برای خرید مبلمان دست دوم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

لست سکند

برخی برای تجهیز کردن منازل یا محل کار، ایجاد تنوع طی زمان کم، تغییر سبک خانه یا دکوراسیون و … تغییر مبلمان به ذهنشان می‌رسد ولی با شرایط اقتصادی که جامعه در آن قرار دارد، از گزینه‌ی مبلمان دست دوم استفاده می‌کنند تا با هزینه کمتر تغییرات دلخواه را ایجاد کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

باید بدانید برای انتخاب مبلمان دست دوم فقط توجه به ظاهر و مدل آن کافی نیست و این امر نیازمند رعایت برخی نکات است تا تجربه خوبی از خرید خود داشته باشید، در ادامه کاماپرس راهنمایی‌هایی جهت خرید مبلمان دست دوم ارائه می‌دهد؛

انتخاب مبلمان مناسب

ابتدا هدف، کاربرد و محیط خود را برای خرید مبلمان دست دوم در نظر بگیرید؛ مثلا برخی برای منزلی با سبک سنتی مبلمان کلاسیک را انتخاب می‌کنند که چیدمان منزل را برهم می‌زند. بعضی ها هم به مساحت محیط خود توجه نکرده و مبلی انتخاب می‌کنند که بسیار بزرگ است.

توجه کنید که چه مبلی با نیاز شما جور است؛ مثلا برای مبل راحتی از مدل‌های سبک و نرم استفاده کنید. همچنین اگر مجبور به جابجایی‌های مکرر هستید، بهتر است مبلمان سبک با ابعاد کوچکتر انتخاب کنید تا هم جابه‌جایی آن آسان باشد، مبل در اثر جابه‌جایی آسیب نبیند و البته احتمال هماهنگی‌اش با جای جدید بیشتر باشد.

راز آسمان پایتخت

راهنمای خرید لوازم خانگی دست دوم:

خرید حضوری مبل دست دوم

نکته حائز اهمیت برای خرید مبلمان دست دوم بازدید حضوری و سپس خرید آن است؛ زیرا رنگ‌ها در عکس و واقعیت کمی متفاوت هستند. همچنین از نزذیک می‌توانید سلامت چارچوب، پایه و دسته‌های مبل را بررسی کنید. کل بدنه مبل را نگاه کرده و از نداشتن ترک، خراشیدگی، شکستگی، تورفتگی، رنگ‌پریدگی در بدنه و پایه اطمینان حاصل کنید. البته اگر آسیب‌ها جزئی بود به طوری‌که با رنگ یا سنباده رفع می‌شد، بهتر است از آن چشم‌پوشی شود. اما اگر نیاز به تعمیر زیادی داشت، بهتر است دنبال گزینه‌های دیگر باشید زیرا هزینه تعمیر و نجاری هم به هزینه خود مبلمان اضافه می‌شود.

توجه به ساختار اصلی، فوم و بدنه مبلمان دست دوم

اسکلت، فوم و فنر مهم‌ترین اجزای یک مبلمان است. اگر می‌خواهید از سالم بودن فوم مطمئن شوید روی مبل بنشینید. وقتی پس از نشستن، مبل به داخل فرور ود و پارچه مبل به صورت چروک شود مشخص است سال‌ یا ماه‌ها از آن استفاده شده و همین امر از قیمت آن می‌کاهد. اگر مبل قابلیت ارتجاعی و نرمی داشت کیفیت مناسب فوم، انتخاب مواد اولیه مناسب برای ساخت مبلمان همچنین استفاده صحیح از آن را نشانگر است.

همچنین سلامت فنرهای کف نشیمن مبلمان نیز باید بررسی شود. با توجه به پستی و بلندی‌های روی مبل میزان سلامت فنرها مشخص می‌شود؛  هر چقدر پستی و بلندی بیشتر باشد فنر معیوب‌تر است.

توجه داشته باشید اگر اسکلت کلی مبلمان سالم و تنها مشکل آن رویه پاره یا رنگ‌رفته بود یا اگر مبلمان بوی بدی می‌داد می‌توان این موارد را به راحتی تعمیر و تمیز کرد و نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا رویه مبل اولین قسمتی است که در معرض آسیب قرار می‌گیرد و انتظار سالم بودن آن کمی بی‌جاست. اما اگر ساختار کلی مبل یعنی چهارچوب اصلی آن آسیب‌دیده باشد بهتر است از خرید آن صرف‌نظر شود.

این آسیب به ساختار مبل در اثر استفاده غیرصحیح یا طولانی، مواد اولیه نامرغوب برای ساخت و کیفیت پایین مبل ایجاد می‌شود و هر کدام از این موارد سبب می‌شود مبل قابل استفاده مجدد نباشد. پس اگر مبلی مدت زمان کمی از آن استفاده شده باشد ولی مواد به کار رفته برای ساخت آن مرغوب نباشد، این نوع مبلمان دست دوم ارزش خرید ندارند.

چند نکته مهم

باید بدانید برخی از فروشندگان دست دوم وسیله را ظاهرا آراسته و تمیز می‌کنند که به چشم مشتری بیاید و آن را خریداری کند؛ اما نباید گول ظاهر را بخورید. حتی اگر مبل ظاهر آراسته‌ای داشت حتما با دقت تمام قسمت‌های آن را از لحاظ سلامت بررسی کنید و سپس برای خرید اقدام کنید.

همچنین فراموش نکنید خرید مبل از مراکز دست دوم فروشی کمی گرانتر از سایت‌های آنلاین است، زیرا در این مراکز با واسطه روبه‌رو هستید؛ ولی از سایت‌ها می‌توانید به صورت مستقیم خرید خود را انجام دهید و مبلغ کمتری بپردازید. البته این نکته را نیز بدانید که اگر بدون واسطه خرید کنید، مبلمان دست دوم تمیز و سالم را کم‌تر یپدا خواهید کرد؛ زیرا فروشنده‌ای که بدون واسطه به شما می‌فروشد، هزینه‌ای برای تعویض رویه نمی‌پردازد ولی در عوض می‌دانید که ظاهر و باطن مبل همان است که می‌بینید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز