بلک فرایدی ؛ زنگ خطر مرگ به صدا درآمد

بلک فرایدی در راه است. بر همین اساس سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد برگزاری هرگونه حراجی یا فروش فوق‌العاده در کشور ممنوع است.

به گزارش کاماپرس، آخرین جمعه ماه نوامبر در بیشتر کشورهای غربی و البته آمریکا بلک فرایدی یا جمعه سیاه است. در این روز فروشگاههای بزرگ حراجهای استثنایی با قیمتهای خیلی پایین تر از قیمت اصلی اجناس ، راه می اندازند. به طوریکه از روز قبل از شروع حراج جلوی فروشگاهها چادر می زنند و شب را هم همانجا سر می کنند.

اما چند سالی است که بلک فرایدی هم در ایران مد شده است و خیلی از فروشگاهها همزمان با این روز در اروپا و آمریکا آتش به اموالشان می زنند. اما شرایط امسال در همه دنیا متفاوت است. امسال شیوع کرونا و فاصله گیری اجتماعی حرف اول را می زند.برگزاری هر گونه حراجی و تجمعهای بزرگ یعنی بالا رفتن تعداد مبتلاها و البته بیشتر شدن آمار مرگ و میر.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

هر گونه حراجی و تجمع ممنوع است

آریاک سفر

دکتر سیما سادات لاری- سخنگوی وزارت بهداشت هشدار داد برگزاری هرگونه حراجی یا فروش فوق‌العاده در شرایط حال حاضر شیوع ویروس کرونا در کشور ممنوع است.

او در این باره توضیح داد:« بر اساس محدودیت‌های مصوب شده در ستاد ملی مقابله با کرونا، در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا، فقط گروه شغلی یک اجازه فعالیت دارند و فعالیت گروه‌های شغلی دو و سه و چهار ممنوع است. از طرفی باید توجه کرد که اصلی‌ترین راه مقابله با کرونا، رعایت فاصله گذاری‌ها، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمع‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.»

سخنگوی وزارت بهداشت درباره نحوه برخورد با تخلفات احتمالی در برگزاری حراجی‌ها در این روزها، به ایسنا گفت:« در صورتی که حراجی یا فروش فوق‌العاده برگزار شود نیز بخش‌های مربوطه مانند اصناف برخورد لازم را انجام خواهند داد. همان طور که در هفته گذشته یک مورد حراجی برگزار شده و پس از اطلاع با آن واحد صنفی برخورد قانونی انجام شد. ضمنا بر اساس اعلام استانداری، فعالیت گروه‌های شغلی یک هم تا ساعت ۲۰ خواهد بود. از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نیز ممنوعیت تردد در حال اجراست.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز