برنامه دولت برای جلوگیری از گران شدن برنج

لست سکند

یک مقام مسئول با تاکید بر این که هیچ توجیهی برای گران شدن برنج وجود ندارد، برنامه های دولت برای جلوگیری از گران شدن برنج را تشریح کرد.

به گزارش کاماپرس دغدغه مردم درباره تامین کالاهای اساسی همچون برنج در شرایط خاص کنونی، موجب شده است که مسئولان اقتصادی در این باره توضیحاتی ارائه کنند. اخیرا رحمانی فضلی وزیر کشور و رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ذخایر کالای اساسی در انبارهای کشور را بیش از نیاز اعلام کرده و به مردم اطمینان داده بودند در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز بنا به اعلام ایسنا روز شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، از تخصیص ارز به واردکنندگان برنج خبر داد و گفت: هیچ توجیهی برای افزایش قیمت برنج وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای ساماندهی بازار برنج و تخصیص ارز به واردکنندگان اندیشیده شده است گفت: واردات این محصول توسط بخش خصوصی از نیمه آذر تا به امروز حدود ۶۱۰ هزار تن  بوده و این در حالی است که کل واردات در  سال یک میلیون و ۶۰۰هزار تن است. یعنی حدود یک سوم واردات این محصول در همین سه ماه بوده است‌.

راز آسمان پایتخت

ارز واردات برنج تامین شده است

سیف در ادامه افزود: بانک مرکزی و دولت ارز واردات برنج را تامین کرده اند و این محصول به اندازه کافی و لازم با توجه به میانگین مصرف ماهیانه در انبارهای بخش خصوصی  باید موجود باشد. بنابراین هیچ توجیهی برای افزایش قیمت و کمبود در بخش خصوصی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: براساس برنامه توزیع ، از اسفندماه حدود ۶۹ هزار تن برنج در کشور توزیع و در حال تحویل است. برای ماه رمضان نیز یک هفته قبل از آن توزیع شروع خواهد شد و امیدواریم که با توجه به توزیع و واردات، شاهد افزایش قیمت برنج نباشیم و مردم بتوانند با قیمت منطقی به این کالا دست یابند.

کیفیت نان نسبت به گذشته بهبود یافته است

وی ادامه داد: بر اساس آخرین ارزیابی از کیفیت نان کشور با آنالیز ۹۴۰۰ نمونه نان سنتی، دامنه کیفیت نان در اسفند ماه سال گذشته در دامنه ۸۷ و خوب ارزیابی شده است که نسبت به ماه گذشته‌اش یعنی بهمن‌ماه ارتقا پیدا کرده بود و به طور کل می‌توان گفت کیفیت نان نسبت به گذشته بهبود یافته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز