با شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی بیشتر آشنا شوید

لست سکند

نهادهای مالی در ایران مانند دیگر کشورهای جهان در حال رشد هستند. شرکت‌های سرمایه گذاری یکی از این نهادهاست که به نوعی واسطه‌ای برای خرید و فروش سهام شرکت‌های بورسی محسوب می‌شوند. این مجموعه‌ها نگرشی کوتاه مدت به سهام مجموعه‌های مختلف دارند. یکی از این شرکت‌های تخصصی در حوزه شیمیایی، «سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی» نام دارد. این مجموعه نخستین شرکت خصوصی سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی محسوب می‌شود.

به گزارش کاماپرس، این شرکت همواره تلاش کرده تا با برنامه ریزی جهت افزایش طرح و پروژه های پربازده و همچنین افزایش بهره‌وری در شرکت‌های زیرمجموعه، هم‌افزایی بین شرکت‌ها و کاهش هزینه‌های غیرضروری، ضمن حفاظت از سرمایه‌های سهامداران خود، بازدهی مناسبی برای آن‌ها داشته باشد.

سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی؛ فعالیت و اهداف آن

شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی به عنوان یک هلدینگ تخصصی چند رشته‌ای سال 1370 تاسیس شد. مدیریت این مجموعه اکنون با علی علامه راد است و حسین صفری ریاست هیئت مدیره آن را بر عهده دارد. عمده فعالیت این شرکت در سه بخش تولیدی، خدمات فنی و مهندسی، بازرگانی و سرمایه گذاری صورت می‌گیرد. محصولات تولیدی این مجموعه در قالب شیمیایی و پتروشیمی، لاستیکی و پلاستیکی است.

ارتقای ارزش سرمایه شرکت، دسترسی به سهم بیشتر در صنایع پایین دستی پتروشیمی، دستیابی به بالاترین سطح سودآوری و … از اهداف این مجموعه هستند. چندین شرکت در حوزه‌های شیمیایی، دوده، سرمایه گذاری، خدمات فنی مهندسی و لوله سازی، اعضای این مجتمع را تشکیل می‌دهند.

راز آسمان پایتخت

سهام وپترو در بازار اول بورس

سهام سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با نماد «وپترو» در بازار اول بورس قرار دارد. امروز برای این سهام، هزار و 543 معامله در بازار بورس ثبت شده که ارزش آن‌ها 168 میلیارد و 551 میلیون ریال بود. به علاوه ارزش بازاری وپترو بیشتر از 26 هزار میلیارد ریال اعلام شد. میزان سرمایه ثبت شده برای این مجموعه هم هزار و 820 میلیارد ریال است.

مجموعه‌های سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کاردان، تعاونی آوای پردیس سلامت و صندوق بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تامین، از سهامداران عمده این شرکت هستند.

این مجموعه در 26 تیرماه سال جاری مجمع عمومی خود را برای استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های منتهی به 31 اردیبهشت ماه 1400، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و … برگزار خواهد کرد.

سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در تلاش برای کسب سود

درآمد سود سهام محقق شده برای این شرکت تا پایان ماه گذشته، 3 میلیون و 385 هزار و 506 ریال و بهای تمام شده سرمایه گذاری این مجموعه، بالغ بر 3 هزار و 879 میلیارد ریال اعلام شد.

سال گذشته کارخانه اسید سیتریک شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی واقع در کرمانشاه، بعد از 10 سال توقف فعالیت به دلیل بروز مسائل حقوقی و اقتصادی، مجددا مورد بهره برداری قرار گرفت. لوازم و ماشین آلات کارخانه اسید سیتریک در دوره توقف، تعمیرات اساسی شد. تاکنون تولید آزمایشی محصول از نوع اسید سیتریک خشک در این مجتمع انجام شده است.

مرتبط با : سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز