با خرید محصولات فیروزه کوبی خانه خود را شیک تر کنید

استفاده از آثار صنایع دستی ایرانی مانند محصولات فیروزه کوبی در تزئین و دکوراسیون خانه‌ها از دیرباز میان مردم رواج داشته است؛ فیروزه کوبی از صنایع دستی ارزشمند شهر اصفهان است که به فضای هر خانه جلوه‌ای بی ‌نظیر و اصیل می‌بخشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنایع دستی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید فیروزه کوبی به عنوانی نشانی از فرهنگ و هنر اصیل ایرانی حتی در میان گردشگران خارجی نیز بسیار محبوب است. محصولات فیروزه کوبی با نهایت دقت و ظرافت و با زحمت و تلاش دست هنرمندان خلاق ایرانی ساخته می‌شوند؛ این مسئله و گرانی متریال به کار رفته در این محصولات سبب شده تا قیمت این محصولات کمی بالا باشد. کاماپرس در ادامه به بررسی نکاتی درباره خرید فیروزه کوبی می‌‎پردازد.

فیروزه کوبی چیست؟

فیروزه کوبی درواقع هنر کنار هم چیدن تکه‌های کوچک و زیبای فیروزه بر روی انواع ظروف و محصولات از جمله مس، زیورآلات و وسایل تزیینی است. محصولات صنایع دستی از جمله آثار فیروزه کوبی ، امروزه به عنوان یکی از انواع کالاهای لوکس در دکوراسیون خانه‌ها استفاده می‌شود؛ در محصولات فیروزه‌ای که از کیفیت ساخت بالایی برخودار هستند، تکه‌های فیروزه با نهایت دقت و ظرافت در کنار هم قرار گرفته و فضای خالی بین آن‌ها به قدری کم است که اصلا به چشم نمی‌آید. با وجود این ویژگی‌های یک محصول فیروزه کوبی مرغوب و باکیفیت در ادامه آمده است؛

آریاک سفر

توجه به شناسنامه محصول

در هنگام خرید محصول فیروزه کوبی حتما به شناسنامه محصول مورد نظر توجه کنید؛ در شناسنامه محصولات معمولا اطلاعاتی از قبیل نام استاد سازنده، مکان، تاریخ ساخت و متریال به کار رفته است.

توجه به وزن محصول

با توجه به قابلیت چکش‌خواری بالای مس، فیروزه کوبی با کیفیت معمولا از جنس مس و دارای وزن سنگینی است. از این رو سبک بودن محصول ممکن است نمایانگر بی کیفیت بودن آن باشد.

توجه به فاصله میان سنگ‌های فیروزه

در فیروزه کوبی های مرغوب و باکیفیت برای پوشاندن فاصله میان سنگ‌ها از لاک گردویی به شکل پودر استفاده می‌شود. این لاک پس از عبور از حرارت، کاملا فضای خالی میان سنگ‌ها را می‌پوشاند؛ درواقع وجود فاصله میان سنگ‌ها نشان از نامرغوب بودن محصول دارد.

توجه به وجود لایه پلی استر

در هنگام خرید محصولات فیروزه کوبی توجه داشته باشید که محصول مورد نظر شما زیر نور حالتی براق داشته باشد؛ چرا که در فیروزه کوبی مرغوب معمولا روی محصول با یک لایه پلی استر پوشیده می‌شود. وجود لایه پلی استر سبب براقی  و زیباتر شدن فیروزه کوبی شده و دوام و ماندگاری آن را بالا می‌برد.

توجه به شکل چینش سنگ‌ها

چینش سنگ‌ها نیز به تشخیص کیفیت فیروزه کوبی کمک می‌کند؛ در فیروزه کوبی مرغوب معمولا از سنگ‌های ریز و مینیاتوری استفاده می‌شود؛ ضمن این‌که سنگ‌های درشت نیز باید با هارمونی مناسب با سنگ‌های ریز بر روی محصول کار شوند.

خرید محصول از یک فروشگاه معتبر

البته تشخیص برخی از این موارد در خرید اینترنتی فیروزه کوبی امکان‌پذیر نیست؛ ضمن این‌که حتی در خرید حضوری نیز تشخیص مرغوب بودن فیروزه کوبی برای افراد ناآشنا با ریزه‌کاری‌های این هنر چندان کار راحتی نیست. از این رو خرید فیروزه کوبی از فروشگاه‌های معتبر و مطمئن بهترین راه برای اطمینان از اصالت و مرغوب بودن آن است. ضمن این‌که قیمت بالای محصولات صنایع دستی، سبب دو چندان شدن اهمیت خرید از یک فروشگاه معتبر است.

فواید سنگ فیروزه در دکوراسیون منزل

استفاده از محصولات فیروزه کوبی علاوه بر زیبایی و جنبه تزئینی دارای مزایای بسیار دیگری است. از جمله این مزایا می‌توان به تقویت قلب، ریه، چشم، گردش خون، گلو، کبد و معده با خوردن غذا در ظروف فیروزه کوبی شده، تصحیح عملکرد اشتباه کبد و غدد داخلی با استفاده از ظروف فیروزه کوبی مانند بشقاب و لیوان و کمک به درمان افسردگی به دلیل شادابی رنگ فیروزه اشاره کرد.

خرید فیروزه کوبی از مجموعه بازار مینا

فروشگاه بازار مینا با مدیریتی با سابقه در زمینه فروش انواع محصولات صنایع دستی ایرانی از جمله فیروزه کوبی فعالیت می‌کند. این فروشگاه دارای مجموعه کاملی از محصولات صنایع دستی با  تنوع بالا و متناسب با تمامی سلیقه‌ها است.

برای خرید محصولات صنایع دستی مرغوب از فروشگاه مینا، تنها کافی است از طریق وبسایت یا اپلیکیشن این فروشگاه، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را با بهترین قیمت خریداری کنند. از مزایای خرید بدون واسطه فیروزه کوبی از مجموعه بازار مینا می‌توان به ضمانت اصالت کالا، خرید با بهترین قیمت و پشیبانی و پاسخگویی سریع اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : بازار مینا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “با خرید محصولات فیروزه کوبی خانه خود را شیک تر کنید

  1. پردیس رضایی گفته:

    با خرید فیروزه کوبی، می توانید در دنیای جذاب سنگ های قیمتی دست یابید. فیروزه ها با زیبایی خاصی می‌درخشند و به خاطر طبیعت خود معروف هستند. همچنین، خرید فیروزه کوبی می‌تواند باعث افزایش مهارت ها به طور هنری در شناخت و تشخیص نوع سنگ شود.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:
    فیروزه کوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز