بررسی روند سرمایه گذاری در املاک گرجستان در سال ۲۰۲۱

طبق برآورد کارشناسان هلدینگ جئووست پیشرفت چشمگیر گرجستان از همه لحاظ رو به رشد است، اقامت گرجستان امروزه مورد استقبال بسیاری از ایرانیان و سایر کشورها مانند هند امارات روسیه قرار گرفته است. کشور گرجستان، کشوری است که در منطقه‌ای کاملاً استراتژیک از نظر تجارت، واقع شده و پل تجاری میان اروپا، آسیا و خاورمیانه می‌باشد و از این رو در سالهای اخیر مورد توجه اتحادیه اروپا و سرمایه گذاران قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار املاک، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از جئووست، مهاجرت به گرجستان و اخذ اقانت از طریق خرید ملک در سال ۲۰۲۱ یکی از مطمئن‌ترین روش‌های موجود بود که همچنان می‌تواند به نسبت روش‌های سرمایه‌گذاری هزینه کمتری را در بر بگیرد. شما برای خرید ملک در سال ۲۰۲۲ هم نیاز به حضور در این کشور ندارید.

مزایای خرید ملک در کشور گرجستان ۲۰۲۲

برای اخذ اقامت در کشور گرجستان یکی از روش هایی که معمولاً توسط کارشناسان توصیه می‌شود سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور است زیرا برای خریدار هیچگونه مالیاتی به همراه ندارد. به طور کلی به موارد زیر می توان به عنوان مزایای خرید ملک در کشور گرجستان اشاره کرد:

  1. اخذ اقامت برای خود و خانواد با یک بودجه معقول ۱۰۰۰۰۰دلار
  2. ارزش افزوده ملک خریداری شده به صورت سالیانه بیش از ۱۰ درصد
  3. کشور گرجستان تلاش می کند تا سال ۲۰۲۴ شهروندان این کشور بتوانند بدون ویزا به اروپا سفر کنند.
  4. پس از ۶ سال اقامت موقت می توانید اقامت دائم گرجستان را اخذ کنید.
  5. امنیت مثال زدنی در کشور گرجستان وجود دارد و آمار جنایات تقریباً صفر می باشد.
  6. برای فرزندان شما مدارس و دانشگاه های معتبر با ارزش علمی بالایی در این کشور وجود دارد.
  7. راه اندازی کسب و کار در گرجستان می توانید از وام و تسهیلات بانکی استفاده کنید.
  8. با دارا بودن ویزای کشور گرجستان راحت تر می توانید به کشورهای آمریکایی و اروپایی سفر کنید.

آریاک سفر

مراحل قانونی خرید ملک و سرمایه گذاری در گرجستان

گرجستان حداقل سرمایه گذاری خود را جهت دریافت اقامت طی سال گذشته از 35000 دلار به 100،000 دلار افزایش داد و این قانون کماکان در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه دارد. مراحل قانونی خرید ملک به این صورت است که ملک خریداری شده از نظر میزان حداقل سرمایه گذاری برای درخواست اجازه اقامت، ۱۰۰ هزار دلار است.

این ملک به نام شما در دادگستری تفلیس ثبت خواهد شد. یک کارشناس خبره باید ارزش واقعی ملک را تخمین بزند تا حداقل برابر یا بیشتر از این مقدار باشد. پس از انجام خرید ملک و مالک رسمی ملک شدن می توانید برای دریافت اقامت در گرجستان اقدام کنید. شما باید با در دست داشتن یک کپی از فرم کارشناسی شده ارزش دارایی خود و گذرنامه و دو قطعه عکس به اداره مهاجرت مراجعه نمایید.

هزینه رسیدگی به درخواست شما بین ۹۰ تا ۱۸۰ دلار هزینه دارد. پس از اعطای اقامت، کارت اقامت الکترونیکی دریافت خواهید کرد. این کارت سند هویت شما در گرجستان است؛ کارت اقامت الکترونیکی یک کارت شناسایی هویتی است که برای افراد خارجی مقیم گرجستان صادر می شود و محل سکونت فرد را مشخص می کند. در ابتدا شما برای مدت یک سال حق اقامت موقت را خواهید داشت و در صورت ابقای ملک، این اقامت تمدید می گردد. روند تمدید اقامت بسیار ساده است و شما باید کارت الکترونیکی خود را همراه با دو قطعه عکس به اداره خدمات عمومی ارائه نمایید. برای دریافت اقامت خانواده نیز باید گواهی ازدواج را ارائه نمایید.

شما برای سرمایه گذاری در بخش املاک در گرجستان، از سه روش ساخت و ساز ملک مسکونی، ساخت ملک اداری و ساخت املاک تجاری می توانید سرمایه گذاری مطمئنی را در این بخش تجربه نمایید که در بین این سه مورد ، ساخت و ساز املاک مسکونی هم نیاز کمتری به سرمایه اولیه و هم بازار فروش بهتری در این کشور را دارد. 

شرایط و مدارک لازم برای خرید ملک در گرجستان

شرایط و مدارک لازم برای خرید ملک در گرجستان به شرح زیر است:

  1. سن بالای ۱۸ سال
  2. خرید ملک به ارزش ۳۰۰ هزار دلار: شما تنها با ارائه کپی پاسپورت می‌توانید ملک را به شکل صد در صد خریداری کرده و مالکیت آن را به دست آورید. البته طبق قوانین جدید ملک خریداری‌شده باید ۳۰۰ هزار دلار آمریکا ارزش داشته باشد.
  3. شرایط خرید اقساطی برای خرید ملک نیز وجود دارد. در صورت خرید اقساطی پیش‌پرداخت شما باید به ارزش ۳۰۰ هزار دلار باشد تا بتوانید اقامت موقت یک‌ساله را اخذ کنید. همچنین شما می‌توانید ملک خریداری‌شده را اجاره دهید.
  4. با خرید ملک در گرجستان فرد متقاضی برای اعضای خانواده خود می‌تواند اقامت دریافت کند. حضور وی و خانواده در گرجستان اجباری نبوده و به‌دفعات می‌تواند از گرجستان خارج شود.
  5. سند ملک در گرجستان طی چند روز کاری صادر می‌شود.
  6. قبل از خرید ملک و درخواست اقامت بهتر است گواهی عدم سوء پیشینه را دریافت و همراه با ترجمه رسمی به همراه خود داشته باشید.
  7. بعد از خرید ملک به فرد یک کارت الکترونیک شهروندی ارائه می‌شود که نشان‌دهنده نوع اقامت و محل سکونت است. با افتتاح حساب بانکی و انجام تراکنش می‌توانید برای تمدید مدت اقامت امتیاز کسب کنید.
مرتبط با : جئووست
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز