بررسی تفاوت قیمت لوازم یدکی دنا در تیپ های مختلف

لست سکند

خودروی دنا در سال 1393 وارد بازار ایران شد و به دلیل زیبایی ظاهری، کیفیت مناسب و امکانات خوب، مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت. از آنجایی که این خودرو در رنج قیمت خودروهای نسبتاً گران قیمت ایرانی قرار می‌دهد، هزینه‌های نگهداری بالاتری نیز دارد. قیمت لوازم یدکی دنا تا حدی مشابه قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی مانند برلیانس H330 و ام وی ام 550 است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار لوازم یدکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پیش از پرداختن به قیمت لوازم یدکی دنا باید انواع این لوازم در بازار بررسی شود تا با علت تفاوت قیمت لوازم یدکی دنا در بازار بیشتر آشنا شویم.

امکانات دنا معمولی

در ساخت خودروی دنا از پلتفرم سمند استفاده شده است. ایران‌ خودرو هم‌اکنون دنا را در چهار تیپ معمولی، پلاس ساده، پلاس توربو دنده‌ای و پلاس توربو اتوماتیک تولید می‌کند. این مطلب به بررسی بیشتر خودروی دنا و قیمت لوازم یدکی آن می‌پردازد.

دنا به عنوان خودرویی لوکس و فول آپشن به بازار ایران وارد شد؛ به همین دلیل، هنگام خرید این خودرو بسیاری از افراد برای انتخاب تیپ آن دچار تردید می‌شوند. نسخه پایه دنا با موتور EF7 با گنجایش 1600 سی سی و 4 سیلندر تولید شد. دنای معمولی، امکانات جانبی چندانی ندارد. با این حال، وجود 2 کیسه هوا، سنسور عقب، سیستم ضد سرقت، نمایشگر 7 اینچی و تهویه اتومات از جمله آپشن‌های تیپ معمولی دنا به شمار می‌رود.

راز آسمان پایتخت

دنا پلاس چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی ظاهری مدل پلاس دنا با تیپ معمولی آن تفاوت چندانی ندارد و صرفاً تغییراتی جزئی در چراغ و جلو پنجره خودرو ایجاد شده است. در خصوص مشخصات فنی هم شاهد تغییر چشمگیری نیستیم؛ در واقع، وجود سیستم ترمز ABS و EBD تنها تفاوت دو تیپ معمولی و پلاس دنا به شمار می‌رود. البته برخی از کارشناسان معتقدند که کیفیت ساخت و عایق‌بندی تیپ پلاس دنا از نسخه معمولی آن بهتر است. به امکانات قبلی این خودرو 2 عدد کیسه هوای جانبی، سیستم هشدار ورود غیرمجاز، تنظیم برقی 8 حالته صندلی‌های جلو، سیستم کنترل بخار بنزین، دوربین و هشداردهنده موانع عقب و سیستم قطع خودکار بنزین اضافه شده است. همچنین، در خصوص عملکرد موتور و گیربکس نسخه پلاس دنا با مدل پایه آن تفاوتی وجود ندارد.

بررسی دنا پلاس توربو دنده‌ای

در طراحی نسخه توربو دنده‌ای دنا صرفاً سایز رینگ‌ها تغییر کرده و آلومینیومی شده‌اند. چند تغییر جزئی نیز در داخل اتاقک خودرو مشاهده می‌شود. مشخص است که توربو شدن یک خودرو از جمله بزرگ‌ترین تغییرات فنی آن به شمار می‌رود؛ اما در مورد دنا نمی‌توان این ادعا را داشت. در مدل توربو دنده‌ای دنا از همان موتور EF7 استفاده شده است و خودروسازان صرفاً تکنولوژی توربوشارژ را به آن اضافه کرده‌اند. این مسئله باعث شده است تا شتاب اولیه ماشین حدود 3 ثانیه بهتر شود؛ اما مصرف سوخت این مدل از دنا حدود 2 دهم لیتر بیشتر شده است. سانروف، وجود 6 بلندگو، سیستم رهیاب و کروز کنترل از جمله امکاناتی است که به این نسخه اضافه شده است.

مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک را می‌شناسید؟

دنا پلاس توربو اتوماتیک، کامل‌ترین نسخه این خودرو محسوب می‌شود. باز هم در بخش طراحی خودرو شاهد تغییر چندانی نیستیم. در تیپ توربو اتوماتیک دنا به جای فرمان هیدرولیکی، فرمان برقی به کار رفته است و دارای یک گیربکس اتومات 6 سرعته است. حالت رانندگی دنا پلاس توربو اتوماتیک را می‌توان بر روی اسپرت یا برف تنظیم کرد. همچنین، امکاناتی نظیر نمایشگر دمای محیط، شیشه‌های جانبی مجهز به گرمکن، شیشه دودی عقب، مانیتور بزرگ با GPS و نویگیشن، دی‌لایت و قابلیت تنظیم ارتفاع نور به این نسخه دنا افزوده شده است.

حدود قیمت لوازم یدکی دنا چقدر است؟

 همان طور که اشاره شد، قیمت لوازم یدکی دنا به نسبت سایر خودروهای داخلی مانند پژو پارس و سمند، گران‌تر است. به طور کلی، قیمت لوازم یدکی دنا پلاس در قطعاتی که با نسخه معمولی آن تفاوت دارد کمی بالاتر است. همچنین، قیمت قطعات یدکی دنا پلاس توربو در بخش موتوری آن، تفاوت چشمگیری با نسخه معمولی دنا دارد. بنابراین، توجه به هزینه‌های مربوط به نگهداری و تعمیر این خودرو در هنگام خرید بسیار پراهمیت است. قابل ذکر است که قطعات یدکی اورجینال دنا با برند ایساکو به بازار عرضه می‌شود.

مالکان این خودرو می‌توانند پس از انتخاب قطعه مورد نظر در وبسایت یدک یار، قیمت لوازم یدکی دنا در هر 4 تیپ آن را به تفکیک مشاهده و مقایسه کنند. یدک یار، بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی در سراسر کشور است که علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، تمامی قطعات یدکی را با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی به مشتریان ارائه می‌دهد.

قیمت برخی از لوازم یدکی دنا در جدول زیر قابل مشاهده است؛

منبع: یدک یار، بزرگترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو

انتهای پیام

مرتبط با : یدک یار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز