برگزاری هفتمین جشنواره گره طلایی در تهران

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره گره طلایی با حضور محدود فعالان صنعت فرش در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

به گزارش کاماپرس، در این مراسم که اوایل هفته جاری به همت بنیاد رشتی‌زاده برگزار شد، عصمت نیکبخت به عنوان بافنده برگزیده، هادی پورجهان به عنوان مرمت کار برگزیده، یداله بنی‌حسن به عنوان طراح و نقاش برگزیده، محمدحسین شانه‌زن به عنوان صادرکننده برگزیده معرفی شدند. تندیس ویژه جشنواره نیز به نشریه هالی، نشریه تخصصی زیراندازها و منسوجات و تندیس خلاقیت به محمدعلی قره‌باغی، خالق مكتب فرش قره‌باغی تبریز و طراح و تولیدکننده فرش تبریز تعلق گرفت.

آریاک سفر


سردبیر نشریه هالی در پیامی که به این مراسم ارسال کرده بود، اظهار داشت: مجله هالی و بنیاد رشتی‌زاده از بسیاری جهات شبیه هم هستند. هر دو از پیشگامان به نام فرش دستبافت هستند؛ در عرصه بین‌المللی با کیفیت بالای کارشان شناخته می‌شوند و هردو مبلّغ فرش ایران در سرتاسر دنیا هستند. قدردانی بنیاد رشتی‌زاده از زحمات ما بهترین مشوق برای ادامه‌ این مسیر است. مسیری برای شناساندن ارزش فرش ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین میراث فرهنگی و اطمینان از اینکه فرش ایران آن طور که شایسته است مورد توجه و قدردانی قرار گیرد.
همایش و جشنواره گره طلایی، هر سال به همت بنیاد رشتی‌زاده با هدف تجلیل از فعالان هنر و صنعت فرش دستبافت ایران در رسته‌ها و بخش‌های مختلف برگزار می‌شود. حاج‌علی رشتی‌زاده از چهره‌های ماندگار فرش دستباف در سال 1302 در کاشان‌ چشم به جهان گشود. این هنرمند حدود 400 نقشه و طرح فراموش‌شده ایرانی را احیا کرد. وی که در سن 21 سالگی بافت فرش را آغاز کرد در 70 سال فعالیت خود توانست زمینه کاری بیش از 800 بافنده را در استان‌های اصفهان و قم فراهم کند. این هنرمند برجسته کشور در سن 91 سالگی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.
انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز