با ویژگی‌های میلگرد کلاف بیشتر آشنا شوید + قیمت روز بازار آهن آلات 8 خرداد 1402

میلگرد کلاف-کاماپرس
لست سکند

میلگردهای کلاف همانطور که از نامش پیداست کلاف‌های پیچیده‌‌ای هستند که در سازه‌های ساختمانی و صنعتی کاربرد فراوانی دارند. این محصولات در اندازه‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، میلگرد کلاف معمولاً در صنعت به دو صورت آجدار و کلاف ساده تولید می‌شود. درادامه کاماپرس به شرحی کامل‌تر از این محصول فولادی می‌پردازد.

ساخت میلگرد کلاف

فولاد مورد استفاده در تولید میلگردهای کلاف توسط فرآیندهای فولادسازی مانند کوره‌های باز، کوره‌های قوس الکتریکی و مبدل‌ها صورت می‌گیرد. این محصول از شمش بیلت به روش نورد گرم تولید و به عنوان یک محصول نیمه تمام در صنعت شناخته می‌شود. پس از تولید سیم، در مرحله نهایی به صورت کلاف در می‌آید. ابعاد و وزن این کلاف‌ها با توجه به ظرفیت کارخانه نورد تولیدی تعیین می‌شود و با جوش کلاف‌ها وزن بیشتری از آن به دست می‌آید. معمولا قیمت میلگرد آجدار بیشتر از نوع ساده آن است. اندازه میلگرد از دیگر عوامل تاثیرگزار در تغییر هزینه آن است.

ویژگی و کاربردهای میلگرد کلاف

این محصول دارای کربن کم و کشش بالایی است. سیم با کربن کم، جوش پذیری بالایی دارد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به چکش خواری بالا، قابلیت نورد سرد و قابلیت کنترل کشیدگی مناسب اشاره کرد. یکی از اشتباهات رایج در حمل و نگهداری میلگردها استفاده از روکش‌های نایلونی است. گاهی اوقات همین پوشش نایلونی خطر زنگ زدگی را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید از روکشی برای جلوگیری از زنگ زدن آهن استفاده کنید حتما از روکش‌های مناسب مانند برزنت بهره ببرید. ساختمان، خرپا و تیرآهن، سیم بکسل، سیم خاردار، زنجیر فلزی، صنایع الکترود سازی و جوشکاری، توری نرده و گابیون، صنعت فنرسازی و سایر فولادهای فرعی از جمله موارد مصرف این محصول است. میلگرد به طور گسترده، برای جبران مقاومت کششی پایین بتن در سازه‌های بتنی استفاده می‌شود. به همین دلیل میلگردها را تقویت کننده بتن نیز می‌نامند. زیرا بتن عموماً مقاومت خوبی در برابر نیروهای فشاری دارد اما نیروهای کششی باعث شکستگی آن می‌شود. به همین دلیل تقریباً در تمامی سازه‌های بتنی اعم از افقی مانند بزرگراه‌ها و پل‌ها و یا بخش‌های عمودی مانند ساختمان از میلگرد برای مقاومت در برابر نیروهای کششی استفاده می‌شود.

جدول زیر قیمت برخی از پرفروش‌ترین محصولات بازار آهن را شامل می‌شود:

راز آسمان پایتخت

منبع: https://ahanmelal.com/rebar/coiled-rebar-price/bafgh-yazd-coiled-rebar

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز