برق امید، طرحی برای همه طبقه های مصرف برق

مدیرعامل توانیر،  برق امید را طرحی برای همه طبقه های مصرف برق دانست و گفت: با توجه به این که تعرفه های برق پلکانی است، حتی مشترکان پر مصرف نیز می توانند با رعایت نکات مدیریت مصرفی، از افزایش مصرف برق جلوگیری کنند و با ورود به طبقه خوش مصرف ها، بهای کمتری برای برق بپردازند.

به گزارش کاماپرس، محمدحسن متولی زاده امروز در برنامه تلویزیونی با بیان این که در تمام دنیا برای مشترکان برق سیاست های تشویقی و تنبیهی در نظر گرفته می شود، خاطرنشان کرد: در وزارت نیرو براساس تجربه سال های گذشته، سیاست های تشویقی بکار گرفته شده است.یکی از این سیاست‌ها طرح برق امید است.

مدیرعامل توانیر در مورد طرح برق امید توضیح داد و گفت: این طرح مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال های گذشته استخراج شده است.

به گزارش ایسنا، متولی زاده ادامه داد: به طور متوسط در کل کشور حدود ۳۰ درصد از مشترکان برق در محدوده کم مصرف، ۱۵ درصد پرمصرف و ۵۵ درصد در محدوده خوش مصرف هستند، اما این تقسیم بندی ارتباطی به محدوده جغرافیایی یا درآمد خانوار ندارد بلکه براساس میزان مصرف برق آنها شکل گرفته است.

وی با اشاره به این که در طرح برق امید برای مشترکان کم مصرف تخفیف صد درصدی بهای برق در نظر گرفته شده است،  اضافه کرد: به طور معمول بیشترین میزان مصرف برق در خانوارها به یخچال، سیستم روشنایی و وسایل صوتی و تصویری تعلق دارد و در صورتی که خانوارها نحوه استفاده بهینه از این وسایل را رعایت کنند، می توانند در گروه کم مصرف ها قرار گرفته و از تخفیف مذکور بهره مند شوند.

آریاک سفر

متولی زاده در عین حال برق امید را طرحی برای همه طبقه های مصرف برق دانست و گفت: با توجه به این که تعرفه های برق پلکانی است، حتی مشترکان پر مصرف نیز می توانند با رعایت نکات مدیریت مصرفی، از افزایش مصرف برق جلوگیری کنند و با ورود به طبقه خوش مصرف ها، بهای کمتری برای برق بپردازند.

گروه مصرفی مشترکین تا پایان مهرماه به آنها اعلام خواهد شد

وی میانگین مصرف برق مشترکان خانگی کل کشور را ۱۵۷ کیلووات ساعت در ماه عنوان کرد و گفت: مشترکانی با این میزان مصرف در گروه های خوش مصرف طبقه بندی می شوند اما مشترکانی که تا ۱۰۰ کیلووات ساعت مصرف داشته باشند، می توانند با تخفیف صد درصدی بهای برق بهره مند شوند.

مدیرعامل توانیر با تصریح براین که در طرح برق امید تا زمانی که مشترکان مصرف خود را در حد الگوهای تعیین شده حفظ کنند، مشمول تخفیف صد درصدی بهای برق خواهند شد، یاداور شد: تا پایان مهرماه برای مشترکان پیامک هایی ارسال خواهد شد که نسبت به گروه مصرفی که در آن قرار گرفته اند، آگاهی پیدا کنند و البته با آموزش های مستمر، سعی خواهد شد راهکارهای تغییر و کاهش پله مصرفی هم ارائه شود.

وی در عین حال طرح برق امید را برای فرصتی برای فعال شدن شرکت های استارتاپ و استخراج کنندگان رمز ارز دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین و مصوبه های جدید، شرکت های استارتاپ می توانند با سرمایه گذاری در کاهش برق مصرفی مشترکان خانگی، از میزان برق صرفه جویی برای استخراج رمز ارز بهره بگیرند که باعث کاهش هزینه های استخراج این نوع ارز نیز خواهد شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : توانیر
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز