بهترین جاذبه های گردشگری شیراز برای شب گردی

اگر می‌خواهید در سفر خود تا دیروقت بیرون بمانید و به دنبال یک ماجراجویی در زیر آسمان پرستاره هستید، زندگی شبانه شیراز می‌تواند واقعا جادویی باشد. شهر تاریخی شیراز یکی از معدود مقاصد گردشگری ایران است که شب‌های بسیار پر جنب‌وجوشی دارد.

به گزارش کاماپرس، مردم شیراز شاد و پرانرژی هستند و از شب‌‌گردی نهایت لذت را می‌برند. اگر دوست دارید از تک تک لحظات سفر خود به شیراز لذت ببرید، گزینه‌های بسیاری برای شب‌گردی در پیش‌رو دارید. کاماپرس در ادامه به معرفی تعداد اندکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز برای شب‌گردی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

1-بازار سنتی وکیل

کلان‌شهر شیراز، از جمله مراکز تجاری و بازرگانی مهم در نواحی جنوبی کشور است. مراکز خرید متعددی از جمله زیتون، ستاره و خلیج فارس وجود دارند که برای یک شب گردی ایده‌آل، کافی به نظر برسند. اما اگر کمی در کنار خرید، در جست‌وجوی تاریخ باشید، از قدم زدن در بازار سنتی وکیل در شب لذت وافر خواهید برد. امکان بازدید از بازار وکیل تا ساعات پایانی شب برای گردشگران میسر و فراهم است.

آریاک سفر

2-زیبایی باغ دلگشا در شب

این جاذبه زیبا در قلب شیراز، زیبایی خاص خود را دارد. قدمت باغ دلگشا به سلسله ساسانیان باز می‌گردد. درختان نارنج، محوطه زیبای باغ و مسافت اندک آن با سعدیه، آن را به یک مقصد توریستی پرطرفدار، به ویژه در شب تبدیل کرده است.

3-شب‌های بلوار چمران

بلوار چمران از مهم‌ترین خیابان‌های این شهر زیبا محسوب می‌شود. این بلوار با طول پنج کیلومتر و وجود باغ‌های محله قصردشت یک انتخاب رایج میان شیرازی‌ها برای پیاده‌روی است. این خیابان با فضای سبز و هوای پاک خود از هر نظر زیباست و فضای دلنشینی دارد.

4-دروازه قرآن

دروازه قرآن یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری شیراز است. اگر از جاده اصفهان به شیراز وارد این شهر شوید، دروازه قرآن اولین بنای معنوی شیراز است که شاهد آن خواهید بود. نورپردازی زیبا و رنگارنگ این دروازه، آن را به یک جاذبه شبانه دیدنی در شیراز تبدیل کرده است. شب‌ها می‌توانید در کنار دروازه قرآن قدم بزنید یا با خانواده و دوستانتان برای یک پیک‌نیک شبانه در آن‌جا بمانید.

5-میدان قائم معروف به اطلسی

میدان قائم با فضای سرسبز و گسترده خود، بسیاری از اهالی شیراز را در شب به سمت خود فرا می‌خواند. اتصال بلوارهای اصلی شیراز از جمله آزادی، هجرت و ربانی در این منطقه از دیگر علل ازدحام در این میدان است.

6-شب‌های آرامش‌بخش در شاه چراغ

آخرین مورد به زندگی شبانه در شاه چراغ، مقبره شاهان نور اختصاص دارد. اگر به هر دلیلی محیط‌های مذهبی برایتان جذاب است یا درباره زیبایی یک معماری افسانه‌ای اسلامی کنجکاو هستید، شب‌های معنوی شاه چراغ را از دست ندهید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز