برونسپاری تامین نیرو انسانی چیست و چرا برای کسب و کارهای کوچک مهم است؟

لست سکند

برونسپاری تامین نیرو انسانی به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین روندهای تجاری در جهان شناخته می‌شود. این کار پلی برای موفقیت کسب‌وکارهای کوچک به‌حساب می‌آید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خدمات کسب و کار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شما به عنوان یک کسب‌وکار در حال رشد، در نهایت به نقطه‌ای خواهید رسید که باید تصمیم بگیرید که آیا یک نماینده منابع انسانی را به صورت داخلی استخدام کنید یا به برونسپاری تامین نیرو انسانی روی بیاورید. این تصمیم آن‌قدر مهم است که می‌تواند به نقطه عطف کسب‌وکارتان تبدیل شود. اما چرا برونسپاری منابع انسانی این‌قدر پرطرفدار است؟

برونسپاری تامین نیرو انسانی چیست؟

کسب‌وکارها زمانی از برونسپاری تامین نیرو انسانی استفاده می‌کنند که برای پیروی از سیاست‌ها و اداره کارآمد کسب‌وکار کوچک‌شان، به کمک متخصص نیاز داشته باشند. برونسپاری منابع انسانی فرآیندی است که در آن یک شرکت از خدمات شخص ثالث برای مراقبت از وظایف منابع انسانی خود استفاده می‌کند. این کار به این معنا است که انجام یک فعالیت به افرادی که در شرکت استخدام نشده‌اند واگذار شود.

راز آسمان پایتخت

افراد مهم‌ترین دارایی یک سازمان هستند. شرکت‌های پیشرو در سراسر جهان، رویکرد استراتژیک‌تری را برای مدیریت منابع انسانی خود اتخاذ می‌کنند. آن‌ها وظایف روزانه نیرو انسانی را برونسپاری می‌کنند تا بر مسائل استراتژیک تمرکز کنند. این کار بر عملکرد شرکت و ارزش سهامداران تأثیر می‌گذارد. استخدام و انتخاب، مدیریت حقوق و دستمزد، آموزش کارکنان، مزایا و خدمات کارکنان و ارزیابی شغلی نمونه‌هایی از این کارکردها هستند.

به همان اندازه که مدیریت صحیح کارکنان ضروری است، هر شرکتی ظرفیت یا تمایل برای رسیدگی به همه این امور را در داخل شرکت ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان مشاغل، تامین منابع انسانی مانند تامین نیروی انسانی کارخانه ها را برونسپاری می‌کنند. برون سپاری مستلزم خرید یک محصول یا یک فرآیند از تامین‌کننده خارجی، به جای تولید این محصول یا فرآیند در داخل است.

مزایای برونسپاری تامین نیرو انسانی چیست؟

اگر تصمیم به برونسپاری تامین نیرو انسانی دارید، یا به تامین نیروی انسانی کارخانه ها فکر می‌کنید، در ابتدا باید بفهمید که برای این بخش بسیار مهم، به چه کسی اعتماد کنید. علاوه بر این باید بدانید این کار چه مزایایی دارد. البته، مزایای این کار بسیار بیش‌تر از معایب آن است. چراکه خصوصا در بخش مالی، منجر به صرفه‌جویی زیادی برای شرکت‌ها می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مواردی که هر کسب‌وکار به آن توجه می‌کند، مدیریت هزینه‌ها است. خصوصا برای کسب‌وکارهای جدید که منابع مالی کافی ندارند. درست است که برای برون سپاری وظایف منابع انسانی باید پول پرداخت شود؛ اما اما صورت حساب سالانه برون سپاری منابع انسانی حتی به میانگین حقوق کارمندان منابع انسانی داخلی هم نمی‌رسد. به همین دلیل باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود و انتخابی مقرون‌به‌صرفه است.

واگذاری فرایند جذب نیرو انسانی به شرکت‌های متخصص تامین نیرو انسانی مزایای دیگری نیز دارد؛ مانند:

  • صرفه‌جویی در زمان
  • بهره‌مندی از نیروی آموزش‌دیده و با تجربه
  • تمرکز بر روی اهداف بلند مدت
  • جلوگیری از تعدیل نیرو
  • بهبود روند جذب نیرو
  • بهینه‌سازی مخارج تجاری
  • رقابت با شرکت‌های بزرگ
  • کاهش خطر جریمه‌های جزایی یا دعوی قضایی
  • تقویت و ساده‌سازی عملیات تجاری
  • ذخیره نیرو و پول زیاد

یکی دیگر از مزایای برونسپاری تامین نیرو انسانی، بهره‌مندی از مشاوره‌ برای رشد کسب‌وکار است. در برخی مواقع بیشتر شرکت‌ها دچار تغییرات ساختاری و سازماندهی مجدد می‌شوند. این مسئله می‌تواند فرآیندی سخت و دشوار به نظر بیاید. برونسپاری تامین نیرو انسانی کمک می‌کند تا شخص دیگری بر کسب‌وکار نظارت داشته باشد و آنان را در خصوص زمان بازسازی ساختار شرکت راهنمایی کنند.

چرا برونسپاری تامین نیروی انسانی بهترین انتخاب است؟

برونسپاری تامین نیرو انسانی برای تمام شرکت‌ها انتخاب عاقلانه‌ای خواهد بود. خصوصا برای شرکت‌هایی که نیاز به نیروی پاره‌وقت و یا غیر ثابت دارند. برای مثال برای تامین نیروی انسانی کارخانه ها ، نیروی نظافت محل کار، نیروی پذیرایی، نیروی بسته بندی کالا و… می‌توان روی برون سپاری حساب باز کرد.

برونسپاری منابع انسانی برای کسب‌وکارهای کوچک، به ویژه آن‌هایی که دارای سرمایه مالی و انسانی محدودی هستند مهم است؛ زیرا می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا از خدمات و مشاوره پیشرفته بهره‌مند شوند. برون سپاری منابع انسانی به کسب‌وکارهای کوچک اجازه می‌دهد تا بر وظایف اصلی خود متمرکز شوند و در جهت رشد خودشان تلاش کنند.

اگر شما یک شرکت کوچک هستید یا آن را تازه راه‌اندازی کرده‌اید، دلایل زیادی وجود دارد که برونسپاری نیرو انسانی برای شما راهی ایده‌آل باشد. زیرا اطمینان از اینکه افراد مناسب در مکان و زمان مناسب قرار دارند، برای هر کسب‌وکاری ضروری است. اگر به فکر برونسپاری منابع انسانی هستید، حتما تحقیقات خود را انجام دهید و یک ارائه‌دهنده معتبر را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید شاهد رشد کسب‌وکارتان باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : کارلاین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز