با یک میلیارد تومان کجا می توان خانه خرید؟

لست سکند

زمانی بود که یک میلیارد تومان پول هنگفتی بود و هر کس می توانست با آن در مرغوب ترین مناطق شهرها خانه بخرد اما این پول اکنون دیگر قدرت خرید چندانی در بازار مسکن ندارد.

به گزارش کاماپرس، گرانی در بازار مسکن کار را به جایی رسانده که یک میلیارد تومان دیگر پول چندانی در مقابل قیمت های این بازار به شمار نمی رود و خصوصا اگر قصد خرید خانه در تهران را داشته باشید با یک میلیارد تومان باید دور مناطق مرغوب و خانه های نوساز را خط قرمز بکشید.

یک میلیارد تومان در برابر 48 متر خانه در تهران

فرارو در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛  قبلا با یک میلیارد تومان گزینه‌های زیادی برای خرید مسکن در تهران روی میز بود، ولی حالا شرایط کمی فرق کرده و احتمالا با یک میلیارد تومان چندان نتوان روی محله‌های گران‌قیمت تهران حساب باز کرد. متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در تهران ۲۱ میلیون تومان است و این یعنی بودجه یک میلیارد تومانی برای خرید ۴۸ مترمربع واحد مسکونی کافی است.

از طرف دیگر مرکز آمار می‌گوید میانگین قیمت گران‌ترین خانه‌ها در تهران متری ۷۱ میلیون تومان است و اگر این رقم را مبنا بگذاریم، بودجه یک میلیاردی صرفا کفاف خرید ۱۴ متر واحد مسکونی را می‌دهد. با این وجود جای ناامیدی نیست و اگر نیاز فوری به خرید خانه داشته باشید و نتوانید بودجه‌تان را افزایش دهید، می‌شود در محله‌های پایین شهر خانه‌های نوساز پیدا کرد. مثلا خانه ۴٨متری در خیابان پیروزی نوساز با قیمت متری ۱۹میلیون و ۱۷۰ هزار تومان برای فروش گذاشته شده و خرید آن ۹۲۰ میلیون تومان بودجه می‌خواهد. این خانه بدون پارکینگ و یک‌خوابه است. آپارتمان دیگری در وحیدیه با زیربنای ۵۵متر، ۹۹۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در منطقه سبلان خانه‌ای با زیربنای ۵۰متر مربع با قیمت ۹۲۰میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم حوزه مسکن را بخوانید:

اوضاع در شهرهای دیگر بهتر است

اگر ساکن شهر‌هایی به غیر از تهران باشید، با یک میلیارد تومان کلی گزینه خوب و عالی برای خرید مسکن پیش رویتان قرار می‌گیرد. با چنین بودجه‌ای در شهر‌هایی مثل مشهد می‌توان سراغ خانه‌های نوساز در بهترین محله‌ها رفت. آخرین آمار‌ها از بازار مسکن مشهد نشان می‌دهد یک مترمربع واحد مسکونی در این شهر به طور میانگین چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و این یعنی با بودجه یک میلیارد تومانی در مشهد می‌توان خانه ۲۴۰ متری خرید. گزارش مرکز آمار می‌گوید گران‌ترین خانه‌ها در مشهد متری ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هستند و این یعنی اگر بخواهید دست روی بهترین مناطق این شهر بگذارید، با یک میلیارد تومان می‌توانید یک واحد ۶۰ متری نوساز بخرید.

یک مترمربع واحد مسکونی در اصفهان به طور میانگین شش میلیون و ۸۴۰ هزار تومان است و این مورد نشان می‌دهد بودجه یک میلیارد تومانی می‌تواند برای خرید ۱۴۶ مترمربع واحد مسکونی کافی باشد. آخرین گزارش‌ها از بازار مسکن اصفهان می‌گوید گران‌ترین خانه‌های این شهر حدود متری ۲۵ میلیون تومان قیمت دارند و با این حساب بودجه یک میلیاردی برای خرید ۴۰ متر واحد مسکونی لوکس در اصفهان کافی است.

اگر اهل شیراز باشید و بخواهید با یک میلیارد تومان وارد بازار مسکن شوید، می‌توانید تا ۱۸۵ مترمربع خانه بخرید. قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در شیراز حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و با این حساب خرید ۱۸۵ مترمربع واحد مسکونی با بودجه یک میلیاردی دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. گزارش‌های مرکز آمار می‌گوید گران‌ترین خانه‌ها در شیراز متری ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “با یک میلیارد تومان کجا می توان خانه خرید؟

  1. سام گفته:

    چرا از چیزی که اطلاع ندارین مطلب میزارین.مشهد بدترین وکم امکانات ترین جا مشهد متری ۴میلیون به بالاس بهترین جا مشهدم از متری۳۰ میلیون به بالاس.رو چه حسابی داری این قیمتو میگی

  2. عدنان گفته:

    من تویه شهرستان درسنندج زندگی میکنم که خدا شاهده با انکه جمعیتش کوچیکه فقط 200 میلیون برای ودیعه وماهی دو میلیون اجاره میگیرن تازه باید 3میلیارد بدی تا یه خونه خاکی بخری اونم که باید با موش و سوسک داخلش زندگی بکنی

  3. محمد گفته:

    یک میلیارد تومان رو نمیدونم ولی یک میلیارد ریال فکر کنم بشه ی مراسم کفن و دفن به اضافه مخلفات همراه با شام و نهار و تشریفات و یک متر زیر بنا بشه خرید

  4. مطهره گفته:

    به نظر اینجانب باید
    ۱-باید قانونی وضع شود که هر خانواده فقط حق در اختیار داشتن یک خانه را داشته باشد و زمین برای تولید کننده مسکن باشد تا قیمت زمین سر به فلک نکشد.

    ۲-باید بازار غیرشفاف ارز از بازار کف خیابانی تبدیل به یک بازار با بستری شفاف شود تا تقاضای کاذب ایجاد شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به راحتی کنترل شود.

    ۳-باید قانونی وضع شود که دولت نتواند از بانک مرکزی استقراض کند و پایه پولی را افزایش دهد و سبب تحمیل تورم مضاعف به آحاد جامعه و علی الخصوص مستضعفین شود.

    ۴-باید سیستم بانکی ربوی که دائم در حال خلق پول است و علمای مسلمان و مسیحی نیز خلق پول را حرام اعلام کرده اند اصلاح شود و از خالق پول تبدیل به واسطه وجوه شود تا از ایجاد هر چه بیشتر تورم و شکاف طبقاتی جلوگیری شود.

    ۵- باید کلیه قوانین و سیاست گذاری ها در جهت تشویق فعالیت های اقتصادی مولد و تنبیه فعالیت های اقتصادی غیر مولد باشد نه مانند وضعیت فعلی که بالعکس هست. (مالیات را از تولیدکننده میگیرند ، تامین اجتماعی از خرید تولیدکننده نیز حق بیمه میگیرد ، مواد اولیه تولید صادر میشود و مواد اولیه وارداتی نیز مدیریت نمیشود و باکمبود مواجه میشود و مواد اولیه نیز در جهت دلالی ، احتکار و سوداگری است و….)

    و……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز