بلاتکلیفی بورس تا کی ادامه دارد؟

شاخص کل بازار بورس امروز با رشد ناچیز 853 واحدی نسبت به روز گذشته، یک میلیون و 436 هزار و 963 واحد شد. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز، 4 هزار و 347 واحد کاهش پیدا کرد و به محدوده 393 هزار و 963 واحدی رسید. به نظر می‌رسد این بازار هنوز نتوانسته به روند باثبات و مناسبی برسد.

به گزارش کاماپرس، بازار سهام امروز شاهد انجام 515 هزار و 541 معامله به ارزش 543 هزار و 246 میلیارد ریال بود. نمادهای «فملی»، «شاراک» و «کچاد» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. در بازار بورس امروز هم سردرگمی و بلاتکلیفی عامل اصلی عدم رشد مناسب شاخص کل بود.

به گفته مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه، جذاب‌تر شدن بازار رمزارزها و کاهش قیمتی دلار باعث شده تا سهامداران خرد میل و رغبت چندانی به سرمایه گذاری در بازار بورس نداشته باشند. ادامه این مسائل می‌تواند مجددا باعث کاهش شاخص کل بورس در روزهای آتی شود. محبی معتقد است در حال حاضر تنها دریافت سیگنال‌های مثبتی مثل ورود پول جدید به بورس، کاهش میزان فروش اوراق در بورس و… احتمالا در روند حرکتی رو به رشد بازار موثر خواهد بود.

آریاک سفر

خروج پول حقیقی از بورس

امروز هم حجم معاملات بورس نسبت به روز گذشته کاهشی بود و تعداد نمادهای مثبت بازار از 95 به 87 کاهش پیدا کرد. همچنین برای دومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار بورس منفی شد و 7 هزار و 110 میلیارد ریال پول حقیقی از بازار بورس بیرون رفت. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 51 درصد کم شد و در رقم 3 هزار و 170 میلیارد ریالی ایستاد. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار هم در مقایسه با دیروز 21 درصد افت کرد و 2 هزار و 270 میلیارد ریال شد.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز