برتری چشمگیر جو بایدن بر ترامپ در نظرسنجی ها

آخرین وضعیت آمار و نظرسنجی‌ها در مورد انتخابات آمریکا نشان دهنده پیشتازی بایدن در رقابت با ترامپ است.

به گزارش کاماپرس؛ آخرین آمارها از رونق اشتغال در آمریکا که پاشنه آشیل شعارهای انتخاباتی ترامپ در جلب حمایت مردمی بود، نشان می‌دهد اوضاع چندان روبه‌راه نیست. در شرایط فعلی، آمار بیکاری در آمریکا بر روی ۱۰.۲ درصد ایستاده است و به هیچ عنوان تناسبی با شعار‌های دور و دراز ترامپ مبنی بر عزم وی جهت پایین آوردن چشمگیر آمار بیکاری در کشورش ندارد. این آمار و ارقام در حالی مطرح می‌شود که به فاصله چندماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، آمار و نظرسنجی ها همچون هفته گذشته از پیشتازی جو بایدن در رقابت با دونالد ترامپ حکایت دارد.

آرای الکترال به نفع بایدن

هرچند که بسیاری، دلیل پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌ها را ناشی از نفرت از ترامپ می‌دانند و نه محبوبیت بایدن، اما بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی که “شبکه ان بی سی” انجام داده، جو بایدن نامزد دموکرات‌ها حداقل ۳۳۴ رای الکترال (در آمریکا، نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، علاوه بر آرای مردمی، آرای الکترالی را نیز از شورا‌های الکترال در هر ایالت دریافت می‌کنند که نقش مهمی در پیروزی آن‌ها بازی می‌کند. اعضای شورا‌های الکترال، نخبگان سیاسی آمریکایی در ایالت‌های مختلف این کشور هستند) را در ایالت‌های مختلف آمریکا به خود اختصاص داده است.
این درحالی است که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان، فقط ۱۲۶ رای الکترال را به خود اختصاص داده است. بر اساس قوانین انتخاباتی در آمریکا، نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بایستی حداقل ۲۷۰ رای الکترال را به خود اختصاص دهد. این مساله حاکی از برتری چشمگیر بایدن در رقابت با ترامپ است.
ایالتهایی که دیگر همراه ترامپ نیستند!

به نقل از فرارو، ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، ۳۰۶ رای الکترال را به خود اختصاص داد و پیروز انتخابات شد. بر اساس آخرین نظرسنجی ها، ترامپ در برخی ایالت‌ها نظیر ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا که نقشی راهبردی در پیروزی وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایفا کردند نیز، رقابت را از منظر حمایت افکار عمومی از وی، به بایدن باخته و وی (بایدن) اکنون در این ایالت‌ها پیشتاز است.

آریاک سفر

محبوب تر از کلینتون

بایدن همچنین در دیگر ایالت‌هایی که به طور سنتی نامزد‌های جمهوری خواه در آن‌ها سبد رای داشته اند نیز از ترامپ پیش افتاده است. در میان دمکراتها نیز اوضاع برای بایدن نسبت به هیلاری کلینتون در سال 2016 به مراتب بهتر است. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، سطح حمایت ملی و اجتماعی مردم آمریکا از جو بایدن به مراتب بیشتر از هیلاری کلینتون است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز