بسیاری از بیمارستان‌ها در کشور فاقد بیمه نامه هستند

بیمه تجارت نو

بیمه نامه‌های مهندسی و انرژی متناسب با ساختار و چگونگی فعالیت‌های مهندسی طراحی شده و از استاندارد شناخته شده جهانی برخوردار است.

به گزارش کاماپرس، بیمه‌های مهندسی و انرژی را می­ توان در دو گروه دسته بندی کرد.

گروه اول:

بیمه­ نامه‌هایی که طرح های عمرانی و صنعتی و کشاورزی و زیربنایی به ویژه طرح های نفت، گاز و پتروشیمی در هنگام ساخت و نصب و اجرای کار را در بر گرفته و تحت پوشش تمام خطر قرار می‌دهد. مدت این گروه از بیمه های مهندسی و انرژی بستگی به ویژگی سرمایه و بزرگی طرح و برنامه زمانبندی اجرایی کار دارد که معمولاً چند سال به درازا می کشد.

گروه دوم:

آریاک سفر

بیمه نامه هایی را در بر می گیرد که برای بهره برداری از کارخانه، پل، راه، مترو، پالایشگاه، نیروگاه، سد، فرودگاه، سازه هایی مهندسی، ماشین آلات و تجهیزات راه سازی، ساختمانی، کشاورزی و دیگر ماشین ها و تجهیزات پیمانکاران، شکست ماشین آلات، رایانه و تجهیزات الکترونیکی و … طراحی شده اند. مدت این بیمه نامه ها سالانه است.

در راستای اهمیت این بیمه نامه ها مدیر بیمه‌های مسوولیت، مهندسی و انرژی بیمه تجارت‌نو، با اشاره به حادثه دلخراش انفجار کلینیک «سینا اطهر» گفت: وقوع این‌گونه حوادث بیش از هر چیز ضرورت تامین پوشش‌های بیمه‌ای مناسب برای حمایت از افرادی که ناخواسته در اجرای وظایف خود مرتکب قصور شده‌اند را متذکر می‌شود.

محبوبه ضیاء فروغی افزود: فقدان این نوع از پوشش‌های بیمه‌ای در حالی است که براساس قوانین و مقررات جاری کشور از جمله قانون مسوولیت مـدنی، قانون مجازات اسلامی و همچنین دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسوولیت‌های خطیری در حوزه وظایف قانونی محوله متوجه کادر درمانی به ویژه مدیران و مسوولان است.

وی بیمه‌نامه‌‍ مسوولیت مدنی مسوولان فنی بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها در قبال بیماران، اشخاص ثالث، مراجعه‌کنندگان و همراهان بیمار را از جمله بیمه‌نامه‌های مناسب قابل ارائه برای مراکز درمانی برشمرد.

مدیر بیمه‌های مسوولیت، مهندسی و انرژی بیمه تجارت‌نو با اشاره به اینکه بسیاری از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها در کشور فاقد بیمه‌نامه مذکور هستند، افزود: در راستای حمایت از کادر درمانی و مسوولان مراکز فوق، امکان صدور بیمه نامه با شرایط مناسب در بیمه تجارت‌نو فراهم شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز