با چند کلیک بیمه شخص ثالث خود را تمدید کنید

یکی از انواع بیمه، بیمه شخص ثالث است، که طبق اعلام قانون بیمه مرکزی، وسایل نقلیه موتوری در قبال افراد حقیقی و حقوقی که در اثر حادثه، خسارت جانی و مالی وارد شده باشند، شخص ثالث نامیده می‌شود که در هنگام تصادفات رانندگی جبران این خسارات به عهده بیمه شخص ثالث است.

به گزارش کاماپرس، به دلیل حوادث غیرمنتظره‌ای که برای رانندگان بوجود می‌آید، قانون خرید بیمه شخص ثالث را اجباری دانسته است و عدم رعایت این اصل، خسارات جبران‌ناپذیری برای افراد سبب می‌شود. به منظور دستیابی راحت‌تر افراد به این بیمه، امکان تمدید اینترنتی آن نیز فراهم شده است.

این نوع از بیمه شامل تمام افرادیست که خسارت جانی یا مالی دیده‌اند؛ البته به شرطی که مقصر حادثه نباشد! به این ترتیب تمام زیان مالی وارد شده به خودرو یا باقی اموال، توسط بیمه شخص ثالث جبران می‌شود. چگونگی پرداخت هزینه‌ها در خسارت‌های جانی، طبق دیه در ماه محرم حساب می‌شود. هر کدام از شرکت‌های بیمه، سقف پوشش خسارات مالی برای خود مشخص کرده‌اند، اما حداقل پوشش مالی که توسط بیمه مرکزی، تعیین شد، در سال جاری ۱۶ میلیون تومان است.

مزایای خرید یا تمدید اینترنتی بیمه شخص ثالث

در خرید یا تمدید حضوری بیمه‌نامه، از دست رفتن زمان، مهمترین مسئله برای بیمه‌شونده است، زیرا انجام کلیه امور مربوط به آن، زمان‌بر است. برخی شرکت‌ها و سایت‌ها به صورت اینترنتی چنین خدماتی را ارائه می‌دهند تا بیمه‌گذاران، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در هر مکان بتوانند امور بیمه‌ای خود را انجام دهند. سایت بیمه بازار یکی از همین مجموعه‌هاست، که به شکل آنلاین تمام درخواست‌های مربوط به بیمه را برای کاربران انجام می‌دهند، این شرکت به صورت اقساطی نیز به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد.

آریاک سفر

لازم به ذکر است که تمدید این نوع از بیمه، باید به موقع و در زمان خودش انجام بگیرد، هرگونه تعلل در این زمینه، موجب اخذ جریمه می‌شود. یعنی افراد به ازای هر روز دیرکرد، مبلغ مشخصی را باید به مراکز بیمه پرداخت کنند.

دریافت خسارت از شرکت بیمه تحت چه شرایطی است؟

دریافت خسارت از شرکت بیمه، منوط به شروطی است که به آن اشاره می‌کنیم. اگر در زمان دریافت خسارت، کار غیرقانونی از بیمه‌گذار سر بزند، شرکت بیمه پس از تایید می‌تواند از آن شخص شکایت کند، که نتیجه آن حبس تعزیری و یا جریمه نقدی است. از دیگر موارد آن این است که، خسارت زیر ۱۶ میلیون، به کشیدن کروکی نیاز ندارد. با تاخیر شرکت بیمه در پرداخت خسارت، جریمه تاخیر نیز باید به صورت روزانه حساب و به بیمه‌گذار داده شود.

کدام شرکت بیمه برای شما مناسب است؟

حتما شما نیز به این فکر کرده‌اید که کدام شرکت بیمه می‌تواند برای شما و خانواده‌تان مناسب باشد. در هنگام انتخاب شرکت بیمه، بهتر است به میزان توانگری شرکت، یعنی عمل به تعهدات، پاسخگویی شرکت نسبت به ثبت شکایات و درخواست مشتریان و تعداد مراکز پرداخت خسارت توجه کنید. در کشورمان، شرکت‌های بیمه ایران، رازی، معلم، سینا، دی و..  بیشترین میزان توانگری را دارند.

راه‌های خرید بیمه شخص ثالث ارزان قیمت

برای خرید بیمه شخص ثالث ارزان، بهتر است بیمه کوتاه‌مدت ۳ یا ۶ ماهه را به جای یک ساله انتخاب کنید. در مسئله بیمه،  قیمت ماشین و سال ساخت آن می‌تواند تاثیرگذار باشد، هرچه تخفیف عدم خسارت شما بیشتر باشد، حق بیمه ثالث شما نیز کمتر است. یکی دیگر از راه‌های آن، انتخاب بیمه بازار است که با ارائه جشنواره‌ها و تخفیف‌های ویژه، هزینه‌هایتان را کاهش می‌دهد.

این مجموعه، یک سامانه مشاوره، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است که با ورود به آن می‌توانید قیمت انواع بیمه را استعلام بگیرید و بیمه موردنظر خود را سفارش دهید.

مرتبط با : بیمه بازار
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز