مشکل تماس گوشی های شیائومی با مکاتبات شرکت رایانه همراه حل می شود

به زودی مشکل تماس با پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس در گوشی‌های شیائومی، پوکو و ردمی برطرف می‎‌شود.

چندی‌ست که برخی از گوشی‌های برند شیائومی با مشکل عدم مسیریابی صحیح شماره‌های اضطراری، 110، 115 و 125 مواجه شده اند و خبرهایی مبنی بر ممنوعیت واردات آن‌ها به گوش می‌رسد. طبق تجربه کاربران، تفاوت سری ساخت یا باندهای ارتباطی پشتیبانی شده با مدل‌های پیشین گوشی‌های فوق الذکر، شرایطی را به وجود آورده است که برخی از کاربران نتوانند به آسانی شماره 110 را بگیرند. پس از این اتفاق راهکارهای بسیار زیادی برای دستکاری تنظیمات گوشی و انجام این عمل ارائه شد.

روش‌های قدیمی تماس با شماره‌های اضطراری

یکی از این راه حل‌ها اضافه کردن + به ابتدای سرشماره بود، در این روش برای تماس‌های اضطراری کاربران باید یک علامت پلاس به شماره اضافه کنند و برای مثال به جای 110، 110+ را شماره‌گیری کنند. در بسیاری از گوشی‌های شیائومی با نگه‌داشتن عدد صفر در هنگام شماره گیری علامت + نمایان می‌شود، به این ترتیب می‌توان بعد از شماره بدون هیچ فاصله‌ای علامت + را اضافه کرد.

روش دیگری هم بود که باید پیش شماره کشور را به انتهای پیش شماره اضطراری اضافه کرد، پیش شماره کشور ایران 98 است، به این ترتیب برای تماس با 110 با گوشی های شیائومی باید شماره 11098 می‌گرفتند.

و راه سومی هم پیش پای کاربران گذاشته شد که در آن لازم بود عدد آخر تماس را تکرار کنند، مثلا به جای شماره‌گیری 115، آن را به شکل 1155 شماره گیری کنند.

آریاک سفر

با وجود این راه حل‌ها، کاربران این مشکلات را از سوی شرکت می‌دانستند و خواستار رفع آن به جای ارائه راه حل بودند. از سوی دیگر، مسئولین آن را به عدم وجود سیمکارت در گوشی ربط می‌دادند. رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در مصاحبه‌ای اذعان داشته بود: «اگر گوشی حاوی سیم کارت باشد و از طریق سیم کارت تماس برقرار شود هیچ مشکلی وجود ندارد و هر شماره ای که مشترک بگیرد به همان نقطه وصل می شود.»

حال، با توجه به سهم قابل توجه این گوشی‌ها در بازار به علت مقرون به صرفه بودنشان نسبت به سایر برندهای پرچمدار، شرکت رایانه همراه کیان که نمایندگی رسمی شیائومی در ایران است، درصدد انجام مذاکراتی با مسئولین اجرائی کمپانی شیائومی در دفتر پکن برآمده است که طبق آخرین اطلاعات، این مذاکرات موفقیت‌آمیز بوده اند.

خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:

مکاتبات رایانه همراه کیان با شیائومی

شرکت رایانه همراه کیان، در راستای احقاق حقوق مشتریانش و رفع مشکلات در برقراری تماس‌های اضطراری این مذاکرات را با کمپانی شیائومی ترتیب داده است و طی مکاتباتش توانسته به نتایج مثبتی در زمینه همکاری با مسئولین این کمپانی برای مرتفع کردن مشکل برقراری تماس با پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس برسد. تا پیش از این، با گرفتن شماره‌های اضطراری، افراد به شماره 112 – جمعیت هلال احمر- متصل می‌شدند که این مشکل عدم دسترسی به سرشماره اضطراری مورد نظر را در پی داشت.

این شرکت در سال 1379 در زمینه فروش و خدمات پس از فروش دستگاه‌های الکترونیکی به وجود آمد و در طی این سال‌ها تمام تلاشش این بوده است جز شرکت‌های محبوب و مطرح در میان مشتریان ایرانی باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : شیائومی
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

13 دیدگاه برای “مشکل تماس گوشی های شیائومی با مکاتبات شرکت رایانه همراه حل می شود

  1. محمد گفته:

    والا من با گوشی هووایم این مشکل رو داشتم
    زنگ میزدم ۱۱۰ هلال احمر بر میداشت سیمکارت رو عوض کردم درست نشد یه خط دیگه گرفتم

  2. All گفته:

    یه یک ماهی با این ترفند قیمتارو بردند بالا یه سودی بکنند مسعولین هم یه رشوه ای بگیرند و تمام . مثل اپل که علکی گرونتر میفروشن البته هیچوقت پایین نیومد . دولت ….

  3. آرش جعفری گفته:

    سلام
    لطفا این نظر رو بخونید حتما
    موبایل شیائومی نوت ۸ پرو آپدیت اندروید ۱۱ اومد
    انجام دادیدم چند تا ایراد گرفته
    دیر شارژ میشه مصرف باتری رفته بالا داغ زیاد میکنه
    حدود ۱۰ نفر از آشنا ها که آپدیت کردن هم همین مشکل بوده
    خواهشا پیگیری کنید

  4. سید مجتبی گفته:

    سلام گوشی من redmi 9tهست هرموقع که شماره میگیرم صفحه من سیاه میشه وتا طرف مقابل قطع نکنه شماره ای که گرفتم قطع نمیشه

  5. سروش گفته:

    متاسفانه گوشی شیائومی رد می ۷ در یک صحنه که ضرورری بود با پلیس ۱۱۰ تماس بگیریم اصلا تماس حاصل نشد.به همین خاطر حتما شیائومی رو با برند دیگری تعویض میکنم.

  6. مهدی دوصتی گفته:

    عاقا برا من نه زنگ میخوره نه زنگ میزنع چیکار باید کنم بعد چنبار میزنم حالت هواپیما برای یه دقیقه درست میشه و باز ادامه

  7. داوری گفته:

    من چندین بار نیاز بوده که با ۱۱۰ تماس بگیرم و موفق نشدم با هیچ روشی . در اولین فرصت با یه برندی که اهمیت بده به مشتریش عوضش میکنم .در یک لحظه حیاتی شیائومی میتونه باعث فوت شما و اطرافیانتون بشه به دلیل عدم توانایی تماس با این شماره ها

  8. فیض گفته:

    سلام ردمی نوت ۸t
    شماره گیری بسیار کند است
    باتری هنگام شارژ داغ می شود گاهی هنوز پر نشده مجبورم از برق بکشم
    گاهی گوشی زنگ می خوره ولی آیکون پاسخ تماس وجود ندارد
    هنگام پخش بعضی فایلها صفحه گوشی سیاه می شود و به سختی می توان آن را دید و قطع کرد و صدا هم بسیار ضعیف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز