بهترین جنس فلاور باکس کدام است؟

لست سکند

فلاور باکس یا جعبه کاشت یک جایگزین مناسب برای گلدان و باغچه در طراحی فضای سبز است. فلاور باکس بستری مناسب برای رشد انواع گیاهان با ظاهری مدرن است. فلاور باکس در واقع یکی از المان‌های اصلی در محوطه‌سازی است که تنوع رنگ، طرح و جنس بسیار زیادی دارد. فلاور باکس فلزی نیز یکی از انواع فلاور باکس است که از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تجهیزات طراحی فضای سبز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، غیر از فلاور باکس فلزی ، پلاستیک، چوب و کامپوزیت‌های چوبی … از جمله مواد محبوب برای ساخت فلاور باکس هستند. در این دسته بندی‌ها گزینه‌ها و موارد زیادی وجود دارد که در ادامه بررسی می‌شود.

فلاور باکس چوبی یا کامپوزیت‌های چوب؟

چوب محبوب‌ترین ماده برای فلاور باکس‌های مستطیلی است. با این حال، همه چوب‌ها به یک اندازه برای این کار مناسب نیستند. برای انتخاب چوب باید هم هزینه اولیه و هم مدت زمان ماندگاری چوب را در نظر گرفت. چوب سدر و سرو از نظر زیبایی شناختی و مقاومت در برابر پوسیدگی طبیعی قابل قبول و مناسب هستند.

راز آسمان پایتخت

کامپوزیت‌های چوبی از ترکیب ذرات چوب و مواد مصنوعی مانند پلی اتیلن ساخته می‌شوند که در برابر پوسیدگی مقاوم هستند. بنابراین، فلاور باکس‌های ساخته شده از کامپوزیت‌ها نسبت به فلاور باکس‌های ساخته شده از چوب طبیعی، ماندگاری بیشتری دارند. برخی از کامپوزیت‌ها دارای بافت‌های سطحی و الگوهایی هستند که زیبایی چوب طبیعی را تقلید می‌کنند و بدون نیاز به رنگ‌آمیزی یا روغن‌کاری این زیبایی را حفظ می‌کنند.

فلاورباکس بازیافتی ممنوع!

اکثر افراد طرفدار بازیافت مواد هستند. با این حال، توصیه کارشناسان این است که از لاستیک‌های دور ریخته شده و بست‌های بازیافتی برای فلاور باکس استفاده نشود، زیرا آن‌ها ممکن است مواد سمی را در خود داشته باشند. علاوه بر این، برخی از پالت‌ها با مواد نگهدارنده و یا حشره کش‌ها ساخته شده‌اند، که بسیار مضر هستند.

فلاور باکس ساخته شده از چوب فشرده مناسب است؟

چوب فشرده که کاربردهای زیادی در ساخت و سازها دارند، با قرار دادن الوار در یک مخزن فشار، همراه با محلولی از مواد نگهدارنده ساخته می‌شود. این کار باعث ایجاد مقاومت در برابر پوسیدگی خواهد شد. مواد شیمیایی نفوذ کرده به لایه‌های عمیق چوب، وقتی خیس می‌شوند، ممکن است وارد خاک شوند و به همین دلیل، استفاده از چوب فشرده نیز برای فلاور باکس توصیه نمی‌شود؛ استفاده از آن در کشت ارگانیک تایید شده نیز مجاز نیست.

سنگ، بتن و آجر چطور؟

همان‌طور که دیوارهای بسیاری از خانه‌های قدیمی از سنگ یا بتن ساخته شده‌اند، فلاور باکس‌های سنگی و بتنی نیز دارای طول عمر بالایی هستند.

بلوک‌های بتنی، بلوک‌های خاکستری و سنگ‌فرش‌ها همگی با مصالح سنگدانه‌ای (مانند سنگ خرد شده یا خاکستر زغال سنگ) ساخته و با سیمان به هم متصل می‌شوند. آجرها نیز از خاک رس ساخته می‌شوند که در دمای بالا شکل گرفته و پخته می‌شوند. از آنجا که این‌ها برای استفاده در ساخت و ساز شکل گرفته‌اند، سطوح صافی دارند که به راحتی روی هم چیده می‌شوند.

بهترین گزینه: فلاور باکس فلزی

این نوع فلاور باکس با استفاده از فلز سبک و باکیفیت ساخته می‌شود تا محصولی مقاوم در برابر آب و هوا و مقاوم در برابر زنگ زدگی ایجاد شود؛ استفاده متمادی تا چندین نسل از این محصولات در مزارع و خانه‌های روستایی، گواهی بر کاربردی بودن و طول عمر بالای آن‌هاست. فلز به کار رفته در ساخت فلاور باکس فلزی، بسیار سفت و محکم اما سبک است. فلاور باکس فلزی ساخته شده از فولاد گالوانیزه نیز همین ویژ‌گی‌ها را دارد. اما می‌توان با روکشی از رنگ پودری، استحکامش را باز هم افزایش داد تا در برابر خط و خش هم مقاوم شود.

بر خلاف رنگ که به صورت مایع اعمال می‌شود، پوشش پودری با استفاده از یک تفنگ مخصوص، پودر خشک را بر روی سطح فلز به صورت یکنواخت پخش می‌کند. سپس فلز حرارت داده شده، ذرات پودر را به یکدیگر متصل می‌کند تا سطح صاف و صیقلی بادوامی ایجاد کند. این فلز در مقایسه با سطوح رنگ شده، مقاومت بیشتری در برابر تراش و خراش دارد. فلاور باکس فلزی نیز، نسبت به جنس‌های دیگر فلاور باکس ، بسیار مقاوم‌تر و مستحکم‌تر است که علاوه بر وزن کم و تنوع در شکل و طرح، قیمت مناسبی نیز دارند.

افرادی که قصد استفاده از فلاور باکس در خانه، باغ، ویلا یا اداره را دارند، می‌توانند به سایت شرکت ایده سبز | تولید کننده فلاور باکس و محصولات فضای سبز مراجعه کرده و با تماس با کارشناسان این مجموعه اجرای فلاور باکس خود را به ایده سبز بسپارند.

مجموعه باسابقه ایده سبز با بهره‌مندی از تیمی حرفه‌ای از ابتدا تا انتهای کار افراد را همراهی می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز