با سالنامه و تقویم تبلیغاتی، ماندگار شوید

لست سکند

افراد چه در خانه باشند و چه در محیط‌های مختلف کاری، همیشه به سالنامه و تقویم نیاز دارند. درست است که این روزها با وجود گوشی‌های هوشمند، نیاز به استفاده از تقویم برای اطلاع از تاریخ روزها کمتر شده، اما هنوز هم هیچ ابزاری نتوانسته جای سررسید، سالنامه و تقویم را بگیرد؛ این لوازم همیشه در دسترس هستند و یادداشت نکات ضروری در تاریخ‌های موردنظر را بسیار ساده می‌کنند.

ضمن اینکه سررسید، سالنامه و تقویم رومیزی همیشه یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین هدایای تبلیغاتی بوده و هنوز هم هستند.

معمولا شرکت ها و سازمان ها در فصل زمستان برای چاپ سالنامه و تقویم سال بعد اقدام می‌کنند تا قبل از نوروز این هدیه تبلیغاتی گرانقدر و پرطرفدار را به دوستان، آشنایان و همکاران خود هدیه دهند.

البته این مجموعه‌ها اغلب برای سایر هدایای تبلیغاتی نیز برنامه‌ریزی می‌کنند اما سررسیدها و تقویم‌ها همیشه طرفداران بیشتری دارند.

راز آسمان پایتخت

اما چرا سالنامه و تقویم از همه نظر بهترین هدیه تبلیغاتی هستند؟

مهمترین کاربرد یک هدیه تبلیغاتی برای شرکتی که آن را هدیه می‌دهد، حک کردن نام برند خود در ذهن مخاطبان است. در بسیاری از موارد افرادی که انواع هدایای تبلیغاتی را دریافت می‌کنند پس از مدتی کوتاه آن را در گوشه ای رها می‌کنند و به سرعت فراموشش می‌کنند.

اما اغلب افرادی که سالنامه و تقویم را دریافت می‌کنند به دلیل کاربردی بودن این هدیه، در طول سال از آن استفاده می‌کنند.

بنابراین هدیه دادن یک سالنامه و تقویم علاوه بر اینکه برای دریافت کننده آن هدیه‌ای بسیار جذاب است، به احتمال زیاد همواره در طول سال در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرد و این یکی از بهترین روش های برندینگ در طول زمان است.

به این ترتیب نام و لوگو برندی که روی سالنامه چاپ شده است، در ذهن مخاطب حک شده و تاثیرگذاری قابل توجهی از نظر بازاریابی و برندینگ خواهد داشت.

قطعا نوع  طراحی و کیفیت سالنامه از نظر جنس جلد، کاغذ، نوع صحافی و ویژگی‌ها و اطلاعاتی که دارد می‌تواند در میزان تاثیرگذاری آن نقش بسیار مهمی دارد.

بنابراین مدیران شرکت ها و سازمان ها در انتخاب بهترین مجموعه چاپی، جهت سفارش تقویم و سالنامه باید مسائل مختلفی را در نظر بگیرند تا این هدیه تبلیغاتی در بهترین حالت ممکن با بالاترین کیفیت و جدید ترین طراحی، چاپ شده و آماده هدیه دادن باشد.

مجموعه چاپ و صحافی مهرسام با بیش از یک دهه تجربه در زمینه چاپ، صحافی و تولید انواع سالنامه، یکی از معتبر ترین و مجهز ترین مراکز تهیه سالنامه و تقویم رومیزی است.

این مجموعه با فرام آوردن مجموعه کاملی از ماشین آلات چاپ و صحافی و همچنین طرح ها و مدل های جدید، امروز محبوبیت بسیاری میان مدیران شرکت ها و سازمان ها پیدا کرده است.

ارائه متنوع‌ترین مدل‌های سررسید و انواع تقویم رومیزی و جیبی با بالاترین کیفیت چاپ و بسته بندی جز ویژگی‌های خاص برند مهرسام چاپ است.

 

اما چگونه باید بهترین سررسید و تقویم را انتخاب کرد؟

مشتریان شما به احتمال زیاد سررسیدهای دیگری از سایر سازمان ها و شرکت ها دریافت خواهند کد و لذا قطعا یکی از آنها را جهت استفاده انتخاب می‌کنند.

انتخاب سررسید مطلوب از دید مشتریان به عوامل زیادی بستگی دارد. سررسیدها دارای چند نوع دسته بندی هستند که هر کدام بسته به نوع مصرف مشتری قابل انتخاب هستند.

سالنامه و سررسید به طور کلی از لحاظ سایز (قطع)، نوع صفحات داخلی، جنس جلد و نوع صحافی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به آنها و موارد استفاده آنها اشاره کرده‌ایم.

از جمله پرمصرف‌ترین سایزهای سررسید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سررسید وزیری

سایز این سررسید ۱۷*۲۴ سانتیمتر بوده و بیشتر برای مشاغلی که اکثر وقت خود را در دفتر کار مشغول می باشند مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا به دلیل سایز، حمل آنها کمی دشوار است.

سررسید اوپایی

سایز این قطع از سررسید ۱۲*۲۲ می باشد که بیشتر برای مشاغلی که خاج از دفتر کار بیشتر وقت خود را می‌گذرانند مناسب است البته برای سایر مشاغل هم می توان استفاده کرد و این تقسیم بندی ها به صورت کلی است که شامل استثناهایی هم می‌شود.

سررسید رقعی

سایز این قطع سررسید ۱۴*۲۴ بوده و از لحاظ نوع استفاده و سایز شبیه سایز اروپایی است.

سایر سایزهای سررسید و سالنامه نیز وجود دارند که می توان به سررسید پالتویی (۱۷*۱۲)، تقویم جیبی (۱۵*۱۰)، سررسید رحلی (۲۹*۲۱) و سررسید خشتی (۱۶*۱۶ – ۱۹*۱۹- ۲۳*۲۳) اشاره کرد.

اما سررسیدها از نوع صفحات داخلی نیز شامل دسته بندی هستند که از انواع رایج آن می توان به مواد زیر اشاره کرد:

سررسید روزانه (هر روز در یک صفحه کامل) ، سررسید روزانه پنجشنبه و جمعه با هم (هر روز در یک صفحه و روزهای پنجشنبه و جمعه با هم در یک صفحه)، سررسید هفته شمار ( هر هفته در یک صفحه و مابقی صفحات یادداشت)، سررسید هفته در دو صفحه (هر هفته در دو صفحه روبروی هم) و سررسید ماه شمار (هر ماه در یک صفحه مابقی صفحات به صورت یادداشت). البته انواع دیگری نیز وجود دارد که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

اما تقسیم‌بندی سالنامه‌ها بر اساس جنس جلد نیز متفاوت است و بسته به نوع خواسته و سلیقه شما قابل انتخاب هستند. سالنامه ها از لحاظ جنس جلد به طورعام به انواع جلد سلفونی، سررسید چرمی، سررسید ترمو،  سررسید اشبالت، سررسید گالینگوری، سررسید جیر، سررسید مخمل و … تقسیم می شوند.

همچنین از نظر نوع صحافی نیز انواع سررسید فنردوبل، سررسید چسب گرم و سررسید چسب و دوخت را در برمی‌گیرند؛ در این میان پرمصرف‌ترین و بادوام‌ترین آنها سررسیدهای چسب و دوختی است.

 

به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب بهترین سررسید و تقویم برای هدیه دادن در میزان تأثیرگذاری برند شما در ذهن مخاطبان تأثیر به سزایی دارد. لذا ما در این مقاله سعی کردیم شما را اندکی با کلیات موضوع آشنا نماییم؛ ولی پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب سایت مهرسام چاپ  به آدرس Mstprint.com و مطالعه مقالات کامل‌تر ارائه شده با دید بهتری سررسید مدنظر خودتان را انتخاب کنید.

شایان ذکر است واحد سالنامه مهرسام چاپ تنها واحد ارائه دهنده گارانتی زمان تحویل و کیفیت در کشور است که تا به حال توانسته بیشتر از ده میلیون جلد سررسید را به بیش از ۸هزار مشتری ارائه دهد.

مرتبط با : مهرسام چاپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز