بررسی طرح سهمیه 30 لیتری بنزین به هر ایرانی این هفته در مجلس

طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار این هفته در مجلس بررسی می شود.

به گزارش کاماپرس، سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار در مردادماه گذشته و توسط نمایندگان مجلس مطرح شد. طرحی که قرار است در آن توزیع بنزین از خودرو به هر نفر تغییر پیدا کند تا همه ایرانیان به طور برابر از یارانه بنزین بهره ببرند.

بررسی‌های سال ۱۳۹۷ مرکز آمار ایران نشان می دهد ۵۳.۲ درصد از خانوار‌های شهری و ۳۲.۳ درصد خانوار‌های روستایی دارای خودرو و همچنین ۱۴.۱ درصد از خانوار‌های شهری و ۲۸.۴ درصد از خانوار‌های روستایی دارای موتور سیکلت بوده اند. با این آمار مشخص شد که بخشی از خانوار‌های ایرانی از یارانه پرداخت شده روی بنزین بهره‌ای نمی‌بردند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

بعد از اینکه دولت قیمت بنزین را افزایش داد، اعلام کرد که رقم مازاد حاصل از افزایش قیمت بنزین را به صورت یارانه معیشتی در اختیار خانوار‌ها قرار می دهد. با این حال برخی نمایندگان اعلام کردند که این طرح دولت برای بنزین، باز هم عدالت را آن گونه که باید اجرا نکرده است و سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار را مطرح کردند.

آریاک سفر

 سهمیه بندی بنزین خانوار سه شنبه بررسی می شود

حسین ﺣﺴﯿﻦ‌ﺯﺍﺩه ﻋﻀﻮ ﮐﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ﺍﻧﺮﮊﯼ خبرداد ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺳﻬﻤﯿﻪﺑﻨﺪﯼ ﺑﻨﺰﯾﻦ ﺳﺮﺍﻧﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺭ در دستور کار روز سه‌شنبه این کمیسیون جای گرفته است.

بر اساس این طرح دولت موظف است به هر ایرانی دارای کد ملی به جز ساکنین خارج کشور معادل ۳۰ لیتر بنزین به طور ماهانه به کارت ملی یا بانکی سرپرست خانوار اختصاص دهد.

به گزارش رکنا در صورت عدم مصرف سهمیه سوخت، افراد می‌توانند اعتبار خود را از طریق سامانه و دستگاه‌های شتاب (ATM) به افراد دیگر واگذار کنند و در غیر این صورت در انتهای هر ماه اعتبار باقیمانده در کارت به شرکت ملی پالایش و پخش واگذار و معادل ریالی آن (مطابق نرخ متوسط ماهانه بنزین آزاد – قیمت پایه بنزین) در کارت‌های بانکی واریز و قابل برداشت خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز