برق برای پرمصرف‌ها گران می شود

اداره برق اعلام کرده است مشترکانی که مصرف آنها بیش از حد مجاز تعیین شده باشد، شامل 10 درصد افزایش تعرفه خواهند شد.

به گزارش کاماپرس، دولت به منظور تشویق مردم به استفاده بهینه از برق طرحی را با نام طرح برق امید شروع کرد، در این طرح برق افرای که کم مصرف می کنند، مجانی می شود؛ از سوی دیگر مشترکانی که پرمصرف باشند با افزایش تعرفه روبه رو می شوند

در واقع دولت برای جبران هزینه تخفیفی که خود به مشترکان کم مصرف می دهد، روی جیب مشترکان دیگر حساب باز کرده است.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طرح برق امید با هدف اصلاح مصرف بخش خانگی و تشویق مشترکان کم مصرف اجرا شد، اظهار کرد: پیش بینی کردیم که جایگزینی این بخش از درآمد که در طرح امید کاهش می یابد، از محل منابع داخلی صنعت برق که از محل فروش برق است، تامین شود.

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه بخشی از درآمد وزارت نیرو در کوتاه مدت به دلیل این تخفیف ۱۰۰ درصدی کاهش می یابد، اما پیش بینی شده تا که جایگزینی این بخش از درآمد از محل منابع داخلی صنعت برق که از محل فروش برق است، تامین شود.

آریاک سفر

هزینه تمام شده برق بیشتر از تعرفه آن است

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه هزینه تمام شده تولید برق دو برابر میزانی است که از مشترکین دریافت می کنیم، اظهار کرد: وزارت نیرو در پی آن است که با موازنه کردن کاهش مصرف برق و کاهش سرمایه گذاری های غیرضروری تعادل برقرار کند.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه با بیان این که هدف از اجرای این طرح کاهش مصرف بخش خانگی است، اضافه کرد: اجرای صحیح این طرح خواهد توانست پیک سال آینده را نیز کاهش دهد و به همین دلیل روابط عمومی‌های صنعت برق باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به این طرح داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر رویکرد و نگرش صنعت برق و وزارت نیرو تغییر کرده است، گفت: در گذشته رویکرد مبتنی بر پاسخگویی به تقاضا و عرضه به میزان ایجاد شده بود؛ به این معنا که هرچه نیاز مصرف افزایش می‌یافت، ظرفیت بیشتری هم باید ایجاد می‌شد.

رجبی مشهدی ادامه داد: با این حال اکنون شاهد تغییر رویکرد و نگرش در داخل صنعت برق هستیم چرا که مدیریت عرضه و تقاضا به صورت توامان بکارگرفته شده و در همین راستا طرح های مدیریت بار در تابستان اجرا می‌شود.

 

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز