با پستکس، پست خارجی بی‌دردسر خواهد شد!

لست سکند

امروزه با پیشرفت سریع وسایل ارتباطی و حمل و نقل، بسیاری از افراد مایل هستند تا بسته‌ای پستی برای دوستان و آشنایان خود در خارج از کشور ارسال کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ پست، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پست خارجی ممکن کمی دردسرساز و وقت‌گیر بنظر برسد؛ اما پستکس با استفاده از امکانات ویژه و پوشش در 202 کشور جهان، این کار را برای همگان آسان کرده است. خدمات مربوط به پست خارجی از درب تا درب و با تایید قیمت قطعی از سوی پستکس انجام می‌شود.

قوانین مربوط به پست خارجی

افرادی که قصد دارند تا مرسوله‌ای را به خارج از کشور پست کنند، باید توجه داشته باشند که به علت وجود تحریم، انتقال برخی اقلام به خارج از کشور یا برعکس ممنوع است. به طور کلی می‌توان گفت پست اجناس و اقلامی مانند: مواد اشتعال‌زا، اشیا قیمتی مثل طلا و نقره، پول نقد، حیوان زنده، مشروبات الکی، مایعات و وسایلی که ممکن است منجر به بروز حادثه در هواپیما بشود، ممنوع است.

برای پست خارجی باید قوانین مربوط به هر دو کشور مبدا و مقصد در نظر گرفته شود تا مرسوله به مشکل بر نخورد. به عنوان مثال، ارسال آجیل به غیر از ایران از هر نقطه‌ای به امریکا آزاد است؛ اما اگر شرکت پستی‌ مدنظر دارای ستاد در اروپا باشد، ارسال آجیل به آمریکا با مشکل روبرو نمی‌شود.

راز آسمان پایتخت

بنابراین، افرادی که قصد ارسال بسته به خارج از کشور را دارند باید اطلاعات مربوط به محتویات بسته خود را بررسی کنند و سپس اقدام به ارسال کنند. هم‌اکنون پستکس، کلیه کالاها و مرسولاتی که از ایران ارسال می‌شود را  ابتدا به کشوری که شرکت پستی دارای ستاد است، ارسال می‌کند و پس از ورود کالا به کشور میانی، مرسوله با استفاده از سرویس‌های پست بین‌المللی مانند DHL یا FEDEX به کشور مقصد ارسال می‌شود.

هزینه ارسال بسته به خارج از کشور چقدر است؟

هزینه پست به خارج از کشور، معمولاً یکی از دغدغه‌ها و سوالات مشتریان است. شرکت‌های بین‌المللی با توجه به ابعاد، وزن و نوع کالا و همچنین مقصد مرسوله، هزینه پست خارجی را محاسبه می‌کنند.

پستکس این امکان را فراهم کرده است تا با بارگذاری عکس کالای مدنظر در وبسایت پستکس، هزینه قطعی حمل و نقل خارجی بسته به مشتری اعلام شود. البته این نکته را باید مدنظر گرفت که به دلیل قوانین گمرکی متفاوت 202 کشور، این پروسه کمی طولانی‌تر خواهد بود و پس از انتخاب شرکت سرویس‌دهنده توسط مشتری، شرکت مورد نظر در کمتر از یک ساعت قیمت قطعی را از طریق پیامک به مشتری اعلام خواهد کرد.

چقدر طول می‌کشد تا بسته به مقصد خارجی برسد؟

یکی دیگر از دغدغه‌های مشتریان در هنگام ارسال بسته پستی به خارج از کشور، زمان رسیدن کالا به مقصد مورد نظر است. این مسئله می‌تواند بر روی شیوه ارسال هم تاثیرگذار باشد. به دلایل زیاد از جمله نبود پرواز مستقیم از کشور مبدا به مقصد، این احتمال وجود دارد که یک بسته پستی به طور غیرمستقیم به مقصد برسد و باعث طولانی‌تر شدن فرآیند ارسال و همچنین افزایش قیمت آن شود.

به عنوان مثال، به دلیل اینکه پرواز مستقیمی بین ایران و برخی از کشورها وجود ندارد، بسته باید ابتدا به یک مقصد واسط منتقل و سپس به مقصد اصلی ارسال شود. بطور کلی، معمولاً بین 7 تا 14 روز برای رسیدن بسته مورد نظر به کشور مقصد زمان لازم است؛ اما برای اطلاع دقیق‌تر بهتر است تا با کارشناسان شرکت‌ پستی مشورت شود.

در سامانه پستکس، مشتریان می‎توانند به صورت آنلاین ثبت سفارش خود را انجام دهند و بسته مدنظر را به مقصد ارسال نمایند. برای ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس postex.ir و یا اپلیکیشن‌های آچاره، هایپر جت و آپ مراجعه فرمایید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : پستکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز