با غول های پرچمدار شیائومی در بازار موبایل ایران آشنا شوید

گوشی شیائومی-کاماپرس

برند شیائومی به اندازه سامسونگ و اپل قدیمی نیست، اما با معرفی محصولات متنوع به خصوص گوشی های هوشمند توانسته به رقیب این دو برند در بازار موبایل تبدیل شود. قیمت پایین گوشی های شیائومی با توجه به امکاناتی که ارایه می دهند یکی مزیت رقابتی در بازار محسوب می شود.

به گزارش کاماپرس، شیائومی با معرفی گوشی های میان رده و پرچمدار توانسته سهم قابل توجهی از بازار موبایل ایران را به خود اختصاص دهد. در این میان، میزان رضایت از گوشی های شیائومی نیز بالا است؛ خریداران با توجه به هزینه ای که می پردازند می توانند امکانات بیشتری را نسبت به رقبای این گوشی ها دریافت کنند. در ادامه به معرفی گوشی های پرچمدار پرقدرت شیائومی می پردازیم که از اقبال خوبی در بازار ایران برخوردار هستند.

شیائومی میکس فولد ۲ – تاشوی شیائومی

شیائومی میکس فولد ۲ – تاشوی شیائومی-کاماپرس

شیائومی که با اولین سری از گوشی میکس فولد وارد بازار گوشی‌های تاشو شده بود، امسال با معرفی گوشی میکس فولد ۲، جایگاه خودش را در میان گوشی‌های تاشو که رقبایی همچون گلکسی زد فولد و زد فلیپ سامسونگ در آن حضور پررنگ دارند، ثابت کرد. این گوشی ۲۶۲ گرمی که در بازار ایران حضور محدود دارد، در بازه‌ی قیمتی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پردازنده‌ی این گوشی، آخرین سری از پردازنده‌ی پرچمدار و پرقدرت برند آمریکایی کوالکام، یعنی اسنپ‌دراگون ۸ پلاس نسل یک است که با ۸ هسته‌ی قدرتمند خود و رم ۱۲ گیگابایتی در تمام مدل‌ها، می‌تواند بدون مشکل از پس بازی‌ها و فعالیت‌های سنگین برنامه‌ها برآید و از نسل پنجم شبکه تلفن همراه نیز پشتیبانی می‌کند.

نقطه قوت – و بسیاری از مواقع ضعف – گوشی‌های تاشو، نمایشگرهای هیجان‌انگیز آن‌ها هستند. این گوشی از دو نمایشگر استفاده می‌کند. یکی که درحالت تا شده قابل استفاده است، دارای پنل AMOLED و اندازه‌ی ۶٫۵۶ اینچ بوده و رزولوشن 1080 در 2520 دارد و از تکنولوژی محافظت کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس بهره می‌برد. صفحه‌نمایش دیگر که در حالت باز قابل مشاهده است، پنل ۸ اینچی Foldable LTPO2 OLED با رزولوشن 1914 در 2160 دارد و تکنولوژی محافظت آن شیشه Schott UTG است که در گوشی‌های هوشمند مرسوم نیست. این نمایشگرها همچنین از HDR10+ و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند با نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز، دارای روشنایی حداکثری ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ نیتی است.

آریاک سفر

دوربین‌های سه‌گانه‌ی این گوشی تاشو، از لنزهای ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال تصویر، ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض با پوشش ۱۲۳ درجه، و ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با فوکوس خودکار و زوم اپتیکال ۲ برابری بهره می‌برد. تمام لنزهای این گوشی نیز به‌خاطر همکاری شیائومی و برند لایکا، از لنزهای این شرکت آلمانی استفاده می‌کنند. دوربین جلوی این گوشی نیز برای گرفتن سلفی‌های باکیفیت، از لنز ۲۰ مگاپیکسلی عریض استفاده می‌کند. اسپیکرهای این گوشی هم که توسط هارمن کاردن تنظیم شده‌اند، استریو هستند و از صدای ۲۴ بیت بهره می‌برند.

شیائومی از باتری غیرقایل تعویض ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در این گوشی استفاده کرده که طبق ادعاهای این شرکت، می‌تواند با شارژر ۶۷ واتی در ۴۰ دقیقه، ۱۰۰ درصد شارژ شود. از دیگر قابلیت‌های این گوشی نیز می‌توان به حسگر اثر انگشت اپتیکالی زیر نمایشگر و NFC اشاره کرد. متأسفانه این گوشی مانند تقریباً تمام گوشی‌های پرچمدار دیگر در این روزها، دارای درگاه حافظه و جک سه و نیم میلی‌متری هندزفری نیست. این گوشی در رنگ‌های مشکی و طلایی و همچنین با حافظه‌های داخلی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت که همه‌ی آن‌ها به حافظه رم ۱۲ گیگابایتی مجهز هستند، قابل تهیه کردن است.

شیائومی ۱۲ اس اولترا – گوشی هوشمند یا دوربین؟

چندی از معرفی سری جدید پرچمداران شیائومی نمی‌گذرد که شاهد حضور آن در بازار ایران هستیم. این گوشی هوشمند که بخاطر دوربین غول پیکر یک اینچی خود که بزرگ‌ترین دوربین روی تلفن‌های همرا است، توجه دوستداران و دنبال‌کنندگان اخبار گوشی‌های هوشمند را به خود جلب کرد. شیائومی ۱۲ اس اولترا در بازار ایران قیمتی حدود ۳۲ میلیون تومانی دارد؛ البته به‌خاطر اینکه به تازگی عرضه جهانی شده، به‌صورت بسیار محدود می‌توان آن را در بازار ایران یافت.

پردازنده‌ی شیائومی ۱۲ اس اولترا از تازه‌ترین پردازنده‌ی سری اسنپ‌دراگون یعنی اسنپ‌دراگون ۸+ نسل یک بهره می‌برد که طبق آزمایشات و بررسی‌ها، پرقدرت‌ترین پردازنده‌ی گوشی‌های هوشمند حال حاضر است. بررسی‌ها و بنچمارک‌های سایت GSMArena نشان می‌دهد که این گوشی بعد از گوشی گیمینگ ROG 6 Pro ایسوس، در بخش تک هسته‌ای از بهترین عملکرد پردازنده برخوردار بوده و در بخش چندهسته‌ای بهترین عملکرد را در میان تمام گوشی‌های اندرویدی دارد. درکل، آزمایش‌های انجام شده نشان از عملکرد فوق‌العاده ۱۲ اس اولترا در بخش پرفورمنس و قدرت می‌دهد.

سیستم‌عامل این گوشی جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید ۱۲ بوده و از تازه‌ترین رابط کاربری مختص شیائومی که MIUI 13 است نیز استفاده می‌کند. به دلیل عدم عرضه جهانی این گوشی و عرضه اختصاصی آن در کشور چین، رام این گوشی چینی بوده و از نرم‌افزارهای از پیش‌نصب‌شده‌ی چینی و سیستم‌عامل بهینه‌شده شده برای کاربران چینی استفاده می‌کند. ولی همچنان زبان‌های دیگر برای استفاده‌ی کاربران غیرچینی در تنظیمات این گوشی موجود است.

نمایشگر ۶٫۷ اینچی این گوشی از فن‌آوری LTPO AMOLED بهره می‌برد و رزولوشنی 1440 در 3200 دارد و از تکنولوژی محافظت کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس استفاده می‌کند. همچنین از دالبی ویژن و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی تصویر آن ۱۲۰ هرتز می‌باشد. روشنایی صفحه هم به ۱۵۰۰ نیت می‌رسد که به شما امکان استفاده بدون مشکل در زیر نور خورشید را می‌دهد.

در بخش دوربین، این گوشی شامل یک دوربین جذاب ۵۰٫۳ مگاپیکسلی یک اینچی با لنز عریض، فوکوس خودکار چند منظوره، لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار لیزری، یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتوی پریسکوپی با لرزشگیر و زوم اپتیکال ۵ برابر، یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، و سنسور تشخیص عمق تصویر است که ماژول دوربین طراحی و تولید شده توسط شرکت آلمانی لایکا را تکمیل می‌کند. برای سلفی نیز یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با لنز عریض تعبیه شده است. بررسی‌های سایت GSMArena خبر از عملکرد فوق‌العاده جذاب دوربین این گوشی می‌دهد که با همراهی هوش مصنوعی تعبیه شده، قادر به گرفتن عکس‌های خوبی است.

یک باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعتی نیروی موردنیاز این گوشی را تأمین می‌کند که با شارژر سریع ۶۷ واتی داخل جعبه و شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی شارژ می‌شود. طبق بررسی‌های GSMArena با این باتری می‌توانید بدون وقفه حدوداً تا ۲۷ ساعت مکالمه، ۱۴ ساعت وب‌گردی، یا ۱۶ ساعت فیلم ببینید. ۰ تا ۱۰۰ باتری این گوشی نیز با شارژر ۶۷ واتی، در ۵۰ دقیقه پر می‌شود. بلدگوی دوگانه‌ی استریو این گوشی که یکی در بالا و یکی پایین گوشی قرار دارد، توسط شرکت آمریکایی هارمن کاردنکه سال ۲۰۱۷ توسط سامسونگ الکترونیکس خریداری شد، توسعه داده شده است و در آزمایشات وبسایت GSMArena بلندی صدای خیلی خوبی از خود نشان داده است.

از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر، پنل پشتی چرمی، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تا ۱٫۵ متر برای ۳۰ دقیقه و پشتیبانی از 5G در هر دو سیم‌کارت خود اشاره کرد. این گوشی در دو رنگ مشکی و سبز (که بیشتر شبیه طوسی است) و با حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایت با ۸ یا ۱۲ رم و ۵۱۲ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم عرضه شده است.

شیائومی ۱۲ پرو – پرچمدار خوش قیمت

با وجود اینکه شائومی ۱۲ پرو در بخش مشخصات یک پرچمدار است، ولی با برچسب قیمتی مناسب خود، توانسته مشتریان زیادی در جهان کسب کند. این گوشی که در آخرین روزهای سال میلادی گذشته معرفی شد، مناسب کسانی است که می‌خواهند یک گوشی پرچمدار تمام عیار داشته باشند ولی نمی‌خواهند زیادی خرج کنند. قیمت این گوشی در بازار ایران، از حدود ۲۵ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به مقدار حافظه و رم، بالاتر می‌رود.

شیائومی ۱۲ پروی ۲۰۵ گرمی، دارای تراشه‌ی کوالکام اسنپ‌دراگون ۸ نسل یک است که با ۸ هسته‌ی قدرتمند و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، بازی و برنامه‌ای نیست که نتواند از پس آن بربیاید و طبق بررسی‌های سایت GSMArena، توانسته عملکرد خوبی در شرایط مختلف نسبت به باقی گوشی‌های هم‌رده‌ی خود نشان دهد.

صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی LTPO AMOLED آن نیز با رزولوشن 1440 در 3200 و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز، همچنین محافظت کورنینگ گوریلا گلس Victus، پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10+ و روشنایی حداکثری ۱۵۰۰ نیت، تمام انتظاراتی که از یک گوشی پرچمدار داریم را به خوبی برآورده می‌کند.

دوربین‌های استفاده شده در این گوشی، یک لنز عریض ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تولید شده توسط سونی، یک لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی با پوشش ۱۱۵ درجه، و یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با فوکوس خودکار و زوم اپتیکال دو برابری که هردو توسط سامسونگ تولید شده‌اند، هستند. دوربین سلفی نیز ۳۲ مگاپیکسلی بوده که طبق بررسی‌های GSMArena عکس‌های خوبی می‌گیرد ولی نداشتن فوکوس خودکار یکی از نقطه ضعف‌های آن است. اسپیکرهای استریوی این گوشی که توسط هارمن کاردن توسعه داده شده نیز از صدای ۲۴ بیتی ۱۹۲ کیلوهرتزی  بهره می‌برد.

طبق ادعای شیائومی، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی با شارژر فوق‌العاده سریع ۱۲۰ واتی در ۱۸ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود. شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی نیز در ۴۲ دقیقه باتری این گوشی را از صفر به صد می‌رساند. همچنین این گوشی از شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های شیائومی ۱۲ اولترا می‌توان به حسگر اپتیکال زیر نمایشگر و پشتیبانی از 5G در هر دو سیم‌کارت اشاره کرد.

این گوشی را می‌توان در چهار رنگ مشکی، سبز، آبی و صورتی و با حافظه‌های داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم تهیه کرد.

نویسنده: مهدی یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : شیائومی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز