بهترین جراح اطفال کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

لست سکند

اگر کودکی از بیماری یا آسیب خاصی رنج می‎برد و نیاز به درمان و عمل جراحی دارد، بهترین جراح اطفال می‌تواند انتخاب خوبی باشد تا شرایط لازم را برای کودکتان فراهم کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بهداشت و سلامت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مشکلات ناشی از جراحی کودکان توسط جراحان عمومی اغلب متفاوت‌تر از مواردی است که برای جراحی بزرگسال مشاهده می‎شود. پزشکان باید دوره و آموزش های ویژه جراحی کودکان و نوزادان را گذرانده باشند چرا که جراحی اطفال از حساسیت بالایی برخوردار است بنابراین برای انجام آن باید مهارت و تجربه کافی را داشته باشند.

بهترین جراح اطفال چه ویژگی‌هایی دارد؟

کودکان صرفا انسان‌هایی با قد و قامت کوچک نیستند! آن‌ها در اکثر مواقع نمی‌توانند بگویند چه چیزی اذیت‌شان می‎کند و به سوالات پزشک پاسخ دقیقی نمی‌توانند بدهند، همچنین در خیلی مواقع نمی‌توانند در طول معاینه صبور باشند. با این حال بهترین جراح اطفال و پزشک کودکان، رفتار صحیح با کوک را می‎داند و با جلب کردن اعتماد کودک می‎تواند دقیق و به درستی کودک را معاینه کند.

جراحان اطفال از تجهیزات و امکاناتی که مخصوص کودکان طراحی شده، استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین آموزش و تجربه گسترده‌ای در مراقبت از نیازهای کودکان دارند. درمان شامل جراحی بیماری های خاص و نادری است که کودکان را تحت تاثیر قرار می‎دهد. متخصص جراح اطفال وظیفه کنترل کودک را از نظر سلامت جسمی و روحی بر عهده دارد.

راز آسمان پایتخت

بهترین جراح اطفال

البته این گروه در بیشتر موسسات پزشکی از جمله بیمارستان‌های کودکان، مراکز پزشکی دانشگاهی و بیمارستان‌های اجتماعی بزرگ حضور دارند. متخصصین اطفال می‌توانند بهترین جراح اطفال دارای مجوز را به افراد و والدین کودکان معرفی کنند. بهتر است قبل از مراجعه، مطمئن شوید که جراح اطفال انتخابی شما از مهارت‌های لازم برای برخورد با کودکان برخوردار باشد.

جراحان اطفال چه نوع بیماری‌هایی را درمان می‌کنند؟

این گروه از پزشکان برای درمان بیماری و اختلالات به وجود آمده در کودکان، از بدو تولد تا اواخر نوجوانی مناسب هستند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند مراقبت از کودکان را هسته اصلی فعالیت پزشکی خود قرار دهند. جراحان اطفال نیازهای جراحی کودکان را تشخیص می‌دهند. سپس با مدیریت بیماری، آن را به طور کامل درمان و با مراقبت‌های پزشکی خاص، از سلامت کامل کودک اطمینان حاصل می‌کنند. خدماتی که جراحان اطفال ارائه می‎دهند شامل موارد زیر می‎شود:

  • تنگی مجرای ادرار در کودکان
  • مشاوره قبل از تولد برای مادرانی که نوزادان‌شان در دوران بارداری دچار نقص مادرزادی شده‌اند.
  • جراحی نقایص مادرزادی مانند مری، ریه، دستگاه روده، دیواره شکم و دیافراگم
  • جراحی و درمان فتق ناف در کودکان و نوزادان
  • جراحی ناهنجاری‌های کشاله ران در دوران کودکی و نوجوانی
  • عمل‌های فوری و اورژانسی مانند آپاندکتومی
  • درمان هیپوسپادیاس در نوزادان پسر
  • عملیات پیوند
  • ختنه نوزاد پسر
  • روش‌های آندوسکوپی (برونکوسکوپی، ازفاگوگاسترودئودنوسکوپی، کولونوسکوپی)
  • بسیاری از روش‌ها و عمل‌های جراحی دیگر در کودکان
  • فتق کشاله ران یا اینگوینال در کودکان

بهترین جراح اطفال

خوشبختانه در ایران جراحانی که در زمینه کودکان و نوزادان فعالیت می‌کنند از تجربه و تخصص بالایی برخوردارند. به نحوی که همتراز با دنیا پیشرفت کرده‌اند و در زمینه‌های پژوهشی نیز فعالند. بهترین جراحان اطفال ایران حتی در کنگره‌های علمی داخلی و خارجی حضور موثری دارند و به سخنرانی می‌پردازند. بنابراین مادران و پدران می‌توانند با خیالی آسوده به جراح اطفال مراجعه کنند و درمان کامل فرزندشان را به او بسپارند.

جراحان اطفال چه نوع آموزش‌هایی دارند؟

پزشکانی که بعد از دریافت مدرک دکترای پزشکی، وارد دوره تخصصی جراحی عمومی می‌شوند، می‌توانند بعد از گذراندن یک دوره چهار ساله، وارد رشته فوق تخصصی جراحی کودکان شوند. سپس، بعد از گذراندن دوره‌ای سه ساله، به عنوان فوق تخصص جراحی اطفال فعالیت خود را آغاز می‌کنند. جنین شناسی و سیر تکاملی دستگاه‌های مختلف بدن، فیزیولوژی و واکنش‌های نوزادان و کودکان در برخورد با انواع استرس‌های مختلف، بیماری‌ها و جراحی‌ها، تشخیص و درمان تمام بیماری‌های اکتسابی نیازمند به جراحی ( انواع انسدادها، آبسه‌ها و زخم‌ها ) و همچنین شیوه برخورد با دوقلو‌های بهم چسبیده و انتخاب درمان مناسب از جمله آموزش‌هایی است که جراحان اطفال از آن برخوردار می‌شوند.

همچنین تشخیص و درمان ناهنجاری‌های مختلف در نوزادان در هنگام تولد مانند: شکاف کام و لب، مشکلات پوستی و کیست‌ها و فیستول‌های گردن، تشخیص و درمان اختلالات و ناهنجاری‌های دستگاه ادراری تناسلی ( مانند: تنگی مجرای ادرار کودکان، ریفلاکس مثانه به حالب و انسداد محل اتصال لگنچه به حالب )  درمان آسیب‌های ناشی از صدمات در دستگاه‌های مختلف، ابهام جنسی، تشخیص و درمان تومورهای خوش‌خیم و بدخیم در تمام نقاط بدن به غیر از قلب، چشم، سیستم مغز و اعصاب از جمله دیگر مهارت‌هایی است که این گروه از متخصصان جراحی در دوره‌های آموزشی خود از سر می‌گذرانند.

انتهای پیام

مرتبط با : دکتر اشجعی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز