بزرگترین کارخانه پلیمری در کشور افتتاح شد

مواد شیمیایی
لست سکند

شرکت شمس جاوید اروند در سال 1377 در زمینی به مساحت 12.000 متر مربع با زیر بنای 6000 متر مربع به بهره برداری رسید. این شرکت با استفاده از فناوری روز دنیا و دارا بودن بیش از 11 خط تولید مجهز، ساخت کشورهای اروپایی و آزمایشگاه پیشرفته و پرسنل مجرب و متخصص اکنون به یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات پلیمری تبدیل شده است. این مجموعه با هدف استفاده از پتانسیل های خود برای تسهیل در امر تولید و در راستای اصل مشتری مداری به گونه ای رفتار می نماید که باعث رضایتمندی و کاهش هزینه های خرید برای مشتریان در عین بالا بودن کیفیت می باشد.

به گزارش کاماپرس، بزرگ‌ترین واحد تولیدی محصولات پلیمر و نخستین کارخانه تولیدی صنایع کمپاد و گرانول خوزستان توسط شرکت «شمس جاوید اروند» افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید. این کارخانه در حوزه تولید کمپاد و گرانول با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم و به صورت سالانه ۱۰ هزار تن انواع محصولات شیمیایی با تامین مواد اولیه داخلی و خارجی برای ارائه به بازار هدف داخلی و خارجی تولید و صادر می‌کند. همچنین با استفاده از پسماندهای پتروشیمی‌در راستای صادرات کالا به میزان ۶۵ میلیون دلار ارز وارد کشور می‌شود. 5 هزار و 300 تن با تامین مواد اولیه داخلی این نوع مواد شیمیایی را برای بازار داخلی تولید می‌کند و ارزش ماشین‌آلات این بخش کارخانه بالغ بر 11 میلیارد و 50 میلیون ریال است.

به گزارش دنیای اقتصاد، همچنین در بخش دیگری از این کارخانه پروژه تولید نایلون و نایلکس با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 5 هزار تن امروز به بهره‌برداری رسید که در این بخش برای 20 نفر به صورت مستقیم و 60 نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شد. همچنین ماشین‌آلات خریداری شده با اعتباری به ارزش 60 میلیارد ریال بوده که این حوزه طی 6 ماه، 108 میلیون دلار برای کشور ارزآوری می‌کند.

کارخانه تولیدات پلیمری این شرکت در بخش بازیافت ضایعات پتروشیمی‌– کلوخه بالغ بر 20 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده که با خرید ماشین‌آلات به ارزش 10میلیارد ریال به صورت سالانه بیش از 2 تن ظرفیت تولید را دارد؛ در این بخش نیز برای 10 نفر به طور مستقیم و 30 نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شده است؛ از مواد تولید شده در این کارخانه می‌توان به دستگاه بسته‌بندی خودرو تولید چسب و بیشتر صنایع‌مادر اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : شمس جاوید اروند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز