برگشت زدن چک ممنوع شد

لست سکند

برگشت زدن چک‌های بانکی تا ۲۰ اردیبهشت ماه ممنوع است. طبق دستور جدید ستاد ملی کرونا بانک ها و موسسات اعتباری در این بازه ۹ روزه باید از صدور گواهی عدم پرداخت چک اجتناب کنند.

به گزارش کاماپرس، تعطیلی و محدودیتهای کرونایی نفس اصناف را بریده است. مالکان بسیاری از فروشگاهها ، رستوران ها، کافه ها و باشگاههای ورزشی اعلام ورشکستگی کرده اند و مجبور شده اند کسب و کارشان را تعطیل کنند.

همین موضوع باعث شده تعداد چک های برگشتی در بانک ها هم روز به روز افرایش داشته باشد. براین اساس محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرده است با تصویب ستاد ملی کرونا برای بازه از اول اردیبهشت ماه تا بیستم اردیبهشت ماه، تنفسی به مبادلات با چک داده می شود و بانک‌ها و موسسات اعتباری باید از صدور گواهی عدم پرداخت چک اجتناب کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز در ستاد ملی کرونا با توجه به آثار اقتصادی کرونا تصمیماتی برای واحدهای تولیدی گرفته شد که قدری بتوانند سرپا باشند.

راز آسمان پایتخت

یکی از موارد این بود که با توجه به تعطیلی اصناف و اینکه برخی از واحدها امکان فروش محصولات خود را نداشتند، اما بر اساس روال متعارف چک هایی را صادر کرده اند و عملا امکان پر کردن موجودی حساب و پرداخت چک را پیدا نمی‌کنند و این به طور زنجیره بار مشکلاتی را ایجاد می کند.

به گفته معاون اقتصادی رئیس جمهور و با تصویب ستاد ملی کرونا برای بازه از اول اردیبهشت ماه تا بیستم اردیبهشت ماه یک تنفسی به مبادلات با چک دهد و بانک ها و موسسات اعتباری از صدور گواهی عدم پرداخت چک اجتناب کنند و محاکم و ضابطین قضایی هم از صدور اجراییه و اجرای آنها خودداری کنند یعنی گویی که یک فرصتی را ایجاد کردیم تا این شرایط غیر عادی به شرایط عادی برگردد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “برگشت زدن چک ممنوع شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز