برنامه استراتژیک بانک دی در زمینه ارائه خدمات ارزی

مجموعه بانک دی به منظور ارائه خدمات ارزی موثر به مشتریان خود اعلام کرده است که به زودی تمامی شعب آن در سراسر کشور به خدمات ارزی مجهز خواهند شد. همچنین بر اساس برنامه استراتژیک هیئت مدیره این مجموعه، نیمی از شعب تهران نیز به خدمات ارزی مجهز می‌شود.

به گزارش کاماپرس، به نقل از روابط عمومی بانک دی، با توجه به گسترش بخش عمده‌ای از درآمدهای غیر مشاع و کارمزدی نظام بانکی در حوزه ارزی و امور بین الملل، بانک دی نسبت به گسترش اقدامات ارزی خود مشغول به کار است.

این بانک بر وجود سود با کیفیت و پایدار ناشی از حوزه ارزی اعتقاد دارد. به گفته برات کریمی، مدیرعامل بانک دی، امروز سیستم کسب درآمد بانک‌ها دچار تغییر و دگرگونی شده، به نحوی که افزایش سهم بازار از محل ارائه خدماتی مانند اعتبارات اسنادی، خدمات ارزی، ضمانت نامه‌های بانکی و خدمات بانکداری الکترونیک تحت عنوان غیر مشاع بسیار مورد توجه قرار گرفته و محل اصلی رقابت نظام بانکی محسوب می‌شود.

بانک دی به مسئله تحریم‌ها در این حوزه نیز توجه داشته و بر ارائه خدمات ارزی با کیفیت به مشتریان و پیش بردن امور ارزی مبتنی بر برنامه‌های عملیاتی هدفمند معتقد است. به عقیده مدیر عامل این بانک برای جهش در بخش ارزی این مجموعه، باید بخش‌های صف، ستاد، بیمه و صرافی دی به صورت منسجم و یکپارچه در کنار هم قرار بگیرند تا با ایجاد یک نگاه استراتژیک امکان ارائه سبد جامعی از محصولات و خدمات در اختیار مشتریان باشد.

آریاک سفر

پیشینه ارزی بانک دی

این بانک در قالب حساب‌های ارزی، حواله‌های ارزی، خرید و فروش ارز و صدور گواهی تمکن مالی به متقاضیان خدمات ارزی ارائه می‌دهد. افتتاح کلیه حساب‌های ارزی در قالب‌های سپرده‌های قرض الحسنه و مدت دار ارزی با ارزهای دلار آمریکا، یورو، پوند انگلیس و درهم امارات در بانک دی امکان پذیر است. نقل و انتقالات ارز از یک حساب به حساب دیگر از طریق سیستم بانکی، بین شعب یک بانک یا دو بانک مختلف را حوالجات ارزی می‌گویند. این خدمات به دو دسته حوالجات ارزی صادره و وارده تقسیم می‌شوند.

نرخ سود سپرده‌های مدت دار ارزی بانک دی با توجه به نوع ارز، دلار آمریکا و یورو، به دوره‌های یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه، نه ماهه و یک ساله تقسیم می‌شود. در ضمن به سپرده‌های قرض الحسنه پس انداز و جاری ارزی سودی تعلق نمی‌گیرد. اما از اولویت در اعطای تسهیلات قرض الحسنه و سایر عقود اسلامی برخوردار می‌شوند. بعلاوه سپرده قرض الحسنه پس انداز با رعایت حداقل موجودی و متناسب با میزان مانده آن، از مزایای شرکت در قرعه کشی سپرده‌های قرض الحسنه بهره‌ می‌برد.

مرتبط با : بانک دی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز