بلیت هواپیما مجوز گرانی 10 درصدی گرفت

سرانجام و پس از چند ماه مناقشه سر افزایش قیمتها، بلیت هواپیما مجوز گرانی ۱۰ درصدی گرفت.
به گزارش کاماپرس، بعد از شیوع کرونا و اجرای پروتکل های بهداشتی برای کم شدن تعداد مسافران در هر پرواز و البته افزایش شدید نرخ دلار در دو سه ماه گذشته، بلیت هواپیما افزایش چند برابری پیدا کرد. افزایشی که از همان ابتدا با مخالفت وزیر راه و شهرسازی روبرو شد. با این حال بعضی از ایرلاین ها به افازیش قیمتها ادامه دادند تا اینکه سرانجام سازمان هواپیمایی کشوری هوایی اعلام کرد که بلیت هواپیما ١٠ درصد نسبت به قیمت‌های خردادماه امسال گران می‌شود.

جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه، عضو ناظر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، دادستانی عمومی و انقلاب تهران، عضو مطلع شورای عالی هواپیمایی کشوری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” و نماینده شرکت‌های حمل و نقل هوایی داخلی برگزار شد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

به گزارش ایرنا در این نشست، نماینده شرکت‌های هواپیمایی داخلی، گزارشی از شرایط خود با توجه به افزایش نرخ ارز، کاهش تعداد پروازها و مسافرین بدلیل گسترش ویروس کرونا بیان کردند.

آریاک سفر

در پایان جلسه مقرر شد قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به جدول نرخی اعلام شده توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خرداد ماه امسال ۱۰ درصد بیشتر شود.
همچنین قرار شد محدودیت ارزان‌ترین نرخ برای شرکت‌ها از جدول فوق حذف شده و هیچ حداقل قیمتی وجود نخواهد داشت. همچنین هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش قیمت، بالاتر از سقف تعیین شده نیست. انجمن شرکت‌های هواپیمایی متولی ابلاغ قیمت‌های جدید به شرکت‌ها بوده و سازمان‌های نظارتی متولی نظارت بر رعایت سقف اعمال شده هستند.

سازمان هواپیمایی کشوری از طریق سایت خود به آدرس cao.ir و همچنین شماره تلفن ۶۶۰۲۵۲۳۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات مردم است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز