بهترین جاذبه های تماشایی که در تور تفلیس نباید از دست داد!

تفلیس-کاماپرس

تفلیس بزرگترین شهر گرجستان است و در سواحل رودخانه کورا واقع شده است. این شهر حدود 1.5 میلیون نفر را در خود جای داده است و یک نقطه توریستی محبوب و پرطرفدار به شمار می‌رود.تفلیس به دلیل نزدیکی به جاده معروف ابریشم و قرار گرفتن بر سر چهارراه اروپا و آسیا، شهر بسیار مهمی در طول اعصار بوده و تاریخچه پرباری دارد.

به گزارش کاماپرس، علاقمندان به رزرو تور تفلیس از مشهد و تجربه‌ی سفری رضایت بخش می‌توانند به وبسایت مجموعه سپهر سیر مراجعه کرده و از خدمات این مجموعه آگاه شوند. سپهر سیر یک مجموعه معتبر و فعال در حوزه گردشگری است که خدمات ویژه‌ای را برای انتخاب مقصد و امکانات سفر به کاربران خود ارائه می‌دهد.

در ادامه مطلب بهترین مناظر دیدنی تفلیس بررسی می‌گردد؛

شهر قدیمی تفلیس

شهر قدیمی تفلیس که قدمت آن به قرن پنجم پس از میلاد برمی‌گردد، درست در ساحل رودخانه متکواری واقع شده است.بر اساس تاریخ گرجستان، شهر قدیمی توسط گورگاسالی پادشاه ایبریا تأسیس شد و سپس تحت فرمانروایی فرهنگ‌های مختلف از جمله ایرانیان، فاتحان عرب و مغول‌ها قرار گرفته است.

نکته جالب این است که شهر قدیمی تفلیس در طول سال‌ها  29 بار تخریب شده و سپس بازسازی شده است. بهترین بخش در مورد شهر قدیمی تفلیس این است که اکثر مناظری که می‌خواهید ببینید در اینجا واقع شده‌اند، از جمله قلعه ناریکالا و برج ساعت کج.

آریاک سفر

قلعه ناریکالا

قلعه ناریکالا در شهر قدیمی تفلیس قرار دارد و نماد باستانی دفاع از تفلیس است. این مکان که به عنوان “قلعه مادر تفلیس” نیز شناخته می‌شود، در قرن چهارم تأسیس شد، زمانی که خود شهر به وجود آمد. در سال 1827، این قلعه بر اثر زلزله آسیب دید و بسیاری از مناطق قلعه از آن زمان هنوز بازسازی نشده است.

بهترین راه برای کشف این قلعه، قدم زدن در مسیر توریستی ناریکالا است.این مسیر از بالای خط الراس، اطراف قلعه و شهر قدیمی می‌گذرد. طول آن 1500 متر است و مناظر زیبایی را ارائه می دهد. همچنین می‌توانید از شهر قدیمی به سمت قلعه بروید یا سوار تله‌کابین شده که پارک رایک در شهر قدیمی را به قلعه متصل می‌کند.

تفلیس-کاماپرس

کلیسای جامع تثلیث

کلیسای جامع تثلیث بزرگ‌ترین کلیسای جامع ارتدکس در گرجستان و یکی از زیباترین ساختمان‌های تفلیس می‌باشد.با ارتفاع چشمگیر 87 متر، گنبد طلایی کلیسای جامع  در هر نقطه از شهر قابل مشاهده است.این کلیسای جامع که معمولاً به عنوان سامبا شناخته می‌شود، در سال 2004 ساخته شد و یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای ارتدکس شرقی در جهان است.در واقع، این بنا به دلیل مساحت بالا یکی از بزرگترین بناهای مذهبی در جهان می‌باشد.

پارک ملی کازبگی

پارک ملی کازبگی در دامنه رشته کوه قفقاز قرار دارد و محل کوه کازبگی قرارگرفته است که بلندترین کوه گرجستان است. این کوه عظیم دارای ارتفاع چشمگیر 5047 متر است و مناظر بسیار جذابی  را ارائه می‌دهد.برخی از کارهای برتر در پارک ملی کازبگی شامل پیاده روی تا یخچال دودوراکی، بازدید از آبشار Gveleti و کاوش در تنگه آرتخمو است. این پارک ملی همچنین مکانی محبوب برای یخ نوردی، کوهنوردی و تماشای پرندگان در امتداد تنگه داریالی است، جایی که می‌توانید عقاب، شاهین و کرکس‌های بزرگ گریفون را ببینید.

پارک ملی-تفلیس- کاماپرس

حمام گوگرد تفلیس

بازدید از حمام گوگرد تفلیس یکی از بهترین کارها در تفلیس می‌باشد.نام “تفلیس” به معنای “مکان گرم” است و داستان این است که تأسیس شهر به دلیل چشمه‌های آب گرم طبیعی بوده که در داخل این منطقه قرار دارد.حمام‌ها در دمای حدود 30 درجه سانتی گراد  بسیار گرم هستند و حاوی مواد معدنی درمانی مفیدی هستند که هم برای پوست و هم برای سلامتی افراد بسیار مفید هست.همچنین اگر به دنبال تجربه آرامش بیشتری هستید، می توانید یک ماساژور رزرو کنید.

برج ساعت کج

برج ساعت یکی از بهترین دیدنی‌های تفلیس است که نباید از دست داد.این مکان یکی از غیرمعمول‌ترین شاهکارهای معماری در این کشور است و همیشه مشتاقان تئاتر عروسکی برا به خود جذب می‌کند. طراحی این برج که در شهر قدیمی یافت می‌شود، باعث می‌شود به نظر برسد که در آستانه سقوط است. تنها یک تیر فولادی آن را در جای خود نگه داشته و یک ساعت بزرگ نیز در وسط آن قرار دارد.برج ساعت کج در واقع به تئاتر عروسکی ریزو گابریادزه مربوط است و در سال 2011 ساخته شده است.

برج ساعت کج-کاماپرس

کاخ ملکه درجان

این کاخ منحصر به فرد در سال 1776 برای همسر ارکل دوم  ملکه دارجان ساخته شد. امروزه این کاخ یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی تفلیس بوده و بازدید از آن رایگان است.محبوب ترین قسمت کاخ بالکن زیبایی است که قسمت بالای برج را احاطه کرده است و مناظر باورنکردنی و جذابی از شهر را ارائه می‌دهد.

پارک متاتسمیندا

پارک متاتسمیندا در بالای کوه متاتسمیندا واقع شده است و مکانی عالی برای استراحت، شرکت در فعالیت‌های هیجان‌انگیز و تفریح است.

این مکان در ارتفاع 770 متری واقع شده است که آن را به بلندترین نقطه تفلیس تبدیل می‌کند. اگر به دنبال منظره باورنکردنی از شهر هستید، بازدید از این پارک را از دست ندهید. در این پارک کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، از جمله بولینگ، بسکتبال، رفتینگ چوبی، شهربازی و….

انتهای پیام

مرتبط با : سپهرسیر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز