بررسی ایدیاپد 5 لنوو ؛ یک لپ تاپ همه چیز تمام دانشجویی

بسیاری از ما به دنبال یک لپ‌تاپ با سیستم قوی و عالی می‌گردیم تا بتوانیم با استفاده از آن کارهای پردازشی‌مان را به خوبی و بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام بدهیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فن‌آوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از مقداد آی تی، شاید در گذشته تکنولوژی ساخت لپ‌تاپ‌ها مثل امروز عالی و بدون نقص نبود. چرا که هرگز نمی‌توانستیم در دهه‌های قبل، حساب ویژه‌ای از بابت پردازش، روی لپ‌تاپ‌ها باز کنیم.

اما امروزه با روی کار آمدن لپ‌تاپ‌های جدید با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و برتر، چنین مشکلی به طور کلی رفع شده و می‌توان از بهترین لپ‌تاپ‌ها برای کارهای پردازشی استفاده کرد. به همین دلیل ممکن است قیمت لپ تاپ ایسوس و یا سایر برندهایی که دارای سیستم قوی‌تر هستند کمی گران‌تر باشند.

یکی از این موارد که بهترین گزینه برای کارهای پردازشی است، لپ تاپ لنوو است. شرکت لنوو (Lenovo) یکی از بهترین تولیدکنندگان مطرح لپ‌تاپ در جهان است که مدل‌های بسیار متنوعی در بازار دارد. یکی از مدل‌های جدیدی که این شرکت روانه بازار کرده است، سری IdeaPad  است.

آریاک سفر

سری IdeaPad  هم مدل‌های مختلفی دارد که حتی برای استفاده‌های گیمینگ هم یک نسخه‌ی بسیار قوی با کارت گرافیک حرفه‌ای‌تر روانه‌ی بازار کرده است. اما مدل IdeaPad 5 یکی از لپ‌تاپ‌های متوسط به بالای لنوو است که می‌تواند برای دانشجویانی که رشته‌های مهندسی و یا معماری می‌خوانند گزینه کاملا ایده‌آل باشد. اگر شما هم به دنبال یک سیستم عالی برای کارهای پردازشی‌تان می‌گردید، می‌توانید روی لپ تاپ لنوو حسابی ویژه باز کنید.

چه لپ تاپی برای دانشجو مناسب است؟

امور دانشجویی معمولا به دو بخش تقسیم می‌شود: 1. کارهایی که بسیار ساده هستند و نیازی به سیستم‌های قوی ندارند و 2. اموری که حتما باید از سیستم‌های کاملا حرفه‌ای برای پردازش استفاده شوند.

برای مثال، ممکن است قیمت لپ تاپ اچ پی یا برندهایی که از سیستم‌های نسبتا متوسطی برخوردار هستند، فقط برای کارهای سبک و ساده مانند:‌ وب‌گردی، چک کردن ایمیل، کار کردن با نرم‌افزارهای آفیس و … مناسب باشند. اما برای کار کردن با نرم‌افزارهای مهندسی یا معماری که نیاز به پردازش قوی دارند، نیاز به یک سیستم قوی خواهید داشت. بیشتر دانشجویانی که در این رشته‌ّها تحصیل می‌کنند باید دائما با استادشان در ارتباط باشند. بخصوص هنگام تحویل پروژه و یا دفاع پایان‌نامه این نیاز چند برابر می‌شود.

این موضوع نه تنها در دوران تحصیلی می‌تواند مزیت عالی برای دانشجویان باشد، بلکه در آینده هم برای اهداف کاری دیگر بسیار کارآمد خواهد بود. چرا که شما با لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 می‌توانید در رشته‌ی خودتان هم وارد عرصه‌ی کاری شده و درآمدزایی کنید. برای این کار باید حتما یک لپ‌تاپ عالی داشته باشید که بتواند کارهای پردازشی را برایتان به راحتی انجام بدهد و بتوانید سیستم‌تان را با خودتان شرکت برده و سپس به خانه ببرید.

پردازنده قدرتمند

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 5 دارای یک پردازنده‌ی 7 هسته‌ای بسیار قدرتمند (Core i7) اینتل بوده که فرکانس کاری آن 2.8 تا 4.7 گیگاهرتز است. حافظه‌ی کش این پردازنده 12 مگابایت بوده و از سری نسل یازدهم‌ پردازنده‌های اینتل به شمار می‌آید. ظرفیت رم این لپ‌تاپ 16 گیگابایت و از نوع DDR4 است که بحث اجرای بسیاری از نرم‌افزارهایی که نیاز به فضای رم بیشتر دارند را برایتان راحت‌تر خواهد کرد. حافظه داخلی یا هارد این لپ‌تاپ 1 ترابایت از نوع HDD و 256 گیگابایت از نوع SSD است.

جالب است بدانید وجود هارد SSD در سیستم‌تان، نه تنها سرعت لود کردن ویندوز و نرم‌افزارها را بسیار بالاتر می‌برد، بلکه باعث می‌شود بحث هنگ کردن در لپ‌تاپتان به صفر برسد! چرا که روش خواندن اطلاعات در هارد SSD به صورت دیجیتالی است و همین امر موجب می‌شود تا سرعت لود ویندوزی که روی آن نصب شده و یا تمام نرم‌افزارها بسیار بالاتر برود. این در حالیست که روش خواندن اطلاعات در هارد HDD به صورت آنالوگ است و همین کار سرعت لود آن را پایین‌تر می‌برد. شما می‌توانید از هارد 1 ترابایتی HDD در این لپ‌تاپ برای ذخیره‌ی اطلاعات و فایل‌هایتان استفاده کرده و از هارد SSD هم برای نصب ویندوز و نرم‌افزارهایتان بهره‌مند شوید.

کارت گرافیک

کارت گرافیک لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 5 از نوع انویدیا GeForce MX450 بوده که ظرفیت آن 2 گیگابایت است. صفحه نمایشگر این لپ‌تاپ 15 اینچی و از نوع IPS LCD با نور پس‌زمینه LED است که کیفیت بسیار خوبی دارد. چرا که رزولوشن صفحه‌ی نمایشگر آن، 1080×1920 یا همان Full HD است. صفحه‌ی نمایشگر این سیستم مجهز به یک پوشش مات بوده که انعکاس نور را برایتان کاهش داده و باعث خواهد شد تا کار کردن با آن تجربه بسیار لذت‌بخشی باشد. نرخ نوسازی تصویر هم 60 هرتز است که می‌تواند حس خوبی را هنگام کار کردن برایتان ایجاد کند.

آیا این سیستم برای گیمینگ مناسب است؟

با این که گفتیم لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 5 از لحاظ پردازشی، عملکرد بسیار عالی دارد، اما بدین معنا نیست که می‌تواند برای گیمینگ مناسب باشد. در واقع بسیاری از بازی‌ها طوری طراحی شده‌اند که نیاز به کارت گرافیکی بالایی برای پردازش و اجرا کردنشان دارند. در چنین شرایطی شما باید به دنبال لپ‌تاپ‌های مخصوص گیمینگ بگردید که کارت گرافیک بالای 4 گیگابایتی دارند.

به همین دلیل قیمت لپ تاپ ایسوس که مخصوص گیمینگ ساخته شده‌اند بسیار گران‌قیمت هستند. حتی این موضوع را می‌تواند در قیمت لپ تاپ اچ پی مخصوص گیمینگ هم مشاهده کرد. اما واقعیت این است که لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 5 بیشتر به درد کارهای مهندسی و دانشجویانی که نیاز به لپ‌تاپ پردازشی قوی دارند می‌خورد و با این که می‌تواند بسیاری از گیم‌ها را اجرا کند، اما نمی‌تواند گزینه مناسبی برای گیمینگ باشد.

مرتبط با : مقداد آی تی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز