برنی سندرز نامزد طرفدار برجام از انتخابات آمریکا کنار کشید

لست سکند

برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ابتدای رقابت های درون حزبی دموکرات ها خوش درخشیده بود و از طرفدران بازگشت به برجام بود  از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف داد.

به گزارش کاماپرسه به نقل از یورونیوز فارسی، برنی سندرز خبر کناره گیری خود از رقابت های انتخاباتی درون حزبی دموکرات ها را چهارشنبه 8 آوریل از طریق ویدئو کنفرانس به به اطلاع هواداران خود رساند و اظهار کرد: کناره گیری از رقابت های انتخاباتی تصمیمی سخت و دردناک بود.

سندرز یکی از نامزدهایی بود که از  برجام حمایت می کرد و اعلام کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا را به این توافق بین المللی باز می گرداند.

وی گفت به این نتیجه رسیده است که کارزار انتخاباتی او با موفقیت به پایان خط نمی‌رسد اما در عین حال افزود: «با وجود اینکه فعالیت این کارزار به پایان رسید اما تلاش‌ها برای عدالت ادامه پیدا می‌کند.»

وی در ادامه وعده داد که با جو بایدن برای شکست ترامپ در انتخابات پیش رو همکاری کند.

راز آسمان پایتخت

برنی سندرز با شعارها و وعده هایی که درباره عدالت اجتماعی سر داده بود یکی از پدیده های انتخابات در آمریکا به شمار می رفت چرا که هرگز تصور نمی‌رفت در کشوری که مهد سرمایه داری جهان است، یک نامزد ریاست جمهوری دم از عدالت اجتماعی بزند.

پیش از رای‌گیری سه‌شنبه بزرگ شماری از نامزدهای دیگر حزب دموکرات با کنار کشیدن از این رقابت‌ها به‌طور واضح حمایت خود را از جو بایدن اعلام کرده بودند و این موضوع باعث شد مسیر پیروزی‌های بایدن بر سندرز هموارتر شود.

با کناره گیری سندرز، باید جو بایدن سیاستمدار کهنه کار و معاون باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا را رقیب دونالد ترامپ در انتخابات سال آینده ایالات متحده دانست دانست.

ترامپ: سندرز رفت، مثل شکست مفتضحانه هیلاری شیاد!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز در واکنش به کناره‌گیری سندرز در توئیتی نوشت: «سندرز رفت. تشکر از الیزابت وارن. اگر وارن نبود، برنی در سه‌شنبه بزرگ می‌توانست تقریبا در همه ایالت‌ها پیروز شود! اوضاع آن گونه که دموکرات‌ها و کمیته ملی دموکرات‌ها می‌خواست به‌پایان رسید. مثل شکست مفتضحانه هیلاری شیاد. طرفداران برنی باید به حزب جمهوری‌خواه بپیوندند.»

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز