با خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی‌های آنلاین آشنا هستید؟

در سال‌های اخیر، بازار ارز دیجیتال رشد بالایی داشته و به یکی از محبوب‌ترین سرمایه‌گذای‌ها در دنیا و همچنین در میان سرمایه‌گذاران ایرانی تبدیل شده است. به گزاش کاماپرس رمز این ارزها باید در یک کیف پول مناسب و امن نگهداری شود. ضمن اینکه یه یک صرافی آنلاین هم نیاز است تا از طریق آن این سرمایه‌گذاران بتوانند ارزهای خود را تبدیل یا خرید و فروش کنند. در ادامه بیشتر به فعالیت‌های صرافی‌های آنلاین پرداخته می‌شود؛

صرافی‌های دیجیتال چه می‌کنند؟

صرافی‌های ارز دیجیتال یا همان اکسچنج‌ها، در واقع یک واسطه در بازار دیجیتال برای انجام معاملات هستند. آن‌ها برای انجام این کار دو روش را پیش گرفته‌اند؛ در حالت اول، به عنوان یک پل ارتباطی و واسطه میان طرفین معماله عمل می‌کنند و ارتباط میان دو شخص را در ازای مبلغی تسهیل می‌کنند. این مبلغ حق کمیسیون نامیده می‌شود و مقدار آن با توجه به صرافی آنلاین انتخابی متفاوت است.

در حالت دوم اما خود این صرافی‌ها، نقش طرف دوم معامله را به عهده می‌گیرند و مستقیما انواع ارز دیجیتال مانند بیت کوین را به فروش می‌رسانند.

چیزی که در اینجا اهمیت دارد این است که، تمامی سرمایه‌گذاران و فعالان بازار دیجیتال باید در این صرافی‌ها ثبت نام کنند تا بتوانند کار خود را جلو ببرند. صرافی‌های دیجیتال هم شرایط متفاوتی برای ثبت نام دارند، داخلی یا خارجی بودن، نوع خدمات، ارز‌هایی که پوشش می‌دهند و بسیاری عامل دیگر در ثبت نام آن‌ها موثر است. یکی از صرافی‌های آنلاین داخلی «نوبیتکس» است.

آریاک سفر

نوبیتکس به روزرسانی شد

نوبیتکس از ترکیب سه واژه نو، بیت‌کوین و اکسچنج تشکیل شده است، این مجموعه که در تابستان سال 1396 تاسیس شد بستری را برای خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال فراهم آورده است. ابتدا، هسته اولیه تیم نوبیتکس در باشگاه کارآفرینی تیوان استقرار یافته بود، اما به تدریج و با استقبال مردم از آن، اولین نسخه بازار آن در زمستان 96 تاسیس شد. اما اکنون، نوبیتکس از نسخه جدیدش پرده‌برداری کرده است؛

نسخه‌ای جدید از اپلیکیشن نوبیتکس منتشر شده است که قابلیت تحلیل نمودارهای بازار را دارد. این قابلیت تا پیش از این فقط در نسخه وب این اپلیکیشن موجود بود، اکنون کاربران می‌توانند از این قابلیت در اپلیکیشن همراه تریدر نیز استفاده کنند.

قابلیت‌های دیگری هم به نوبیتکس اضافه شده است. برای مثال گزینه‌ای برای دسترسی سریع به صفحه کیف‌های من، که این ویژگی‌ها سرعت تبدیل دارایی‌ها را افزایش می‌دهند و کاربران برای تبدیل ارزهای مورد نظر خود دیگر مجبور نیستند به ارزهای مختلف مراجعه کنند. درواقع می‌توانند همه ارزها را به شکل یکجا انتخاب و عملیات تبدیل را انجام دهند. همچنین، این قابلیت جدید این امکان را به کاربران می‌دهد که موجودی‌های کمتر از 300 را هم به ریال تبدیل کنند.

در نسخه 3.1 اپلیکیشن نوبیتکس شاهد نمودار دایره‌ای نیز هستیم که به صفحه کیف‌های من اضافه شده است. نمودار دایره‌ای مشاهده میزان سهم هر ارز از کل دارایی را آسان می‌کند. همراه تریدر نوبیتکس امکان ایجاد آدرس سگویت برای بیت کوین جهت افزایش امنیت حساب‌های کاربری را نیز فراهم آورده است.

گوشی‌های هوآوی هم نوبیتکس‌دار شدند

زمانی که شرکت هوآوی توسط گوگل تحریم شد، امکان اجرای اپ نوبیتکس بر روی گوشی‌های ساخته این شرکت هم از بین رفت. نسخه به روز رسانی شده نوبیتکس با گوشی‌های هوآوی هم سازگار است.

خبر خوب اینکه علاوه بر این امکانات اضافه شده، نسخه همراه تریدر نوبیتکس مشکلات گزارش شده توسط کاربران را نیز رفع کرده است و به کارایی خود بهبود بخشیده است.

این اپلیکشن در وبسایت نوبیتکس و همچنین کافه بازار و مایکت در دسترس است.

مرتبط با : نوبیتکس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز