بزرگ‌ترین آیفون‌ساز دنیا، دستگاه تنفس مصنوعی می‌سازد

فاکس‌کان، بزرگ‌ترین آیفون‌ساز دنیا قصد دارد با همکاری یکی از کمپانی‌های معروف تولید تجهیزات پزشکی، همانند شرکت‌هایی چون جنرال موتورز، فورد و تسلا اقدام به ساخت دستگاه‌های تنفس مصنوعی در برخی از خطوط تولید خود کند.

به گزارش کاماپرس، فاکس‌کان و مدترونیک که هر کدام در حوزه فعالیت خود شرکت‌های بزرگ و شناخته‌شده‌ای به حساب می‌آیند، قصد دارند با همکاری یکدیگر کمبود دستگاه‌های تنفسی در دوران کرونا را جبران کنند.

همکاری فاکس‌کان و مدترونیک

عمر ایشراک، مدیرعامل شرکت فناوری پزشکی مِدترونیک، روز دوشنبه در مصاحبه با CNBC گفت: «با اعلام آمادگی فاکس‌کان برای در اختیار قرار دادن بخشی از خط تولید خود برای مبارزه با کرونا و طرح‌های رایگان ساخت دستگاه‌های تنفس مصنوعی که ما به تازگی در اختیار عموم قرار داده‌ایم، توافقنامه‌ای را با این شرکت به امضا رساندیم.»

وی در مورد طرح‌های رایگان ساخت دستگاه مصنوعی که بر روی وبسایت این شرکت قرار گرفته، گفت: «بازخوردهای فوق‌العاده‌ای دریافت کردیم. این فایل‌ها بیش از 70 هزار بار دانلود شدند و بازیگران بزرگی به آن‌ها علاقه‌مند شدند که یکی از آن‌ها فاکس‌کان است.»

ایشراک می‌گوید: «فاکس‌کان کارخانه‌ای در ویسکانسین دارد که مدترونیک قصد دارد طی چهار تا شش هفته آینده دستگاه‌های تنفس مصنوعی خود را در آنجا تولید کند.»

آریاک سفر

این اولین بار نیست که فاکس‌کان یکی از خطوط تولید خود را به مبارزه با کرونا اختصاص می‌دهد. این شرکت تایوانی در ماه فوریه یکی از خطوط تولید خود در چین را به خط تولید ماسک تبدیل کرد.

فاکس‌کان چیست و چه‌کار می‌کند؟

اکثر آیفون‌هایی که این روزها در دستان ماست، در کارخانه عظیم فاکس‌کان ساخته می‌شود؛ کارخانه‌ای که به «شهر آیفون» معروف است. جالب است بدانید، این کارخانه که در ژنگژو چین واقع شده، بیش از 50 درصد آیفون‌های دنیا را می‌سازد.

پس از شیوع گسترده کرونا و تبدیل شدن آن به یک پاندمی عظیم در دنیا، بسیاری از کارخانه‌های معروف دنیا، بخشی از خطوط تولید خود را به تولید ماسک، تجهیزات پزشکی و موارد ضدعفونی‌کننده اختصاص دادند.

گفتنیست، تاکنون بیش از یک میلیون و 446 هزار و 981 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که تعداد فوتی‌های آن به 83 هزار و 90 نفر رسیده است.

مرتبط با : اپل
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز