بهترین تلویزیون های اندرویدی – سونی یا شیائومی؟!

یکی از دلایلی که افراد بیشتر تمایل به خرید تلویزیون اندرویدی دارند، این است که از قبل با یک گوشی اندرویدی کار می کنند و به این سیستم عامل عادت کرده اند. هر چند سیستم عامل های WebOS و Tizen واقعاً عالی هستند. به گزارش کاماپرس به نقل از افرالند، اما بیشتر کاربران به دلیل اینکه با سیستم عامل Android بیشتر آشنا هستند، همواره به سمت خرید تلویزیون اندرویدی می روند. اگر قصد خرید اندروید تی وی را دارید در ادامه همراه ما باشید؛ می خواهیم بهترین تلویزیون های اندرویدی را مقایسه کنیم و در این حین، مقایسه ای بین برندهای قدرتمند مانند سونی و شیائومی نیز خواهیم داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

سیستم عامل های محبوب تلویزیون کدامند؟

از آن جایی که در بین برندهای مطرح بیشترین میزان فروش از آن 3 برند الجی، سامسونگ و سونی است، طبیعتاً سیسستم عامل های این 3 برند شناخته شده تر هستند. ال جی دارای سیستم عامل WebOS است و دارای ریموت کنترل جادویی موسی است. این ریموت تجربه کاربری بهتری را به نسبت بقیه ارائه می دهد. سامسونگ سیستم عامل Tizen دارد و از ریموت کنترل اسمارت استفاده می کند اما ریموت آن موسی نیست. سونی در طرف دیگر از سیستم عامل اندروید استفاده می کند. کاربرانی که اندروید خریده اند از رابط کاربری شبیه گوشی موبایل شان بهره مند شده اند و این خود یک امتیاز مثبت برای خریداران این نمایشگرهاست.

هر 3 سیستم عامل موجود واقعاً جزو بهترین های حال حاضر هستند و هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند، اما موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که چقدر از امکانات آنلاین تلویزیون خود استفاده می کنید و در طرف دیگر با کدام یک از این سیستم عامل ها بهتر ارتباط می گیرید. کسانی هستند که می گویند من تایزن را ترجیح می دهم، همچنین افراد دیگری نیز هستند که هر کدام طبق سلیقه خود اندروید یا WebOS را انتخاب می کنند؛ پس در نهایت سیستم عامل سلیقه ای و وابسته به کاری است که با تلویزیون خود انجام می دهید.

آریاک سفر

این 3 برند بیشترین میزان فروش تلویزیون را دارند؛ در بین کسانی که تلویزیون های این برندها را خریده اند از بابت سیستم عامل گله نداشته اند پس می توان گفت که همگی تا حدودی شبیه به هم عمل می کنند و تفاوت های جزئی دارند. ما می خواهیم به تلویزیون هایی بپردازیم که از سیستم عامل اندروید بهره مند هستند. اما باید بدانید که تنها تلویزیون های سونی نیستند که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند؛ برندهای دیگری مانند شیائومی و هایسنس نیز همین مسیر را انتخاب کرده اند تا رابط کاربری آشناتر و راحت تری را به کاربران خود هدیه دهند.

چرا کاربران سیستم عامل اندروید را ترجیح می دهند؟

همانطور که در ابتدا هم مطرح کردیم اصلی ترین دلیل کاربران برای خرید یک Android TV این است که گوشی موبایل شان هم دارای سیستم عامل Android است. آن ها به سیستم عامل خود عادت کرده اند و نیازی نمی بیینند بخواهند با یک سیستم عامل دیگر کار کنند. به علاوه سیستم عامل WebOS ال جی زبان فارسی ندارد و شاید همین موضوع برای کسانی که با انگلیسی آشنایی ندارد یک ایراد بزرگ باشد.

اندروید با گوگل سازگارتر است و به راحتی می توانید با آن برنامه های مخلتف را دانلود کنید. اگر گوشی اندروید داشته باشید بدون درد سر می تواند دو دستگاه را به هم متصل کندید و در کل اگر کسی هستید که طرفدار گوشی های اندرویدی هستید احتمال دارد بخواهید تلویزیون اندرویدی بخرید اما این موضوع 100 درصد نیست. کسانی هستند که به سیستم عامل و امکانات آنلاین تلویزیون اهمیت زیادی نمی دهند چون نمی خواهند تلویزیون را به اینترنت متصل کنند. آن ها به کیفیت تصویر، طراحی و قیمت تلویزیون بیشتر اهمیت می دهند پس سراغ ال جی و سامسونگ هم می روند (هر چند سونی کیفیت بهتری دارد ولی قیمتش بیشتر است).

کدام برندها از سیستم عاملAndroid  استفاده می کنند؟

شناخته شده ترین برندی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کند سونی است اما Android تنها به سونی ختم نمی شود. شیائومی نیز در تلویزیون های خود از اندروید استفاده می کند، در کنار آن برندهای دیگری مانند هایسنس و پاناسونیک نیز در تلویزیون های خود از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. سونی برندی است که کمتری میزان تبلیغات را دارد و در طرف دیگر شیائومی تمام تمرکزش روی تبلیغات گسترده است به همین دلیل احتمال دارد در چند سال آینده تلویزیون های شیائومی سهم بیشتری از فروش بازار را نسبت به سونی به دست خواهند آورد و برای رقابت با برندهای ال جی و سامسونگ خود را آماده خواهد کرد.

بهترین تلویزیون های اندرویدی 2021

در ادامه بهترین اندروید تی وی ها را به شما معرفی می کنیم.

بهترین تلویزیون های سونی

تلویزیون های سونی کیفیت عالی دارند و طبیعتاً به دنبال آن قیمت شان هم بالاست. کسانی که تلویزیون سونی خریداری می کنند اولویت اول شان کیفیت است و در اولویت های بعدی به قیمت و امکانات توجه دارند. سونی منو فارسی دارد به همین دلیل می تواند تلویزیون مناسب تری برای کسانی باشد که به زبان انگلیسی تسلط ندارند. در برخی مواقع افراد تلویزیون های ال جی را خریداری می کنند و در بخش های مختلف تنظیمات یا امکانات به دلیل آشنا نبودن با زبان انگلیسی دچار مشکل می شوند. البته امروزه در هر خانواده ای مطئناً افرادی هستند که انگلیسی بلد باشند ولی به هر حال داشتن و نداشتن زبان فارسی یک نقطه قوت و یا ضعف برای تلویزیون به شمار می رود.

  • تلویزیون سونی A80J
  • تلویزیون سونی X95J
  • تلویزیون سونی X90J
  • تلویزیون سونی X85J
  • تلویزیون سونی X80J

بهترین تلویزیون های شیائومی

تلویزیون های شیائومی کیفیت و قیمت عالی دارند. شیائومی امکانات تلویزیون های بالارده را در تلویزیون های خود قرار می دهد و قیمت پایین تری به نسبت رقبا در نظر می گیرد. همین دلیل باعث محبوبیت شیائومی در بازار موبایل شده و توانسته به صدر جدول فروش برسد. اگر شیائومی این استراتژی را ادامه دهد در بازار تلویزیون نیز می تواند رقبیبی سرسخت برای الجی، سامسونگ و سونی باشد. تلویزیون های شیائومی با پشتیبانی از سیستم عامل اندروید و منو فارسی عملکردی شبیه به تلویزیون های سونی دارند با این تفاوت که کیفیت تصویرشان به پایه سونی نمی رسد و البته که قیمت شان از سونی خیلی پایین تر است. کسانی که قیمت پایین تر ملاک اصلی خریدشان است شیائومی را به برندهای دیگر ترجیح می دهند.

  • تلویزیون شیائومی Q1
  • تلویزیون شیائومی P1
  • تلویزیون شیائومی 5X

بهترین تلویزیون های هایسنس

هایسنس برندی است که به نسبت شیائومی قدیمی تر است اما هیاهوی کمتری را به دنبال خود می کشد. می توانیم بگوییم برندی معمولی است که تلویزیون هایی با قیمت و کیفیت مناسب ارائه می دهد. اگر به دنبال تلویزیونی هستید که کیفیت خوبی داشته باشد اما نمی خواهید به دلیل نام برند هزینه بیشتری بپردازید می توانید تلویزیون های هایسنس را اتنخاب کنید. مثلا تلویزیون های سونی در مقابل هایسنس کیفیت تصویر بهتری دارند اما تنها به دلیل سونی بودن قیمت خیلی بیشتری دارند در حالی که شما نمی خواهید هزینه بیشتری برای تلویزیون بپردازید پس می توانید هایسنس را انتخاب کنید.

  • تلویزیون هایسنس A7100
  • تلویزیون هایسنس A7120
  • تلویزیون هایسنس A61G
  • تلویزیون هایسنس A62G
  • تلویزیون هایسنس U8QF
  • تلویزیون هایسنس U8WF
  • تلویزیون هایسنس U7QF
  • تلویزیون هایسنس U7WF
مرتبط با : افرالند
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز