با ثبت دستگاه کارتخوان از معافیت مالیاتی 36 میلیون تومانی برخوردار شوید!

رئیس سازمان امور مالیاتی، قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، اعلام کرده دستگاه‌های کارتخوانی که تا پایان سال در سامانه مالیاتی ثبت شوند، از 36 میلیون تومان معافیت مالیاتی در سال 1400 برخوردار خواهند شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اکنون یک ماه از زمان اخذ مالیات دستگاه‌های کارتخوان گذشته و فرآیند ثبت آن‌ها ادامه دارد. در صورتی که صاحبان دستگاه کارتخوان نسبت به ثبت آن‌ها تا پایان بهمن ماه اقدام نکنند، عدم استفاده از مشوق برای فعالان اقتصادی، جرایم و غیرفعال سازی کارتخوان‌ها برایشان اعمال می‌شود.

لازم به ذکر است که مالیات بر دستگاه کارتخوان وجود خارجی ندارد. در واقع فرآیند مالیات گیری به سود فعال اقتصادی مربوط می‌شود. ثبت کارتخوان باعث خواهد شد تا مودیان مالیات زیاد یا کم پرداخت نکنند و عدالت در این زمینه برقرار شود.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

رئیس سازمان امور مالیاتی مربوط به پایانه‌های فروشگاهی اعلام کرده که قانون سامانه پایانه‌ها باید از ماه گذشته اجرا می‌شد اما از آنجایی که زیرساخت‌های آن فراهم نشده بود تاکنون به اجرا درنیامده است. این مقام مسئول نسبت به ایجاد بسترهای لازم و زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرایی شدن این قانون در زمانی کوتاه ابراز امیدواری کرده است.

اطلاعات تکمیلی درباره مالیات دستگاه‌های کارتخوان

طبق اعلام قبلی، ثبت کارتخوان فعالان اقتصادی در سامانه سازمان امور مالیاتی تا پایان دی ماه مهلت داشت. اما تعداد مراجعان برای این کار زیاد بود و اختلالاتی در پایان دی ماه به وجود آمد که به همین دلیل این مهلت زمانی تمدید شد.

مرحله ابتدایی اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مربوط به تعیین تکلیف کارت خوان‌های موجود است. به گفته مدیر کل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند و هوشمندسازی نظام مالیاتی، وجود 9 میلیون و 300 هزار دستگاه کارتخوان از بانک مرکزی تایید و در حال حاضر تقریبا اطلاعات 3 میلیون و 518 هزار دستگاه ثبت شده است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز