بررسی تراکنش های بانکی اشخاص برای اخذ مالیات آغاز شد

بر اساس گزارش رسانه ها، رسیدگی مالیاتی به تراکنش های بانکی آغاز شده و دعوتنامه هایی از سوی سازمان مالیات برای برخی اشخاص به منظور پاسخگویی به تراکنش های بانکی شان ارسال شده است.

به گزارش کاماپرس، ابتدای اردیبهشت ماه امسال بود که رئیس کل سازمان امور مالیاتی، دستورالعملی 25 ماده ای به منظور شفاف سازی و تعیین و ساز و کار نحوه بررسی تراکنش‌های بانکی برای اخذ مالیات در سال 99 را ابلاغ کرد.

جدیدترین تحول در این حوزه این است که نود اقتصادی در خبری که امروز منتشر کرد عنوان کرده است که سازمان امور مالیاتی در اقدامی قابل تامل و در راستای آنچه که اجرای قانون مالیات‌های مستقیم خوانده، رسیدگی به تراکنش‌های بانکی شهروندان در خلال سال‌های ۹۳ تا ۹۷ را کلید زده است.

بنا به اعلام نود اقتصادی، اسنادی که به این سایت رسیده نشان می دهد، سازمان امور مالیاتی در”دعوتنامه ارایه اسناد و مدارک” به شهروندان اعلام کرده که رسیدگی به تراکنش‌های بانکی سال‌های ۹۳ تا ۹۷ شما به این گروه مالیاتی محول شده است.

سازمان امور مالیاتی، اقدام به کندوکاو در تراکنش‌های بانکی افراد را در اجرای مفاد مواد ۱۵۶ ، ۱۵۷ و ۲۴۷ قانون مالیات‌های مستقیم رسیدگی به تراکنش‍‌های بانکی قلمداد کرده است.

آریاک سفر

در نامه مذکور، جدولی با ۱۶ موضوع تراکنش بانکی ترسیم شده که در آن از انتقال بین حساب‌های صاحب حساب گرفته تا تسهیلات بانکی و فروش و سرقفلی املاک گنجانده شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز