بهترین انواع پمپ را از کدام برند خریداری کنیم؟

جابه‌جایی مایعات، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در مصارف صنعتی و حتی مصارف خانگی و روزمره است. از این رو با پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلف پمپ‌ برای انتقال و جابه‌جایی مایعات طراحی و تولید شده است.  پمپ ابارا نیز یکی از برندهای مطرح و معتبر در زمینه ارائه راه‌ حل‌های نوین در صنایع مرتبط با سیالات و تولید و عرضه انواع پمپ است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنعت اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، وظیفه پمپ، دریافت انرژی مکانیکی از یک منبع خارجی مانند موتور و انتقال آن به مایعات درون آن است. در نتیجه، انرژی جنبشی درون مایعات افزایش یافته و نهایتا منجر به انتقال آن می‌شود. استفاده از پمپ تنها به محدود به پمپ آب نبوده و انواع پمپ برای انتقال سیالات و مایعات مختلفی در بازار عرضه می‌شود. کاماپرس در ادامه به معرفی انواع پمپ ابارا و کارکردهای آن‌ها می‌پردازد؛

نحوه عملکرد پمپ چگونه است؟

پمپ که به آن تلمبه نیز می‌گویند، دستگاهی است مکانیکی که دارای دو  بخش موتور و بخش پمپی بوده و در فعالیت‌های مکانیکی و صنعتی مانند آبیاری، برای انتقال مایعات به ارتفاعات بالاتر و پایین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. پمپ‌ها با توجه به نوع کاربرد آن‌ها در اندازه و سایزهای مختلفی تولید می‌شوند.

تمامی انواع پمپ یا تلمبه، وظیفه انتقال سیالات را با ایجاد اختلاف فشار در سمت  مکش و دهش بر عهده داشته و با افزایش انرژی سیال، موجب غلبه آن بر مقاومت‌های هیدرولیکی شده و نهایتا پس از بالا رفتن سیالات در لوله تخلیه می‌شوند.

آریاک سفر

انواع پمپ از نظر ساختار

پمپ‌ها از نظر شکل و ساختار آن‌ها در دو نوع پمپ‌های دینامیکی و پمپ‌های جابه‌جایی مثبت تولید می‌شوند. نوع اول به‌صورت دائم انرژی مکانیکی را به سیالات منتقل کرده و خود به دو نوع گریز از مرکز و جریان محور تقسیم می‌شود. برعکس در پمپ‌های جابه‌جایی مثبت، انرژی به شکلی متناوب به سیالات منتقل شده و در دو نوع رفت و برگشتی و دوار تولید می‌شود.

انواع پمپ از نظر کاربرد

پمپ‌ یکی دستگاه‌های بسیار پرکاربرد بوده و از این نظر دارای انواع گوناگونی است. از جمله این انواع می‌توان به پمپ آب خانگی ، پمپ صنعتی ، پمپ بهداشتی ، پمپ کشاورزی و پمپ آتش نشانی و پمپ فاضلاب اشاره کرد. لازم به ذکر است که پمپ‌های بهداشتی در صنایع غذایی، دارویی، داروسازی و صنایع بیوتکنولوژی کاربرد دارند.

بهترین برند برای خرید پمپ کدام است؟

پمپ ابارا نخستین بار در سال 1912 در ژاپن و براساس تئوری پمپ‌های گریز از مرکز و با هدف تولید انواع پمپ و کمپرسور شروع به فعالیت کرد. این برند در حال حاضر به‌عنوان یکی از برندهای مطرح و شناخته شده در این حوزه به تولید انواع پمپ شامل پمپ‌های با ابعاد بزرگ، پمپ‌های فشار بالا و سایر پمپ‌ها می‌پردازد.

این برند طیف گسترده‌ای از محصولات مورد نیاز صنایع مختلف مانند آبیاری و زهکشی، صنایع غذایی، آب و فاضلاب، تصفیه آب، نیروگاه‌های حرارتی و هسته‌ای، صنایع استیل، نفت و گاز و کارخانه‌های مواد شیمیایی، شوینده، پتروشیمی، صنایع چوب و کاغذ، تجهیزات آب‌شیرین‌کن و بویلر را تولید می‌کند. برخی از محصولات پمپ ابارا در ادامه معرفی شده است؛

پمپ خانگی ابارا

انواع پمپ خانگی ابارا که از سری محصولات ابارا ایتالیا است در سری‌های مختلف شامل PRA، CMA،CDA، AGA تولید و عرضه می‌شود. این پمپ‌ها همچنین با عناوینی چون پمپ جتی، پمپ بشقابی و پمپ نیم اسب برای مصارف خانگی و عمومی شناخته می‌شوند. شما می‌توانید انواع پمپ خانگی ابارا را با توجه به مشخصات کلی ساختمان از جمله تعداد طبقات، تعداد واحد در هر طبقه و متراژ واحدها خریداری کنید.

پمپ سیرکولاتور ابارا

پمپ سیرکولاتور یکی از پمپ‌های پرکاربرد در صنایع تاسیسات بوده که با نام‌های سیرکوله، پمپ خطی یا پمپ گردش آب گرم نیز معرفی می‌شوند. پمپ ابارا به تولید انواع پمپ سیرکولاتور در سری‌های LPS، LPC، MR، ETHERMA می‌پردازد. پمپ سیرکولاتور در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ساختمان‌ها، استخرها و انتقال مواد دارویی و غیره کاربرد دارد.

پمپ کف‌کش ابارا

پمپ ابارا ، انواع پمپ کف‌کش را در سری‌های BEST، DS، PERLA، برای مصارف خانگی و معمولی با متریال پلاستیکی تولید می‌کند. البته سری BEST این پمپ‌ها استیل بوده و در موارد دیگری چون جابجایی سیالات غذایی، لبنی، تخلیه استخر، آب باران و غیره کاربرد دارد. سری  DS این پمپ‌ ابارا دارای پروانه چدنی بوده و در سیالات کثیف استفاده می‌شود.

پمپ لجن‌کش ابارا

پمپ ابارا ، پمپ‌های لجن‌کش را در سری‌های DW، RIGHT، DML-DL و DVS برای مصارفی چون فاضلاب شهری، آبیاری و انتقال سیالات با درصد آلودگی و ذرات بالا در دو جنس استیل و چدن تولید می‌کند.

پمپ طبقاتی ابارا

پمپ‌های طبقاتی ابارا در دو نوع افقی و عمومی با جنس استیل یا چدن تولید می‌شوند. این پمپ‌ها در بوسترپمپ‌های آبرسانی و آتشنشانی، سیستم‌های آب شیرین‌کن، سیستم‌های تهویه مطبوع و غیره کاربرد دارند.

پمپ سانتریفیوژ ابارا

پمپ‌های سانتریفیوژ ابارا در سری‌های MD-MMD، ENR، 3L، DWO،CD، CDX و 2CDX و برای مصارف متعدد در بازار موجود هستند. از جمله این مصارف می‌توان به افزایش فشار، در سیستم‌های صنعتی، شستشو و سیستم‌های گرمایشی استفاده اشاره کرد.

پمپ شناور ابارا

پمپ‌های شناور ابارا برای مصارفی چون انتقال آب در چاه و سیستم‌های آبیاری و کشاورزی در سری‌های IDROGO EBS OM-ONK با جنس استیل تولید می‌شوند.

 بوسترپمپ ابارا

تنها برخی از انواع پمپ ابارا قابلیت استفاده در بوسترپمپ در انواع بوستر پمپ‌های آبرسانی، آتشنشانی و آبیاری را دارند. این پمپ‌ها در سری‌های CDA، EVMSG  EVMS ،MD-MMD،3D-3DPF ،FSA تولید و روانه بازار می‌شوند.

نمایندگی رسمی پمپ ابارا در ایران

پمپ ابارا به‌عنوان یکی از برندهای معتبر در تولید انواع پمپ، در حال حاضر در بیش از 17 کشور دنیا در حال فعالیت است. صنایع پمپ سازی ابارا از سال 73 فعالیت خود را در ایران، تحت نظر صنایع پمپ ابارا ایتالیا آغاز کرد. برای خرید انواع پمپ‌های خانگی و صنعتی ابارا در ایران تنها کافی است به نمایندگی‌های رسمی این شرکت در تهران و شهرستان‌ها مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ابارا
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز