برق مجانی برای ۱۳۰ هزار تهرانی

۱۳۰ هزار تهرانی از اول آبان ماه برق مجانی دارند و دیگر لازم نیست برای مصرف برق پولی بپردازند.

به گزارش کاماپرس، طرح برق امید قرار است از اول آبان ماه اجرا شود. در این طرح مشترکان بخش خانگی به 3گروه پرمصرف، خوش‌مصرف و کم‌مصرف تقسیم‌بندی شده اند. کم‌مصرف‌ها مشترکانی هستند که 8‌ماه از سال یعنی از مهرماه تا اردیبهشت‌ماه مصرف متوسط ماهانه انرژی برق آنها تا ۸۰کیلووات ساعت و برای ماه‌های گرم (خرداد تا شهریور) تا ۱۰۰کیلووات ساعت باشد.

به گفته مصطفی بابایی معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، خوش‌مصرف‌ها مشترکانی هستند که در 8ماه محدود به مهر تا اردیبهشت بین۸۰ تا ۲۰۰کیلووات ساعت متوسط مصرفشان باشد و در 4ماه دیگر سال متوسط مصرفشان بین۱۰۰ تا ۳۰۰کیلووات ساعت باشد. مشترکان پرمصرف نیز در ماه‌های گرم بالای ۳۰۰کیلووات ساعت و در سایر ماه‌های سال بیش از ۲۰۰کیلووات ساعت برق مصرف کرده اند.
مصطفی بابایی، معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران درباره این طرح توضیح می دهد:« براساس برآورد وزارت نیرو، ۸میلیون‌و۴۰۰هزار مشترک برق خانگی طی سال‌های۹۷ و98 در رده مشترکان کم‌مصرف بوده‌اند، که با درنظر گرفتن بعد خانوار در این سال‌ها ۳۰میلیون نفر جز افرادی دسته‌بندی می‌شوند که درصورت تداوم کم‌مصرفی، در طرح برق امید از برق رایگان بهره‌مند خواهند شد.»
به گفته بابایی در این طرح مشترکان کم‌مصرف از تخفیف صددرصدی بهای برق مصرفی بهره‌مند می‌شوند و مشترکان خوش‌مصرف هم می‌توانند با رعایت نکاتی ساده، خود را به جرگه کم‌مصرف‌ها برسانند.
صورت حساب صفر برای کم مصرفها
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق هم در همین زمینه به همشهری می گوید:« هم‌اکنون ما 59.5میلیون مشترک برق خانگی داریم که 8.4میلیون از این مشترکان در بخش کم‌مصرف‌ها قرار می‌گیرند . 30درصد از 8.4میلیون مشترک خانگی که در الگوی موجود جزو کم‌مصرف‌ها قرار دارند، به‌دلیل کاهش میزان مصرف خود از تخفیف صددرصدی برخوردار هستند و صورتحساب صفر برای آنها صادر می‌شود البته بسته به تغییر رفتار مصرف‌کنندگان در هرماه، ممکن است عده بیشتری در زمره مشترکان مجانی قرار گیرند یا اینکه مشترکان پرمصرف با اصلاح الگوی مصرف خود به جمع خوش‌مصرف‌ها بپیوندند و پول برق کمتری بپردازند.»

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز