بخش خصوصی بايد مدير فعاليت‌ها و اقدامات نوآورانه باشد

لست سکند

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سه‌شنبه هفته گذشته به همراه استاندار خراسان رضوی، شهردار و اعضای شورای شهر مشهد از بخش‌های مختلف کارخانه نوآوری مشهد بازدید کردند.

به گزارش کاماپرس، دکتر ستاری در این مراسم اظهار داشت کلانشهر مشهد در انجام اقدامات فناورانه و نوآورانه شهر پیشرو در کشور است و آنچه نوآوری را توسعه می‌دهد، فرهنگ است.

وی افزود: اینکه چنين فرهنگی در شهرداری مشهد در حال ترویج است و جوانان دارای استعداد و ظرفیت را شناسایی و جذب می‌کند، در حقیقت هنر نظام شهری است.

 

نقش شهرها و بخش خصوصی در نوآوری

راز آسمان پایتخت

به گفته معاون رییس جمهور، شهرها مکان‌های مهمی هستند چراکه بستر آموزش در آینده به شمار می‌روند و شیوه آموزش در آن زمان متفاوت خواهد بود؛ شهرها آموزش آنلاین دارند و حجم فراوان استارتاپ‌ها نشان از همین جایگاه شهرها در آینده دارد.

 

ستاری ادامه داد: مدیریت اقدامات و فعالیتهای نوآورانه باید در دست بخش خصوصی باشد و شتاب‌دهنده‌های بخش خصوصی هستند که می‌توانند در این عرصه موفق و موثر عمل کنند و فرایند شتابدهی فرایند خصوصی است و دولت نمی‌تواند دراین عرصه وارد شود.

 

تخصصی‌ترین کارخانه نوآوری کشور

آیدا مهربان، معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد نیز طی این بازدید، ایجاد کارخانه نوآوری را یکی از اقدامات ارزشمند شهرداری مشهد خواند و گفت: در حال حاضر این مرکز، تخصصی‌ترین و مجهزترین کارخانه نوآوری کشور در مشهد است.

گفتنی است کارخانه نوآوری مشهد ١٨ دی ماه ۱۳۹۹ طی ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهوری بهره‌برداری شد. ایجاد کارخانه نوآوری طی تفاهم نامه‌ای که در سال ۱۳۹۷ میان شهرداری مشهد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد گردید، پایه گذاری شد.

در فضای کارخانه نوآوری مشهد ۲۳ غرفه برای استقرار شرکت ها و ۵۸۰ مترمربع مساحت فضای کار اشتراکی برای استقرار استارتاپها وجود دارد و امکانات پشتیبانی و رفاهی همچون کافی شاپ، سالن غذاخوری، سالن همایش و کلاس‌های آموزشی متناسب با کاربران طراحی و تجهیز شده است.

مرتبط با : انجمن شتابدهنده‌های خراسان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز