بخش خصوصی 40 میلیون دز واکسن فایزر و جانسون اند جانسون وارد می‌کند

مسئولان پارلمان بخش خصوصی کشور بار دیگر بر واردات واکسن فایزر و جانسون تاکید کردند و از مذاکرات مقدماتی برای ورود 40 میلیون دز این نوع واکسن‌ها خبر دادند.

به گزارش کاماپرس، اگرچه هنوز به طور رسمی هیچ واکسن فایزری به کشور وارد نشده اما تکاپو برای واردات این نوع واکسن افزایش داشته است. واکسن فایزر تنها واکسن در سطح بین المللی به شمار می رود که تائید کامل سازمان بهداشت جهانی را کسب کرده است.

ناصر ریاحی نایب رئیس کمسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران، در این باره می گوید: مذاکرات برای واردت 40 میلیون دز واکسن فایزر و جانسون اند جانسون انجام شده و در صورت نهایی شدن، امیدواریم تا این واکسن‌ها به زودی وارد کشور شود.

خالی بندی است!

ریاحی در پاسخ به این سوال که قیمت واردات این واکسن ها به کشور چقدر است و چه زمانی اولین محموله این واکسن ها به کشور وارد می شود، گفت: با توجه به اینکه مذاکرات نهایی نشده هنوز قیمت و زمان حمل اولین محموله به ایران مشخص نشده است.

آریاک سفر

شایان ذکر است روز گذشته دکتر جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با همان ادبیات جنجالی همیشگی خود واردات 20 میلیون دز واکسن فایزر توسط بخش خصوصی به ایران را خالی بندی خوانده بود!

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به مباحث مطرح شده از سوی اتاق بازرگانی آیا اگر این واکسن ها توسط بخش خصوصی وارد شود باز هم قرار است برای واکسیناسیون کارگران خط تولیدی استفاده شود؟ گفت: آنچه که بخش خصوصی قرار بود وارد کند و زیر نظر اتاق و با مباشرت وزارت بهداشت و به کارگران خط تولید تزریق شود واکسن هایی بود که بدلیل عقب بودن واکسیناسیون توسط کشورهایی که قبلا خریداری کردند و چون تاریخ مصرف واکسن ها کوتاه است از طریق سازنده یا شرکت های واسط به متقاضیانی مثل ما که در نوبت نبوده اند واگذار می کنند. اما چون متقاضی زیاد است سرعت عمل در خرید لازم است که متاسفانه ما امکان این سرعت عمل را نداشتیم.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز