌صرفه است.

3- عصر ایران

وبسایت عصر ایران یک خبرگزاری مستقل است که از سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرده است. این سایت رویکردی انتقادی دارد و ضمن بازنشر اخبار پربازدید و مهم سایر سایت‌ها، با انتشار تحلیل‌ها و یادداشت‌های اختصاصی رویکرد خود نسبت به مسائل روز را بازنشر می‌دهد.

رتبه آلکسای ایران: 22 (فوق‌العاده)

ورودی از موتورهای جستجو: 32.3 درصد (متوسط)

تعداد لینک‌های دریافتی: 16283 (خیلی خوب)

میانگین زمان ماندگاری کاربران: 4:18 (خوب)

میانگین بازدید صفحه: 2.77 (متوسط)

نرخ خروج: 50.5 درصد (متوسط)

اعتبار دامنه: 59 (خوب)

هزینه انتشار رپرتاژ آگهی: حدود 1.4 میلیون تومان

ارزیابی کلی: عصر ایران در سال‌های اخیر همواره یکی از پربازدیدترین سایت‌های خبری ایران بوده است. محبوبیت بالای عصر ایران در میان کاربران را می‌توان از «تعداد لینک‌های ورودی به این سایت» و همچنین «میانگین زمان ماندگاری کاربران» مشاهده کرد.

هرچند هزینه انتشار رپرتاژ آگهی در عصر ایران تا حدودی زیاد است اما با در نظر مزیت‌های این سایت، می‌توان آن را تحمل کرد.

4- دنیای اقتصاد

وبسایت دنیای اقتصاد پیش از این تنها به انتشار مطالب روزنامه دنیای اقتصاد می‌پرداخت اما طی یکی دو سال گذشته، علاوه بر مطالب روزنامه، با جمع‌آوری و بازنشر خواندنی‌ترین مطالب سایر سایت‌های خبری تعداد بازدیدهای خود را افزایش داده است.

رتبه آلکسای ایران: 37  (خیلی خوب)

ورودی از موتورهای جستجو: 64.2 درصد (خیلی خوب)

تعداد لینک‌های دریافتی: 6676 (خیلی خوب)

میانگین زمان ماندگاری کاربران: 4:05 (خیلی خوب)

میانگین بازدید صفحه: 3.03 (خوب)

نرخ خروج: 57.6 درصد (متوسط)

اعتبار دامنه: 53 (متوسط)

هزینه انتشار رپرتاژ آگهی: حدود 1.2 میلیون تومان

ارزیابی کلی: دنیای اقتصاد در تمام شاخص‌ها جایگاه متوسط رو به بالایی دارد. این سایت به دلیل بازنشر مطالب خواندنی سایر سایت‌ها در چندماه اخیر رشد قابل توجهی در گوگل و آلکسا کرده است. از این رو همچنان در حال تلاش برای تثبیت جایگاه خود در میان 50 سایت ایرانی برتر آلکسا است.
این سایت مخاطبان تخصصی زیادی از فعالان بازار و کسب و کار دارد. به همین خاطر انتشار رپرتاژ آگهی‌های مربوط به کسب و کارهای تخصصی در این سایت توجیه بیشتری دارد. برندهایی که به دنبال جذب مخاطبان عمومی هستند، بهتر است با ملاحظه بیشتری رپرتاژ آگهی خود را به دنیای اقتصاد بسپارند. هزینه انتشار رپرتاژ آگهی در دنیای اقتصاد برای کسب و کارهای تخصصی مناسب است اما برای کسب و کارهای عمومی تاحدودی گران است.

5- تسنیم نیوز

تسنیم یکی دیگر از خبرگزاری‌های رسمی کشور است که با گرایش اصول‌گرایی از سال 1391 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

رتبه آلکسای ایران: 51 (خیلی خوب)

ورودی از موتورهای جستجو: 54.9 درصد (خوب)

تعداد لینک‌های دریافتی: 7495 (خوب)

میانگین زمان ماندگاری کاربران: 3:10 (خوب)

میانگین بازدید صفحه: 2.67 (متوسط)

نرخ خروج: 57.3 درصد (متوسط)

اعتبار دامنه: 81 (خیلی خوب)

هزینه انتشار رپرتاژ آگهی: حدود 1.4 میلیون تومان

ارزیابی کلی: تسنیم در اکثر شاخص‌ها در مقایسه با سایر سایت‌های این گزارش، جایگاه متوسطی دارد. «اعتبار دامنه»، تنها شاخصی که تسنیم در آن قدرتمند ظاهر شده است. این سایت پس از ایسنا، دومین دامنه معتبر این فهرست را در اختیار دارد. با در نظر گرفتن شاخص‌هایی که مرور شدند، هزینه انتشار رپرتاژ آگهی در تسنیم تاحدودی بالا است.

6- فارس

فارس نیز یکی دیگر از خبرگزاری‌های رسمی و اصول‌گرای کشور است. این خبرگزاری فعالیت خود را از سال 1381 آغاز کرده است.

رتبه آلکسای ایران: 53  (خیلی خوب)

ورودی از موتورهای جستجو: 10.3 درصد (خیلی ضعیف)

تعداد لینک‌های دریافتی: 597 (خیلی ضعیف)

میانگین زمان ماندگاری کاربران: 5:49 (خیلی خوب)

میانگین بازدید صفحه: 4.39 (خیلی خوب)

نرخ خروج: 39.4 درصد (خیلی خوب)

اعتبار دامنه: 44 (ضعیف)

هزینه انتشار رپرتاژ آگهی: حدود 1.3 میلیون تومان

ارزیابی کلی: دامنه اصلی خبرگزاری فارس (.com) چندی پیش به دلیل تحریم‌های دولت آمریکا از دسترس خارج شد و این خبرگزاری به ناچار با دامنه جدیدی فعالیت خود را ادامه داد. این جابه‌جایی سبب شد تا فارس در بسیاری از شاخص‌های کلیدی افت داشته باشد. پیش از بروز این اتفاق فارس همواره در رتبه‌های 20 تا 40 آلکسا قرار داشت. با در نظر گرفتن تمام جوانب، هزینه انتشار رپرتاژ آگهی در فارس تاحدودی گران به نظر می‌رسد.

7- رکنا

رکنا یک سایت خبری است که تمرکز اصلی خود را به حوادث و رویدادهای جنایی و پلیسی معطوف کرده است. این سایت مستقل در سال 1394 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

رتبه آلکسای ایران: 26  (فوق‌العاده)

ورودی از موتورهای جستجو: 67.6 درصد (خیلی خوب)

تعداد لینک‌های دریافتی: 1129 (خوب)

میانگین زمان ماندگاری کاربران: 3:05 (خوب)

میانگین بازدید صفحه: 2.27 (متوسط)

نرخ خروج: 61.4 درصد (ضعیف)

اعتبار دامنه: 40 (ضعیف)

هزینه انتشار رپرتاژ آگهی: حدود 1.5 میلیون تومان

ارزیابی کلی: رکنا یک سایت خبری جوان است که طی سال گذشته رشد بسیار خوبی داشت و همچنان در حال تثبیت جایگاه خود است. رکنا به دلیل پوشش اخبار حوادث و دنبال کردن ترندهای روز، تعداد زیادی از کاربران خود را از موتورهای جستجو و در مسیر پرسه‌زنی‌های اینترنتی به دست می‌آورد. هرچند این الگوی جذب مخاطب جایگاه رکنا را در آلکسا ارتقا داده اما نرخ پرش (خروج) این سایت نیز به همان نسبت بالاست. رکنا اخیرا به جمع 30 سایت ایرانی برتر آلکسا راه یافته است. با توجه به فضای جنایی و حادثه‌ای این سایت، انتشار رپرتاژ آگهی‌های برندهایی که به دنبال مصرف‌کننده عمومی هستند در این سایت، توجیه زیادی دارد. هزینه انتشار رپرتاژ آگهی در رکنا، گران است.

8- نمناک

نمناک در سال 1391 فعالیت خود را با تمرکز بر محتوای عامه‌پسند آغاز کرده است. این سایت با بازنشر اخبار برتر سایر سایت‌ها و همچنین پوشش اخبار مربوط به سلبریتی‌ها رشد قابل توجهی در نتایج موتورهای جستجو داشته است.

رتبه آلکسای ایران: 4 (فوق‌العاده)

ورودی از موتورهای جستجو: 84.9 درصد (فوق‌العاده)

تعداد لینک‌های دریافتی: 12.801 (خیلی خوب)

میانگین زمان ماندگاری کاربران: 2:43 (متوسط)

میانگین بازدید صفحه: 1.84 (ضعیف)

نرخ خروج: 72.3 درصد (ضعیف)

اعتبار دامنه: 32 (ضعیف)

هزینه انتشار رپرتاژ آگهی: حدود 750 هزار تومان

ارزیابی کلی: نمناک هرچند طی ماه‌های اخیر به جمع برترین سایت‌های ایرانی آلکسا راه یافته اما با رعایت اصول سئو تلاش دارد تا این جایگاه خود را حفظ کند. میزان ورودی‌های این سایت از موتورهای جستجوگر بسیار بالاست؛ به بیان دقیق‌تر از هر 20 کاربری که وارد این سایت می‌شوند، 17 نفر از طریق گوگل و سایر موتورهای جستجو راهی نمناک شده‌اند. نرخ پرش (خروج) این سایت نیز به همین نسبت بالاست و از هر 10 کاربری که وارد این سایت می‌شود، 7 نفر پس از دیدن فقط یک صفحه، سایت را ترک می‌کنند. البته نمناک در زمینه تعداد لینک‌های ورودی از سایر صفحه‌های اینترنتی کارنامه پرباری دارد. با در نظر گرفتن تمام شاخص‌ها، هزینه انتشار رپرتاژ آگهی در نمناک به‌صرفه و مناسب است.

9- برنا نیوز

برنانیوز، یک سایت خبری است که فعالیت خود را زیر نظر سازمان ملی جوانان (سابق) شروع کرد. این سایت چون بارها دستخوش تغییرات مدیریتی شده، افت و خیزهای فراوانی را نیز تجربه کرده است. هرچند برنا طی چند ماه اخیر رشد قابل توجهی در فضای مجازی کرده و به جمع 30 سایت ایرانی برتر آلکسا راه یافته است اما هنوز در فضای رسانه‌ای به عنوان یک رسانه حرفه‌ای جدی گرفته نمی‌شود. برخی نکات بدیهی که در تمام سایت‌های خبری رعایت می‌شود، هنوز در برنا مغفول مانده‌اند؛ به عنوان مثال: صفحه «درباره ما»ی برنا هنوز خالی است.

رتبه آلکسای ایران: 29 (فوق‌العاده)

ورودی از موتورهای جستجو: 87.8درصد (فوق‌العاده)

تعداد لینک‌های دریافتی: 1405 (خوب)

میانگین زمان ماندگاری کاربران: 1:45 (ضعیف)

میانگین بازدید صفحه: 1.5 (ضعیف)

نرخ خروج: 77.1 درصد (خیلی ضعیف)

اعتبار دامنه: 41 (ضعیف)

هزینه انتشار رپرتاژ آگهی: حدود 800 هزار تومان

ارزیابی کلی: برنا اغلب کاربران خود را از طریق جستجوهای اینترنتی جذب می‌کند. ورودی 87 درصدی کاربران برنا از موتورهای جستجو نشان می‌دهد این سایت هنوز نتوانسته مخاطبان وفاداری برای خود تربیت کند. نرخ پرش (خروج) 77 درصدی نیز نشان می‌دهد عمده کاربران برنا، پرسه‌زن‌های اینترنتی هستند. به نظر می‌رسد رشد برنا در آلکسا و فضای مجازی، بیش از آنکه حاصل فعالیت‌های حرفه‌ای رسانه‌ای باشد، متاثر از تیم سئو آن است. با در نظر گرفتن شاخص‌های برنا، هزینه انتشار رپرتاژ آگهی در آن تاحدودی مناسب است.

10- جام نیوز

جام‌نیوز یک سایت خبری است که صرف اخبار مهم سایر سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های رسمی را بازنشر می‌دهد و به ندرت اقدام به تولید محتوای اختصاصی می‌کند. رشد این سایت در آلکسا و فضای مجازی نیز بیش از آنکه حاصل فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ای باشد، ناشی از اقدام‌های هوشمندانه تیم فنی و سئو است.

رتبه آلکسای ایران: 21 (فوق‌العاده)

ورودی از موتورهای جستجو: 44.7 درصد (خوب)

تعداد لینک‌های دریافتی: 1265 (خوب)

میانگین زمان ماندگاری کاربران: 2:37 (متوسط)

میانگین بازدید صفحه: 2.39 (متوسط)

نرخ خروج: 59.5 درصد (متوسط)

اعتبار دامنه: 45 (متوسط)

هزینه انتشار رپرتاژ آگهی: حدود 800 هزار تومان

ارزیابی کلی: جام‌نیوز ساختار بسیار ساده‌ای دارد. در مقایسه با سایر سایت‌های ایرانی برتر آلکسا، غیر از رتبه ارزنده‌ای که کسب کرده، شاخص درخشان دیگری ندارد. با توجه به رتبه این سایت در شاخص‌های کلیدی هزینه انتشار رپرتاژ آگهی در جام‌نیوز تاحدودی گران است.

این گزارش توسط گروه رسانه‌ای کاما تهیه شده است. این گروه از سال 1384 به عنوان مجموعه‌ای پیشگام در بازاریابی محتوایی به برندهای معتبر دولتی و خصوصی از جمله همراه اول، بانک‌های پارسیان، تجارت، مسکن، خاورمیانه، توسعه صادرات، شهر بیمه‌های ایران، البرز، آرمان، هواپیمایی هما و ماهان، وزارت صنایع و معادن، وزارت نفت، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شهرداری تهران، هلال احمر و…  خدمات و مشاوره ارایه داده است.

صاحبان شرکت‌ها و مدیران سایت‌های تجاری می‌توانند در زمینه تولید محتوا، طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی و اجرای پروژه‌های روابط‌عمومی تجاری از تجربه‌های گروه رسانه‌ای کاما استفاده کنند.

برای کسب مشاوره رایگان می‌توانید با شماره‌های 88925680 و 09219563704 تماس بگیرید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز