با هم کلاس درس ها را چندین بار مرور کنید

آموزش از راه دور(DL) هر گونه یادگیری است که طی آن معلم و دانش آموز از نظر جغرافیایی دور از یکدیگر هستند. یادگیری از راه دور با استفاده از امکانات پست الکترونیکی، تولیدفیلم های آموزشی، تلویزیون کابلی، رسانه ها و یا هر تکنولوژی مرتبط با اینترنت از قبیل تابلوی پیغام ها، اتاق گفتگو و کنفرانس های کامپیوتری یا ویدیویی امکان پذیر است. در واقع آموزش از راه دور یک سیستم هدایت شده یا فرآیندی است که یادگیرندگان را به منابع دور دست متصل می کند. در ضمن، می تواند به عنوان ابزاری برای یادگیری مکمل نیز بکار گرفته شود.

به گزارش کاماپرس،  امسال انگار برخلاف سال‌های گذشته “بوی ماه مدرسه” ای از کوچه و خیابان به مشام نمی‌رسد. کوچه‌هایی که از صدای خنده‌ها و بازیگوشی  بچه مدرسه ای‌ها و دانشجویانی که کیف و کتاب به دست با قدم‌های تند به سمت دانشگاه می‌روند، خالی شده. انگار کرونا نه تنها امنیت جانی مان را به بازی گرفته، بلکه قصد دارد دل‌هایمان را نیز پژمرده کند. در کنار همه این‌ها اما یکی از مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها، معلمان دانشجویان و اساتید، بحث آموزش از راه دور است. اینکه این فرایند قرار است چطور و با چه ابزاری صورت بگیرد وهزینه‌ ساعت‌ها مصرف اینترنت آن به چه صورت است. آیا برنامه‌های طراحی شده برای این پروژه آنقدر جذاب است که بتواند دانش‌آموزان را برای چند ساعت متوالی پای درس و مشق مجازی شان نگه دارد ؟ آیا مفاهیم به دانش‌آموزان به طور کامل انتقال خواهد یافت و خللی به یادگیری شان وارد نمی‌شود؟ یا اینکه برنامه ای هست که بتواند تمام نیاز‌های دانشجویان و سایر موسسات آموزشی را پوشش دهد ؟

“همکلاس” کلاس را به خانه آورد

در این میان یک شرکت، دست به طراحی سامانه ای زده که می‌تواند تا حد زیادی به حل شدن این مشکل کمک کند.
سامانه”همکلاس” که توسط شرکت دانش‌بنیان “رایا ارتباطات کیش” طراحی شده، بیشتر ویژگی‌های یک کلاس درس حضوری را دارد و هم دانش آموزان ودانشجویان و هم همه‌ی آنهایی که قصد دارند کلاس‌های مجازی تشکیل دهند، می‌توانند با ورود و ثبت نام در آن، به صورت تصویری و صوتی، در کلاس‌های درس شرکت کنند.
امکاناتی همچون دوربین و میکروفون‌های متعدد و نامحدود، جهت برگزاری ویدئو کنفرانس‌ و سمینارهای وبی که با نام وبینار شناخته شده‌اند، در این سامانه طراحی شده است.
کلاس‌های درس این برنامه، تخته آنلاین ‌هم دارند تا مخاطبان بتوانند با قلم‌های مخصوص روی آن بنویسند و از یاداشت برداری غافل نشوند.
ایسنا در گزارشی افزود: بافزون بر این، مدرسان در “همکلاس”، با باز و بسته کردن میکروفون‌ می‌توانند فضای کلاس را مشارکتی کنند. چک کردن حضور و یا عدم حضور دانش‌آموزان بازیگوش نیز ازدیگر ویژگی‌های این سامانه است.
امکان دیگری که “همکلاس” برای محصلین فراهم کرده، قابلیت ضبط کلاس‌ها برای مرور دوباره درس‌هاست.
این برنامه، یک سامانه بومی است و قرار گرفتن سرور‌ها در داخل کشور، مصرف اینترنت آن را کاهش داده و صورت نیم بها محاسبه می‌کند.
به گفته حسین فرهادی، یکی از اعضای هیئت مدیره “رایا ارتباط کیش”، در حال حاضر 250 هزار نفر از این برنامه استفاده می‌کنند و از این تعداد، ۹هزارمجموعه، کلاس یا جلساتشان را از این طریق برگزار می‌کنند کهُ در میان آن‌ها، نام 400 مدرسه نیز به چشم می‌خورد.
اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت نام وچگونگی شرکت در کلاس‌ها برروی پایگاه اینترنتی www.hamkelas.com برای علاقمندان قرار گرفته است.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : هم کلاس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز