بهترین روش نگهداری جاروبرقی + قیمت جاروبرقی بوش

جاروبرقی یکی از لوازم غیرقابل حذف از زندگی امروزی است؛ چراکه این وسیله، به راحتی برای تمیزکردن مبلمان، کف، فرش یا هرجای دیگر به کار می‌رود. این همه‌کاره بودن جاروبرقی‌های امروزی علاوه بر اینکه بر قیمت آن‌ها مثل قیمت جاروبرقی بوش افزوده است، باعث می‌شود که نگهداری از آن‌ها نیز قوانین خاص خود را داشته باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اگر به چند نکته هنگام استفاده از جاروبرقی پایبند باشیم، دیگر نیازی نیست تا پس از مدتی استفاده هزینه‌های زیادی برای تعمیر آن متحمل شویم. در ادامه این مطلب به این نکات پرداخته می‌شود؛

گام اول: دفترچه راهنما را به خوبی بخوانید

هر وسیله‌ای یک دفترچه راهنما دارد که خواندن آن پیش از استفاده، ضروری است. معمولا در دفترچه‌های راهنما نکاتی آورده می‌شوند که رعایتشان لازم است و عمر جاروبرقی را افزایش خواهند داد. البته ویژگی‌های فنی محصول نیز جزو دفترچه راهنماست که در صورت خرابی به آن مراجعه می‌شود.

سیم جاروبرقی حساس است؛ احتیاط کنید!

گاهی ممکن است سیم جاروبرقی گره خورده یا دچار انسداد شود. در این مواقع بهتر است به جای کشیدن با دست یا سیم‌جمع‌کن، برای باز کردن گره حوصله شود. کشیدن سیم احتمال اتصالی یا حتی برق گرفتگی را بالا می‌برد.

آریاک سفر

تعویض کمربند جاروبرقی

کمربند جاروبرقی به مرور کِش می‌آید و فرسوده می‌شود. حتی هر گونه مشکلی در داخل مونتاژ برس، از جمله یاتاقان‌ها، می‌تواند تأثیر مستقیمی بر کمربند جاروبرقی داشته باشد. این مشکلات باعث پارگی کمربند خواهند شد. از این رو پیشنهاد می‌شود اگر احساس شد که برس کند شده یا نمی‌چرخد، کمربند تعویض شود.

تمیزکردن برس غلطکی و لوله خرطومی

درست است که جاروبرقی خودش یک تمیزکننده به شمار می‌رود اما برس غلطکی آن نیز نیاز به تمیزشدن دارد. این برس بر اثر استفاده، مو و پرز را به خود جذب می‌کند و از مکش جاروبرقی می‌کاهد. برس غلطکی هرچند وقت یکبار باید تمیز شود تا سریع و روان حرکت کرده و آسیبی هم به کمربند نرساند. علاوه بر برس، تمیز کردن لوله خرطومی هم اهمیت دارد چراکه با دقت به این قطعه، هرگونه انسداد تشخیص داده می‌شود و مکش جاروبرقی افزایش خواهد یافت.

کیسه جاروبرقی را قبل از پر شدن خالی کنید

مکش جاروبرقی یکی از مهم‌ترین چیزها در این دستگاه است که وقتی کیسه پر باشد، کاهش پیدا می‌کند. از این رو توصیه می‌شود که زمانی که 80 درصد کیسه پر شد، خالی یا تعویض شود. همچنین پس از یک جاروکشی سنگین، بهتر است بلافاصله کیسه تعویض شود تا جارو خاک نگیرد.

فیلترها را دریابید

در جاروبرقی‌های بدون کیسه، تمیزی فیلتر حرف اول را در نگهداری دستگاه می‌زند. فیلترها باید به صورت دوره‌ای شستشو یا تمیز شوند. حتی در برخی مواقع لازم است فیلترها تعویض شده تا عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار ندهند.

ارتفاع نازل جاروبرقی را تنظیم کنید

اگر جاروبرقی قابلیت تنظیم ارتفاع نازل را دارد، بهتر است در بلندترین ارتفاع قرار داده شده و سپس کم کم ارتفاع آن کم شود. نتیجه این کار، حداکثر کارایی جاروبرقی، افزایش طول عمر تسمه و برس غلطکی و همچنین جلوگیری از آسیب دیدن فرش است. چراکه جاروبرقی با جریان هوا کار می‌کند. در صورتی که ارتفاع نازل زیادی کم باشد و داخل فرش فرو برود، جریان هوایی وجود ندارد!

بگذارید جاروبرقی استراحت کند

زمانی که قرار است یک جاروی سنگین انجام شود، بهتر است پس از هرچند دقیقه استفاده، جارو خاموش و خنک شود. در غیر این صورت، دستگاه داغ شده و از دوام آن کاسته می‌شود.

حتی اگر همه این موارد نیز جدی گرفته شوند، جاروبرقی باید باکیفیت و از برند معتبر باشد تا سال‌های سال کار کند. برندهایی مانند بوش، در تولید جاروبرقی مشهور هستند و به طور کلی می‌توان قیمت جاروبرقی بوش را در بازه 4 تا 10 میلیون تومان اعلام کرد.

البته بسیاری از فروشگاه‌های غیرمعتبر با سودجوییاز محبوبیت این برند، دستگاه‌های بی‌کیفیت یا فیک را با قیمت گران عرضه می‌کنند. اما فروشگاه لوازم خونگی، یک فروشگاه معتبر برای خرید دستگاه‌هایی مثل جارو برقی است.

فروشگاه اینترنتی لوازم خونگی عرضه کننده تمام محصولات خانگی اعم از جاروبرقی است. تمام کالای عرضه شده در این مجموعه، اصل هستند و با مناسب‌ترین قیمت به فروش می‌رسند.

انتهای پیام

انتهای پیام

مرتبط با : لوازم خونگی
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز