بررسی تاثیر کرونا در پمکس

پمکس

پمکس شرکت دولتی نفت و گاز مکزیک است، که در زمینه اکتشاف، توسعه و تولید نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی٬ پالایش، بازاریابی و توزیع فراورده‌های نفتی، همچنین تولید محصولات پتروشیمی، فعالیت می‌نماید.

به گزارش کاماپرس، شرکت ملی نفت مکزیک در سال ۱۹۳۸ در پی ملی‌سازی کلیه شرکت‌های نفتی خصوصی، خارجی و داخلی در کشور مکزیک، تأسیس شد. شرکت پمکس در سال مالی ۲۰۱۰ با مجموع دارایی ۴۱۵ میلیارد دلار، بعنوان بزرگترین شرکت مکزیک شناخته شد.

پمکس، شرکت دولتی نفت و گاز مکزیک از مرگ ۳۱۴ کارمند و هفت کارگر پیمانی خود به‌خاطر ابتلا به کووید-۱۹ خبر داد. تعداد تلفات کارگران این شرکت براثر بیماری کووید-۱۹ به‌تنهایی از مجموع تعداد کشته‌شدگان براثر این بیماری در دیگر شرکت‌های بزرگ نفتی جهان بیشتر است. تا ۱۳ اوت، ۳۶ نفر از ۷۵۰۰ کارگر این شرکت جان خود را براثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست‌ داده‌ بودند.
به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از بلومبرگ، آمار مرگ‌ومیر براثر این بیماری در شرکت پمکس بیش از ۱۰برابر متوسط فوت شهروندان مکزیکی به‌خاطر بیماری ناشی از ویروس کرونا است. باوجود اینکه هم‌اکنون سیاست‌ها و رویه‌های سختگیرانه‌تری در پمکس اعمال می‌شود، اما هنوز این شرکت نفتی از شیوع ویروس کرونا در عذاب است. در ماه اوت، یک مرکز بزرگ پردازش و ذخیره‌سازی روغن این شرکت در سواحل ایالت کامچه به دلیل شیوع همه‌گیری ویروس کرونا به مدت شش روز فعالیت خود را متوقف کرد. شرکت مشاوره‌ای ریستاد انرژی اعلام کرد که باوجود سقوط قیمت نفت در مارس و آوریل و برخلاف روند جهانی که انتظار می‌رود صنعت نفت و گاز ۱۰۰ میلیارد دلار از هزینه‌های اکتشاف و تولید را کاهش دهد، پمکس همچنان به استخراج ادامه می‌دهد. ریستاد انرژی یک شرکت نروژی است که در زمینه تحقیقات در مورد انرژی و هوش تجاری فعالیت می‌کند. این شرکت با تمرکز بر داده‌ها، ابزارها، تجزیه‌وتحلیل‌ها به مشتریان صنعت انرژی در سراسر جهان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد. پمکس، منبع اصلی درآمد دولت مکزیک است. کاهش تولید این شرکت می‌تواند عواقب سیاسی برای رئیس‌جمهور مکزیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور به دنبال داشته باشد. وی شرکت پمکس را در راس برنامه‌های خود قرار داده است. اوبرادور در مبارزات انتخاباتی، متعهد شده بود که تولید شرکت پمکس را افزایش دهد و مکزیک را ازنظر انرژی به خودکفایی برساند.

در تاریخ ۱۳آوریل، پمکس اعلام کرد که یک طرح اضطراری برای مقابله با کووید-۱۹در نظر گرفته و آنها را در سکوهای فراساحلی خود نیز به‌کار گرفته است. با توجه به آنکه در سطح کل جامعه مکزیک، بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت، فشارخون بالا و اضافه‌ وزن شایع است، می‌توان این مساله را به‌عنوان دلیل احتمالی ابتلا به ویروس کرونا دانست. همچنین دشوار بودن اعمال فاصله‌گذاری اجتماعی در سکوهای نفتی فراساحلی و واکنش کند شرکت پمکس برای اجرای تدابیر محدودکننده شیوع ویروس کرونا از دیگر دلایل احتمالی آمار بالای قربانیان کرونا در این شرکت هستند.

آریاک سفر

اکتاویو رومرو اروپزا، مدیرعامل شرکت نفتی پمکس، از میادین نفتی و تاسیسات این شرکت بازدید و به کارمندان متوفی نیز ادای احترام کرده است، اما به‌طور علنی درباره تعداد متوفیان سخنی نگفته است. آندرس اولیوا، سخنگوی اتحادیه کارگران نفتی جمهوری مکزیک که بیش از ۷۵درصد از کارکنان پمکس را نمایندگی می‌کند، گفت که اقدامات بهداشتی در شرکت پمکس «مطابق با دستورالعمل‌های شورای‌بهداشت عمومی مکزیک رعایت می‌شود.» وی گفت این اتحادیه صنفی از پمکس خواسته است «مطابق با قرارداد کار جمعی و دستورالعمل‌های تعیین‌شده توسط وزیر بهداشت و شورای بهداشت عمل کند.» در تاریخ ۱۸ مارس این شرکت اعلام کرد که اقدامات ایمنی و بهداشتی را در بیشتر تاسیسات ساحلی خود، از جمله پالایشگاه‌ها و کارخانه‌های پتروشیمی به‌کار گرفته است و کارگران ملزم به استفاده از ژل ضدباکتری و ماسک صورت شده‌اند و هر روز درجه حرارت بدن آنها معاینه می‌شود. رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی الزامی شده است و دفاتر و کارخانه‌ها به طور منظم ضدعفونی می‌شوند، اما بنا بر گفته پنج نفر از کارگران مستقر در سکوهای فراساحلی پمکس، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آنجا غیرممکن است، تا ماه مه در سکوها اقدامات ضدعفونی انجام نشده بود و تعداد پرسنل شیفت‌های کاری نیز کاهش داده نشده بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز